Adverteerders
EASY NOISE CONTROL
#wijzijnakoestiek
Akoestiek en Geluidsisolatie
FAQ
ZOEKEN
Gebruikers
Registreer (NIET verplicht!)
Profiel
Inloggen
Geluidforum.nl forum index
->
Geluid naar de omgeving
Plaats reactie
Gebruikersnaam
Onderwerp
Gastcode
Voer
"e3bbb"
in om uw gast-bijdrage te plaatsen
Bericht
Emoticons
Meer emoticons
Letter kleur:
Standaard
Donkerrood
Rood
Oranje
Bruin
Geel
Groen
Olijf
Cyaan
Blauw
Donkerblauw
Indigo
Violet
Wit
Zwart
Letter grootte:
Heel klein
Klein
Normaal
Groot
Erg groot
Sluit tags
[quote="Linda"][quote]...... Smallingerland legt al jaren geld toe op het in standhouden van het vliegveldje, dat met zo’n [u]vierduizend vliegbewegingen per jaar[/u] tot een van de kleinste van Nederland mag worden gerekend. ..... .......Het onderzoeksbureau denkt dat de luchthaven van Drachten kan doorgroeien naar [u]10.000 vliegbewegingen per jaar[/u] door een combinatie van recreatief vliegen en zakelijk luchtverkeer. In het geschetste scenario neemt Drachten dan een deel van het kleine luchtverkeer over van Lelystad, dat zich steeds verder ontpopt als nationale luchthaven voor lijnvluchten......[/quote] Dat zou betekenen dat het aantal vliegbewegingen zal verdubbelen. Er wordt gesproken over kleine luchtvaart......dat zullen geen grote lijnvliegtuigen zijn. Definitie van kleine vliegtuigen is tot 6000 kilo ,boven de 6000 kilo zijn het grote vliegtuigen. Zie [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtvaart#General_Aviation]wiki[/url] over deze categorie. Wat daar dus de lucht in gaat of wil landen is niet groter/zwaarder dan een middelmatige vrachtauto. Ter vergelijking ; een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_747#Specificaties]Boeing 747[/url] is leeg al meer dan 160.000 kilo. Het verhaal van de gemeente kan je lezen op [url=http://www.ouderenjournaal.nl/friesland/2014/08/29/drachten-zoekt-private-partij-voor-vliegveld/]ouderenjournaal.nl/friesland[/url]. Zal in deze tijd niet makkelijk zijn om iemand te vinden die dit vliegveldje wil overnemen. Die kleine luchtvaart zal mogelijk minder geluid veroorzaken dan de plannen van de [url=http://www.ouderenjournaal.nl/friesland/2014/09/20/dragracers-drachten-willen-vliegveld-overnemen/]Dragracers[/url]. Je zou juist verwachten dat Lelystad gaat protesteren vanwege de lijnvluchten waar wel grotere passagiersvliegtuigen gebruik van gaan maken. [size=9]@Geluidforum ,is dit weer van Roelof zijn IP?[/size] :wink:[/quote]
Opties
HTML is
AAN
BBCode
is
AAN
Smilies staan
AAN
Schakel HTML uit in dit bericht
Schakel BBCode uit in dit bericht
Schakel smilies uit in dit bericht
Indien je de code niet kan lezen of blind of slechtziend bent, neem dan contact op met de
Administrator
.
Bevestigingscode: *
Voer de code in exact zoals je die ziet. Let op hoofdletters, een nul heeft een diagonale lijn.
Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:
Kies forum
Bedrijfsmatig
----------------
Geluid op de werkplek
Geluid naar de omgeving
Particulier
----------------
In het huis
Om het huis
Hobby en vrije tijd
Geluid en Geluidregelgeving
----------------
Akoestiek
Expert-forum
Forumgerelateerd
----------------
Informatie over dit forum
Off Topic
Feedback
Onderwerp
Auteur
Bericht
Linda
Geplaatst: Wo Okt 01, 2014 11:21 pm
Onderwerp:
Linda schreef:
...Je zou juist verwachten dat Lelystad gaat protesteren vanwege de lijnvluchten waar wel grotere passagiersvliegtuigen gebruik van gaan maken....
Daar zijn dus wel protesten tegen.
Omroep flevoland heeft een heel dossier over
Lelystad Airport
.
Schiphol werkt al langer met een online geluidmeetsysteem zie
noiselab.casper.aero/ams
.
Linda
Geplaatst: Zo Sep 21, 2014 1:56 pm
Onderwerp:
Quote:
...... Smallingerland legt al jaren geld toe op het in standhouden van het vliegveldje, dat met zo’n
vierduizend vliegbewegingen per jaar
tot een van de kleinste van Nederland mag worden gerekend. .....
.......Het onderzoeksbureau denkt dat de luchthaven van Drachten kan doorgroeien naar
10.000 vliegbewegingen per jaar
door een combinatie van recreatief vliegen en zakelijk luchtverkeer. In het geschetste scenario neemt Drachten dan een deel van het kleine luchtverkeer over van Lelystad, dat zich steeds verder ontpopt als nationale luchthaven voor lijnvluchten......
Dat zou betekenen dat het aantal vliegbewegingen zal verdubbelen.
Er wordt gesproken over kleine luchtvaart......dat zullen geen grote lijnvliegtuigen zijn.
Definitie van kleine vliegtuigen is tot 6000 kilo ,boven de 6000 kilo zijn het grote vliegtuigen.
Zie
wiki
over deze categorie.
Wat daar dus de lucht in gaat of wil landen is niet groter/zwaarder dan een middelmatige vrachtauto.
Ter vergelijking ; een
Boeing 747
is leeg al meer dan 160.000 kilo.
Het verhaal van de gemeente kan je lezen op
ouderenjournaal.nl/friesland
.
Zal in deze tijd niet makkelijk zijn om iemand te vinden die dit vliegveldje wil overnemen.
Die kleine luchtvaart zal mogelijk minder geluid veroorzaken dan de plannen van de
Dragracers
.
Je zou juist verwachten dat Lelystad gaat protesteren vanwege de lijnvluchten waar wel grotere passagiersvliegtuigen gebruik van gaan maken.
@Geluidforum ,is dit weer van Roelof zijn IP?
Gast
Geplaatst: Vr Sep 12, 2014 9:29 pm
Onderwerp: Vliegveld Drachten uitbreiding: geluidshinder?
Het vliegveld Drachten zou gaan verdwijnen zo verscheen er een bericht in de krant van 2002:
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=2432
Maar nu 12 jaar later heeft men weer plannen om het vliegveld te gaan privatiseren. Er zouden niet 20.000 vliegbewegingen worden gemaakt maar dan 10.000. In 2002 werd het verzoek afgewezen maar het is nu opnieuw in onderzoek. Want het kost flink wat geld om de landingsbaan te gaan slopen. De mensen die vlakbij het vliegveld wonen zijn tegen de uitbreiding van het vliegveld. Zie
http://www.drachtstercourant.nl/nieuws/42938/ingezondenprotest-tegen-uitbreiding-vliegverkeer-vliegveld-drachten/
De woningen zullen waarschijnlijk in waarde gaan dalen als het vliegveld gaat uitbreiden. Wat vinden jullie?
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group.