Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

burenmuziek

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
giel
Gast





BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2007 3:10 pm    Onderwerp: burenmuziek Reageer met quote

ik ben autistisch begaafd/beperkt & wordt daarom beloond met volledige arbeidsongeschiktheid.
m'n beneden buren hebben krijsende kinderen & hebben dat krijs talent van hun ouders geerfd, tevens houden deze mensen van culturele muziek.
nu houdt ikzelf van stilte (ik hoor liever m'n eigen gedachten dan een zich herhalende betekenisloze phrase) & draai ik eigenlijk NOOIT muziek, & als ik tv kijk hoeft het geluid niet harder dan verstaanbaar.
maar als de buren thuis zijn moet ik van hun emotionele uitspattingen meegenieten.
als ik tv kijk & zij muziek draaien, moet ik de tv harder zetten.
als ik snachts ga slapen draaien hun liedjes door mijn hoofd.
dat vind ik hersenspoeling.klinkt overdreven, maar het is nu al 2 jaar dat hun muziek door m'n kop spookt. ik ben het zat. aanbellen & klagen vindt ik onredelijk. ik ga hen hun hobby niet ontnemen,door iedere dag de zijkerd uit te hangen zodra ik iets hoor.
het is de woningbouw vereniging die een ADHD familie tussen bewoners met asperger/autisme plaatst(liever rust in hun hoofd hebbende mensen), maar m'n hulpverleners (van 2 organisaties) zeggen nix te kunnen doen
terwijl het me simpel lijkt de woningbouwvereniging heeft de verantwoording te vookomen dat z'n clienten elkaar afmaken vanwege gebrekkige grenzen: hun woonkamer is de mijne niet& dus hebben ze het recht niet mijn (boven)kamer van hun doen&laten te doordringen
oh shit-ratel-de-ratel...eh... wat is de maximum snelheid eh geluidsterkte bedoel ik & is het juridisch mogelijk de woningbouw vereniging verantwoordelijk te stellen (immers de gesprekken van m'n buren zijn al duidelijk hoorbaar)
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2007 5:44 pm    Onderwerp: Re: burenmuziek Reageer met quote

giel schreef:
aanbellen & klagen vindt ik onredelijk. ik ga hen hun hobby niet ontnemen,door iedere dag de zijkerd uit te hangen zodra ik iets hoor.

..........
maar m'n hulpverleners (van 2 organisaties) zeggen nix te kunnen doen


Giel, dit klopt niet voor mij.

Aanbellen en bespreken is de meest logische oplossing. Ten minste een eerlijke poging wagen. Mensen zijn zich vaak niet echt bewust van hinder die ze veroorzaken.

Jij vertaalt je eigen angst om met hen te praten in een soort van altruisme.
En ik kan in deze onzekerheid zéér goed inkomen.
Maar op zijn minst zouden je hulpverleners dit voor je kunnen doen. Dit geeft een en ander zelfs een minder persoonijk karakter, wat dingen makkelijker bespreekbaar maakt.

Slechts als er van onwil of ontoereikende isolatie sprake zou zijn, lijkt het mij dat er verdere stappen dienen te gebeuren. Ook hier zouden hulpverleners initiatieven kunnen nemen. (via woningbouwvereniging of wat ook).
Verder vraag ik mij af of jouw gevoeligheid hiervoor geen aanleiding kan zijn tot hulp in functie van bijvoorbeeld aanpassingen zoals isolatie enz.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2007 7:34 pm    Onderwerp: Re: burenmuziek Reageer met quote

Eric Desart schreef:
(...) Verder vraag ik mij af of jouw gevoeligheid hiervoor geen aanleiding kan zijn tot hulp in functie van bijvoorbeeld aanpassingen zoals isolatie enz. (...)


Voor dit soort zaken (bijvoorbeeld aanpassingen keuken en badkamer voor minder validen, trapliften etc.) heeft de gemeente een 'potje'. Jouw probleem en de maatregelen nodig ter verbetering zouden hierin wellicht worden 'gepast'. Naast de woningbouwvereniging dus ook contact opnemen met de gemeente.

(Op termijn zal ik dit topic verplaatsen naar de 'In het huis'-sectie. Daar past het naar mijn mening beter)
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
giel
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 3:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wow bedank voor de snelle (&zinvolle) reaxies zeg !
had ik niet 1-2-3 vewacht !
welnu het is 15:12 dinsdag10 april &het is weer zover : een paardegalop nummer klinkt bij de buren & ik heb bezoek dat me aankijkt zo van :" eh.. ik moet er maar weer eens van door..."
De reden dat ik zelf niet aanklop & aanspreek is dat ik erg onbekwaam ben in "c'est le ton qui fait la muzique" of tewel gewenst resultaat bereiken &niet verbaal ontploffen.Bovendien hoor ik m'n buren vaker ruzien dan ik ooit voorkomen heb door m'nbek te houden & zit ik er niet op te wachten om ruzie ervaring op te doen: zowel ik als zij zijn gestoord dus ik vind dat in dit geval de hulpverlenende industrie z'n denkpet maar ns op moet zetten.
en niet lukraak moet suggereren dat ik als meneertje mompelstrompel maar even tegen gerriut grootenbeck moet gaan vertellen datie teveel lawaai maakt & aso is als ie niet voortaan 50% stiller leeft.
ik ben wel blij met de reaxie dat gemeente potjes misschien wat aan geluidsisolatie zouden kunnen doen.
stichting MEE(zhz) heeft me al fijntjes schouderophalend verteld daar nix van te weten & dus nix voor me te kunnen doen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.