Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast door airco van de buren
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
garcia
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 1:52 pm    Onderwerp: geluidsoverlast door airco van de buren Reageer met quote

Ik ben werkzaam als BOA bij een gemeente. Nu wordt ik geconfronteerd met een klacht over een airco bij een partiulier. Wie kan mij vertellen wat de regels zijn aangaande vgeluidsoverlast veroorzaakt door toestellen op particulier terrein. Voor en berdrijf is de norm 50 db maar ik kan de norm voor particulieren nergens vinden. Evil or Very Mad Rolling Eyes Smile Very Happy
Naar boven
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is een forum (Eric weet het adres) waar veel ambtenaren en akoestici posten die dit soort vragen over regels kennen.
Misschien kan Eric die link geven?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Er is een forum (Eric weet het adres) waar veel ambtenaren en akoestici posten die dit soort vragen over regels kennen.
Misschien kan Eric die link geven?


Confused Smile Ja, shuif het in mijn schoenen...... link die je zelf ook kent ...
Dat is voor de bazen hier, om te tonen dat helpen competitie overstijgt.

Ik vroeg mij af wat een BOA was (klinkt gevaarlijk).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 10:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

iK BEN DIE LINK KWIJT.
er gebeurt nooit iets op dat forum, het is dan ook een typisch ambtenarenforum, maar sommige dingen waren wel interessant.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 11:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
iK BEN DIE LINK KWIJT.
er gebeurt nooit iets op dat forum, het is dan ook een typisch ambtenarenforum, maar sommige dingen waren wel interessant.


Dan denk ik dat ik je misverstond Bert:

Er zijn 2 forums waar omgevingsakoestici actief zijn met kennis over regelgeving Smile Alleen voor een van hen is het woord actief een dichterlijke vrijheid. Ik denk nu dat je IWB bedoelde, sorry Bert = misverstand mijnerzijds, omdat het daar zo stilletjes is.
Mogelijk/hopelijk komen hier ook meerdere experts ter zake in de toekomst (nog vers van de pers hier).

Als je met vragen niet geholpen kan worden hier, kan je de volgende forums eens proberen:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=130
http://www.5gg.nl/forum/viewforum.php?f=8&sid=3ba5a96eff8896e46c50598e9d07751d

Groetjes
Eric

Very Happy Ik vraag mij nog steeds af wat een BOA is ..... Ik ken dit alleen als zo'n heel lang dier dat je kan oprollen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Abe



Sinds: 13-3-2006
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 12:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:

Very Happy Ik vraag mij nog steeds af wat een BOA is ..... Ik ken dit alleen als zo'n heel lang dier dat je kan oprollen.


Buitengewoon Opsporings Ambtenaar


http://www.justitie.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/boa/wat_doet_een_boa.asp

http://www.justitie.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/boa/

Zo moeilijk is het dus niet Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Abe schreef:
Zo moeilijk is het dus niet Wink

Abe,

Bedankt voor de uitleg

Smile Moeilijk en makkelijk zijn relatieve begrippen. Al wat jij weet en ik niet is makkelijk voor jou en moeilijk voor mij, en vice versa.

Rodin beeldhouwde "De Denker".
Mr. Green Dat beeld was altijd al aanwezig in deze steen. Het enige dat Rodin deed was al de steen wegkappen die er nog teveel aan zat.
Voor mij is Chinees echt chinees, maar er zijn honderden miljoenen klein Chineeskes die hier geen probleem mee hebben.

Maar ik geef toe, dat een Google search met beperking tot Nederlandse sites mij geholpen zou hebben tot slechts 2 mogelijkheden. (Ik dacht niet aan gebruik van de taal filter)

Warme groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op die IWB-site staan allemaal denkwijzen die ik fascinerend vind. Een probleem benaderen vanuit de regelgeving. Jammer dat er niet meer gebeurt.
Very Happy
Naar boven
Abe



Sinds: 13-3-2006
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Abe schreef:
Zo moeilijk is het dus niet Wink

Abe,

Bedankt voor de uitleg

Smile Moeilijk en makkelijk zijn relatieve begrippen. Al wat jij weet en ik niet is makkelijk voor jou en moeilijk voor mij, en vice versa.

Rodin beeldhouwde "De Denker".
Mr. Green Dat beeld was altijd al aanwezig in deze steen. Het enige dat Rodin deed was al de steen wegkappen die er nog teveel aan zat.
Voor mij is Chinees echt chinees, maar er zijn honderden miljoenen klein Chineeskes die hier geen probleem mee hebben.

Maar ik geef toe, dat een Google search met beperking tot Nederlandse sites mij geholpen zou hebben tot slechts 2 mogelijkheden. (Ik dacht niet aan gebruik van de taal filter)

Warme groetjes
Eric


Zou een leuke discussie kunnen worden Eric. Ware het niet dat het me te warm is momenteel.... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2006 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Er is een forum (Eric weet het adres) waar veel ambtenaren en akoestici posten die dit soort vragen over regels kennen.
Misschien kan Eric die link geven?


Bij deze, namens het beheer: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=130, het prikbord 'behorende bij' www.geluidnieuws.nl


Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
bert stoltenborg schreef:
Er is een forum (Eric weet het adres) waar veel ambtenaren en akoestici posten die dit soort vragen over regels kennen.
Misschien kan Eric die link geven?


Bij deze, namens het beheer: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=130, het prikbord 'behorende bij' www.geluidnieuws.nl


Wink


Ik bedoelde de link die Eric gaf naar het IWB.
Daar posten mensen als Muchall, die erg veel weet.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze dus... (IWB forum)

Dít topic op het IWB forum gaat in op de vraag van Garcia...

Wink
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm,

die verklaring van Muchall is meer van: ik zal het even simpel uitleggen, dan kun je daarna mij inhuren om de uitleg te verklaren Smile
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geldt er geen toeslag voor tonaliteit hier?

Eric
.

Mr. Green Bert jij bent niet gauw tevreden hé, moeilijk manneke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jul 25, 2006 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Geldt er geen toeslag voor tonaliteit hier?

Eric
.

Mr. Green Bert jij bent niet gauw tevreden hé, moeilijk manneke.


Eric,

K1, k2, k3 zijn correcties voor impuls (5 dB), tonaliteit (5 dB) en muziekgeluid (10 dB).
Ze noemen Laeq hier ondertussen LAR,LT ofzo, om het duidelijker te maken, maar die correcties hebben ze hier ook.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.