Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

[link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenberg)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2007 7:41 pm    Onderwerp: [link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenberg) Reageer met quote

Nog steeds een van de leukste (particuliere voor zover ik weet) initiatieven. Samengesteld door dhr. S. Nannenberg.

Webversie: [Link]

'Print'-versie: [Link]

Een en ander is tot stand gekomen vanuit het oogpunt van geluidsregistratie ten behoeve van video-opname.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 4:54 pm    Onderwerp: Re: [link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenbe Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Nog steeds een van de leukste (particuliere voor zover ik weet) initiatieven. Samengesteld door dhr. S. Nannenberg.
Webversie: [Link]
Een en ander is tot stand gekomen vanuit het oogpunt van geluidsregistratie ten behoeve van video-opname.


Ik heb destijds contact gehad met Dhr Nannenberg ter zake.
Een deel van de inhoud en figuren komt uit dit document van mij:
Link: Geluidsuitbreiding en Galmstaal berekeningen - PDF ca 2 MB
Zat behoorlijk veel werk in om al deze formules, tekeningen en grafieken uit te werken.
De tekeningen zelf werden gemaakt door mijn jongste broer Geert in een CAD programma.

De betrokken link op de door jou vermelde site www.acoustics-noise bestaat niet meer (was mijn site toen).

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 7:12 pm    Onderwerp: Re: [link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenbe Reageer met quote

Eric Desart schreef:
De betrokken link op de door jou vermelde site www.acoustics-noise bestaat niet meer (was mijn site toen).


Waar heb ík dat gelinkt Eric? Heb je dan ook een nieuwe / juiste link?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 10:04 pm    Onderwerp: Re: [link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenbe Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Eric Desart schreef:
De betrokken link op de door jou vermelde site www.acoustics-noise bestaat niet meer (was mijn site toen).

Waar heb ík dat gelinkt Eric? Heb je dan ook een nieuwe / juiste link?

Geluidforum,
Sorry, mistverstand.

Jij linked naar Nannenberg's "Inleiding over geluid/akoestiek" (titel topic + links).
Ik ging ervan uit dat jij deze Inleiding grondig doorgenomen had.

In deze inleiding wordt op verschillende plaatsen verwezen naar mijn vroegere site (ook indirect via andere bronnen) wwww. acoustics-noise. com, akoestisch programma A.F.B, EnviroDesk en Geluidnieuws.

Deze referenties relateren hoofdzakzlijk aan mijn document dat ik hier gelinkt heb. Ik maakte dus de oorspronlelijke bron, NoiseDecay-RoomRadius-A4.pdf, die niet meer terug te vinden is via Nannenberg's site, terug ter beschikking.
Dit PDF document is de inhoudelijk ongewijzigde PDF versie van het oorspronlijk MS Word document door Dhr S. Nannenberg gebruikt.

http://members.home.nl/snannenberg/Directgeluid%20puntbron.htm
http://members.home.nl/snannenberg/Brongeometrie.htm
De formule aangehaald uit EnviroDesk is mijn formule en document.

http://www.geluidnieuws.nl/2001/mar2001/desart.html
http://www.envirodesk.be/site/news.asp?module=NEWS&level=DETAILS&newsId=719
Dit laatste artikel is inzake formatering gescrambled na vernieuwing van EnviroDesk's site.

zie ook bronnen:
http://members.home.nl/snannenberg/Literatuur%20Akoestiek.htm
onder:
    Galmveld en galmstraal:
    Voortplanting van het geluid vanaf de geluidsbron.

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 10:26 pm    Onderwerp: Re: [link] Inleiding over geluid/akoestiek (Dhr. S. Nannenbe Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Ik ging ervan uit dat jij deze Inleiding grondig doorgenomen had.


Niet recent, Eric. Niet recent.... Wink

Dank voor je toelichting.

*Edit*
Inderdaad de plaatjes komen mij bekend voor ineens Wink Dat lijkt jouw werk wel! Begrijp ik dat dit zonder toestemming van jou op de site van Dhr. S. Nannenberg is opgenomen? Mocht je problemen hebben met míjn link in dit topic laat het dan weten. Ik geloof wel dat iedereen ervan overtuigd is nu dat het denkwerk erachter uit jouw koker komt. Ik heb dan ook nooit gesuggereerd dat Dhr. S. Nannenberg het zelf heeft bedacht, alleen bij elkaar gezocht en gebundeld...

Heb jij zelf geen site meer Eric?

*/Edit*
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2007 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen site meer.
Na 5 x gehackt te zijn, met de laatse maal zodanig dat mijn eigen site niet meer toegankelijk was voor mijzelf, zelfs niet met hulp van mijn provider, en gecombineerd met privé omstandigheden, heb ik dit laten verwateren.
Ik had een beetje moeite met de idee dat iets dat uitsluitend diende om anderen te helpen (download reken modellen en Excel add-ins gratis ter beschikking), zonder enige commerciele inhoud, nog zoveel extra zorgen vroeg.

Ik denk hiermee ooit terug te beginnen.

De Heer S. Nannenberg heeft destijds zelf contact met mij gezocht en was ten zeerste ter goeder trouw.
Zijn site is inderdaad waardevol zoals je zelf zegde.

Ik zal dat zelf ter zijner tijd wel eens terug opnemen met hem.

Met vriendelijke groeten
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.