Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsisolatie plexiglas/glas betonplex

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ikkie
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 8:37 pm    Onderwerp: geluidsisolatie plexiglas/glas betonplex Reageer met quote

hallo,

wij houden in ons gehorige huis enkele vogels, welke nogal luidruchtig kunnen zijn.
onlangs was 1 van de vogels ziek en zat tijdelijk in een ziekenboeg, geheel gemaakt van MDF met plexiglas schuifruit. dit halveerde naar ons idee het geluid.
wij overwegen nu een grote kamervoliere te laten maken. optie betonplex met glazen schuifruiten.
heeft dit net zo'n goede geluidsisolatie als het verblijf van MDF met plexiglas?
wat is het verschil in demping MDF - Betonplex en Plexiglas - Glas?
ik weet dat er verschil zal zitten in de dikte en kwaliteit van de gebruikte materialen, maar ik beschik helaas niet over deze informatie.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Méér massa per m² betekent een betere geluidsisolatie. Let met het hoogfrequente geluid van vogels ook op een goede dichting van kieren, bijvoorbeeld bij de schuifruiten (eventueel ventilatie gedempt uitvoeren, anders maken ze wellicht na enige tijd helemaal geen geluid meer).

Idealiter kies je ervoor om binnen de volière geluidsabsorptie aan te brengen, bijvoorbeeld tegen het plafond, d.m.v. een akoestische plafondplaat (glas- of steenwol met een afwerkvlies) of (als de vogels dit pikken Laughing) mineraalwol afgedekt met een Heraklith-achtig materiaal, v.w.b. aanzicht geheel in de stijl van de periode dat inpandige volières nog een ding waren (en ik klein).

Sorry voor de meligheid, inhoudelijk is bovenstaande serieus.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
ikkie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 3:46 pm    Onderwerp: geluidsisolatie plexiglas/glas betonplex Reageer met quote

bedankt voor je reactie. nu zegt mij dit niet heel veel. heeft betonplex over het algemeen meer massa dan MDF, of andersom? en hoe zit dit met glas en plexiglas? bij beiden uitgaande van dezelfde dikte.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 4:30 pm    Onderwerp: Re: geluidsisolatie plexiglas/glas betonplex Reageer met quote

ikkie schreef:
bedankt voor je reactie. nu zegt mij dit niet heel veel. heeft betonplex over het algemeen meer massa dan MDF, of andersom? en hoe zit dit met glas en plexiglas? bij beiden uitgaande van dezelfde dikte.


Kun je Googlen toch? Wink

Betonplex : 600 tot 650 kg/m³
MDF : http://www.allesovermdf.nl/standaard-mdf/ (iets hoger dan betonplex bij gelijke dikte)

Glas : 2600 kg/m³
Plexiglas : 1200 kg/m³
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
ikkie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2018 10:30 am    Onderwerp: geluidsisolatie plexiglas/glas betonplex Reageer met quote

bedankt!
ik google me suf maar kan deze info niet terugvinden. hoe zit het met spaanplaat, uitgaande van een dikte van 18mm, in vergelijking tot MDF of betonplex?
het glas zal overigens 6mm dik zijn.

heel erg bedankt voor de hulp zover.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mei 25, 2018 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spaanplaat ook ca. 650 kg/m³
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.