Auteur |
Bericht |
Geluidforum |
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 6:56 pm Onderwerp: |
|
Het zou handig zijn als je met die apparatuur een nagalmtijd zou kunnen meten of desnoods een niveauverval kunt registreren en digitaal kunt verwerken... Vroeger werd een niveauschrijver (soort plotter) gebruikt en werd de nagalmtijd van het papier 'afgemeten' met een speciaal sjabloontje! |
|
|
Dennnn91 |
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 12:03 pm Onderwerp: |
|
ik weet niet welke meetapparatuur ik ga gebruike want da sta in het school
maar maakt da dan zo uit welke meetapparatuur je gebruikt?
en anders kan ik da donderdag wel vragen
ja over die absorptie enzo ga ik nog wel veel over praten
maar ik wou eigenlijk het aantal formules in mijn werk zo weinig mogelijk maken omdat ik van die formules vaak zelf niks snap
maar nu ik zo meer en meer opzoekwerk zit te doen ziet het ernaar uit dat ik wel wat formules in mijn werk ga moeten doen
danku |
|
|
Geluidforum |
Geplaatst: Wo Dec 17, 2008 8:42 am Onderwerp: |
|
Hoi, Dennnnnn,
Wat voor (meet)apparatuur heb je tot je beschikking voor je proefjes?
Voor het theoretische deel neem ik aan dat je iets vertelt over absorptie in ruimten, begrippen als absorptie, absorptiecoëfficiënt en nagalmtijd T60. Formules om hieraan te rekenen kun je met wat Googlen wel vinden. |
|
|
Dennnn91 |
Geplaatst: Di Dec 16, 2008 7:25 pm Onderwerp: eindwerk |
|
hallo
ik moet voor school een eindwerk maken met titel akoestische eigenschappen van materialen, vormen en indeling van ruimtes
hierbij moet ik een theoretisch deel maken en een proef doen maar ik weet niet goed welke proef ik wil doen
ik dacht misschien om een galmkamer of buis van Kundt te gebruike en daar dan verschillende materialen te testen op hun absorptie maar ik weet niet goed of dat dit mogelijk is om uit te voeren
ik zou die galmkamer of buis van kundt dan zelf moeten maken en ik vind er weinig over op het internet
dus als jullie opmerkinge of ideeen hebben mogen jullie die altijd posten
en ook informatie voor het theoretisch deel is welkom
alvast bedankt |
|
|