Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Burenhinder

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Shooknes1
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2023 9:11 am    Onderwerp: Burenhinder Reageer met quote

Wij wonen nu 6 jaar in onze nieuwbouwwoning. Het is een rijtjeshuis. Aan de ene kant horen wij nooit iets van de buren. Aan de andere kant CONTINU. Los van de alledaagse geluiden als bv dichtslaande (voor)deuren, horen wij ze ook af en toe gillen of roepen (als dit héél hard is, want je hoort tussendoor vrijwel nooit stemmen). Daarnaast kraakte bv een van de deuren van hun slaapkamer, die niet direct aan een meur van ons grenst. Dit kraken hoorde wij alsof het in ons eigen huis was. Ook horen we het wanneer ze een van de stopcontacten gebruiken die grenst aan onze muur. Alsof je hoort dat er iets in het stopcontact wordt gestoken. Ook horen we weleens het gebruik van hun keukenkastjes en fornuis (wat aan onze muur grenst). Dan heb ik het al helemaal niet over de lage resonantie geluiden zoals subwoofer, op hakken lopen, dreunen met de deuren etc. Dit horen wij allemaal bijzonder goed maar nogmaals maar aan één kant. De andere buren horen wij echt nooit. Dit vind ik dus bijzonder vreemd.

De "luide" buren zijn het laatste (hoek) huis in ons blok. Hierdoor staat hun huis ook net 1 meter naar achteren tov de rest van het blok, waar alle achtermuren gelijk lopen. Ik begin haast te denken dat er iets is fout gegaan in de isolatie van de spouwmuur. Is dit mogelijk? Is dit na te kijken? Is hier iets aan te doen?

De eerste paar jaren hebben de buren ons leven een ware hel gemaakt door belachelijk hard hun dure soundsysteem op volume 1000 te knallen tijdens feestjes. Inmiddels is dit goed uitgesproken en doen ze dit niet meer. Maar ik vrees soms wel eens dat er door jarenlange gedreun iets aan de tussenmuur gesloopt is.

Ik zoek overigens niet om een voorzetwand oid te plaatsen. Maar vraag mr af of het mogelijk is dat er iets in de tussenmuur niet goed zit en of het mogelijk is dit beter te laten isoleren tegen geluid. Uiteraard bij voorkeur zonder dat de buren hiervan op de hoogte worden gesteld.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jan 07, 2023 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De spouw (als het een ankerloze spouw is) kan zijn kortgesloten door troep.
Als er absorberend materiaal in de spouw zit wordt het moeilijk, anders kun je met een endoscoop kijken.
Wat je zegt over schreeuwen is niet perse raar; volgens de minimumnorm van 52 dB demping hoor je dat, net als laagfrequent geluid.
De rest lijkt inderdaad op contactgeluid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.