Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast van de snelweg op 1,5 km afstand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2020 8:48 pm    Onderwerp: geluidsoverlast van de snelweg op 1,5 km afstand Reageer met quote

Is er iets te doen met een tuin die op 1,5 km afstand ligt van de snelweg ligt en waar je die duidelijk hoort als de wind in de foute richting zit? Ik dacht aan het omheinen van met geluidsabsorberende panelen maar aangezien de afstand van de bron zo ver is weet ik niet of dit wel nut heeft.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 2:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1385

Hiermee kun je dat uitrekenen.

Het ligt aan hoe je het uitvoert; als de schutting ver van de luisterpositie staat doet hij minder dan wanneer hij dichterbij staat.
Met die afstanden heb je voornamelijk met lage tonen te maken en omdat je aangeeft dat de wind belangrijk is krijg je buigingseffecten die het er niet eenvoudiger op maken om er veel over te zeggen.

Overigens zijn het isolerende materialen (dus massa van 10kg/m^2 en gesloten) die eventueel van absorptie worden voorzien. Alleen absorptie heeft geen zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2020 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor uw antwoord. Jammer genoeg snap ik niet zo veel van de gedeelde excel.
Ik heb met iemand van silentwalls gesproken en een talud van 3 meter met daarop een geluidswand van 2m lijkt een goede oplossing. Dit is natuurlijk een serieuze investering en ik heb geen idee of dit effectief genoeg gaat zijn. Wat is jullie mening daarover?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 03, 2020 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Silentwall zou toch precies moeten weten wat er gebeurt?

Nogmaals, je moet de situatie duidelijk maken om er iets over te kunnen zeggen.
Hoever staat die wall af van de positie waar je rust wilt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.