Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Camper stiller maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Camperhobby
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 1:48 pm    Onderwerp: Camper stiller maken Reageer met quote

Mijn Citroën camper is erg luidruchtig. Nu lees ik her en der veel 'tips' om het geluid van de motor in de cabine stiller te maken, zoals:

. Noppenschuim in de motorkap lijmen
. Zware rubberen matten in de cabine leggen (onder de bestaande matten);
. Rubber lijmen op het 'schot' tussen motorruimte en cabine.

Zijn deze maatregelen effectief en welke zou ik het best (als eerste) kunnen uitvoeren? Het schot tussen cabine en motor (achter het dashboard) is vanaf de motor erg lastig bereikbaar.
Naar boven
Cas
Gebruiker


Sinds: 13-3-2006
Berichten: 16
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do Jun 01, 2006 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier al veel mensen mee zien experimenteren, maar de resultaten staan, zeker als het om een stampende diesel gaat, niet in verhouding tot het werk dat je er mee hebt. In de cabine wordt het misschien een klein beetje stiller, maar dat went weer snel.

Je eerste oplossing (schuim onder de motorkap) gaat niets uithalen. De absorptiedikte is (zeker met noppenschuim) bij lagere frequenties onvoldoende. Bovendien is het lastig op het deugdelijk in de (vaak vette) motorkap te lijmen. Sommige schuimen en lijmlagen kunnen niet goed tegen de hitte en laten los (lijm) of verbrokkelen (schuim).

Het isoleren van vloer en schot tussen motor en cabine werkt alleen wanneer je (bij voorkeur in de cabine, want de motorruimte is vet en vochtig) écht vanaf de vloer tot achter het dashboard kunt plakken. Vaak is dat een heel ge-figuur-zaag...

Ik zou er niet aan beginnen Rolling Eyes

De verwachtingen die je ervan hebt zijn waarschijnlijk al hoger dan wat je met dagen knutselen werkelijk kunt bereiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.