Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Opzeggen huur contract.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 11:14 am    Onderwerp: Opzeggen huur contract. Reageer met quote

Sinds een half jaar heb ik een huurcontract in Antwerpen, ik ben student en heb een 10 maanden contract, ik heb een ander pand op het oog gekregen omdat ik soms gek word van het geluid. de bovenbuurvrouw kan letterlijk door het plafond heen praten. bij het tekenen van het contract heb ik nadrukkelijk gevraagt of het een luidruchtig pand is, waarop de huurbaas antwoorde dat dat niet het geval was(ik heb een getuige)

nou is mijn vraag: kan ik mijn huurcontract opzeggen op grond van dwaling/bedrog?


Mvg Joost
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Mrt 31, 2007 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou de vraag aan een wetswinkel of huurdersvereniging kunnen stellen.

Als jij als student deze woning gehuurd hebt als een soort "kot" dan is de eigenaar aan een bende eisen verbonden. Die dingen zijn haast beter geregeld dan gewone appartementen.
Als jij naar een univ gaat zijn daar ook mogelijk diensten die je kunnen informeren.

Zo wordt een en ander moeilijk en duur om aan te tonen en een getuige is juridisch rekbaar.
Kan je niet praten met deze mevrouw, in 2de instantie met de huisbaas (je vermeld niets van enige poging ter zake).

In Allerlaatste instantie en relatief goedkoop kan je naar de Vrederechter stappen (je hebt hier geen advocaat nodig). Is een beetje vergelijkbaar met de Nederlandse rijdende rechter, maar zonder het rijden dan ( Smile onderbetaald, hebben geen auto).

Als je dit zover laat komen is de verhuurder mischien bereid om het contract zo te verbreken, om verdere zorgen te voorkomen.

Als dit een kot is dat hier standaard voor verhuurd wordt, en echt niet voldoet zou ik dit aan je school doorgeven, die addressen en info bijhouden en verzamelen.

Op dit ogenblik merk ik nog niet veel van initiatieven die je reeds zou genomen hebben. Je geeft zeer weinig info.
Je wil blijkbaar eenvoudig weten of je dit contract zomaar éénzijdig kan verbreken, zonder enig voorafgaand gesprek, brief of ingebrekestelling, op basis van subjectieve overlast en een getuige van een gesprek over een al even subjectief begrip "wel of niet luidruchtig" bij afsluiting van de overeenkomst (die nog door een rechtbank dient geaccepteerd te worden als objectief).
Zo simpel is een en ander (terecht) niet, en zou je wel eens veel geld en zorgen kunnen kosten.

Groetjes
Eric

PS: Een kot = Vlaams voor studentenkamer.

Smile Een beetje Antwerps:
Ik ga een studentenkamer betrekken: 'kgonnoepkot

Edited: 2/4/2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.