Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Harde tik geluiden in de slaapkamerwand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jari22
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2022 1:41 pm    Onderwerp: Harde tik geluiden in de slaapkamerwand Reageer met quote

Beste Forum,

Ik ben deze week met mijn vriendin in ons nieuwe huis gaan wonen. Deze woning hebben wij gekocht van aannemers die het oude huis volledig hebben gerenoveerd en aan ons hebben verkocht. De gerenoveerde ruimtes zijn dus nog niet eerder bewoond geweest.

Nu hebben wij tijdens onze eerste nachten ontdekt dat er in de muur van de slaapkamer vervelende harde tikken voorkomen waardoor wij regelmatig wakker worden.

Dit geluid is veel harder dan zo'n verwarming tik, dichtbij, in de zijwand van de slaapkamer, onregelmatig (6-7x per nacht), en klinkt als een knikker die ergens een paar keer achter elkaar hard en zacht tegenaan wordt getikt.

Ter uitsluitsel zijn wij eerst op onderzoek zijn uitgegaan, het volgende: We zijn langs gegaan bij de buren (een rustig stel) maar die hebben niets hards wat tegen hun muur aan komt, hebben daar ook hun slaapkamer aan de andere kant met een stabiel bed. Daarnaast hebben we getest om tegen hun muren en ramen te bonken maar dat klinkt aan onze kant veel doffer en zachter door de dikte van de muur. Zij horen ook helemaal niets aan hun kant. Het geluid lijkt dus echt uit onze eigen muur te komen.

De CV ketel zit niet in de buurt, we hebben geen openslaande ramen (de buren ook niet), de verwarming is uiteraard uit en er zijn geen apparaten aangesloten die dit kunnen veroorzaken, er staat immers nog alleen een bed in ons nieuwe huis. Het klinkt ook niet als een dier dat loopt, daar is het veel te hard en metaal-achtig voor.

Nu vroeg ik me af of jullie aan de hand van de beschrijving kunnen analyseren wat dit wellicht zou kunnen zijn? We zijn ten einde raad en weten niet of we wel in deze slaapkamer kunnen blijven slapen.

Excuus voor deze lange uitleg, we hopen zo graag dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2022 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik woon in een oud (1936) huis. Houten verdiepingsvloeren. Tikkende geluiden met name vanuit de CV-leidingen (oude, dikke metalen leidingen) en van de waterleidingen (waterslag).

Draai je 's-nachts de vaatwasser en/of wasmachine?

Ik lig er (letterlijk) niet wakker van, maar snap dat je van een nieuwbouw woning andere verwachtingen hebt.

Als je een bouwkundige ventilatie- en/of leidingschacht in de woning hebt kan het uitzetten / krimpen van leidingen in de bevestigingen naar de muur soms ook een tik veroorzaken.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.