Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Airco en welstand

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
krochon
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 10:19 am    Onderwerp: Airco en welstand Reageer met quote

Hallo,

Enige tijd geleden is onze bestaande rooftop airco van ons bedrijf
( Fitnesscenter )overleden, we hebben toen gekozen voor 2 Cassette airco's met twee buiten units op het dak.

Nu hebben we van de gemeente cq de welstand de opdracht gekregen deze te omkasten om ze zodanig wat betreft situering, vormgeving en materialisering in de architectuur te integreren, toen ik hier een toelichting op vroeg werd mij medegedeeld dat ik ze moest omkasten met een roosterkast of een zgn schubbenpaneel???

Heeft hier iemand ervaring mee of een idee wat ze hiermee bedoelen.

( het betreft de gemeente Maastricht )

Groet Ron
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:33 am    Onderwerp: Re: Airco en welstand Reageer met quote

krochon schreef:
(...) 2 Cassette airco's met twee buiten units op het dak.

Nu hebben we van de gemeente cq de welstand de opdracht gekregen deze te omkasten om ze zodanig wat betreft situering, vormgeving en materialisering in de architectuur te integreren, toen ik hier een toelichting op vroeg werd mij medegedeeld dat ik ze moest omkasten met een roosterkast of een zgn schubbenpaneel.


Het mag er simpelweg niet meer als een machine uitzien.

Veelal accepteert men (maar hoe dan ook voorstel mét materiaalkeuze en kleur indienen!) een 4-zijdige afscherming (zonder dakje)met, vanaf voor de omgeving relevante zichtpunten, ondoorzichtige roosters. Schubbenpanelen zijn niet automatisch luchtdoorlatend (zelfs rabatdelen worden soms schubbenpanelen genoemd). Kies echter voor een afschermmateriaal dat voldoende luchtdoorlatend is.

Voorbeeld (hier met een dak overigens)

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Krochon
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:37 am    Onderwerp: airco en welstand Reageer met quote

Alvast bedankt voor je snelle reactie,

Enig idee waar je dit soort roosters / kasten kunt kopen cq bestellen.

Groet Ron
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:40 am    Onderwerp: Re: airco en welstand Reageer met quote

Krochon schreef:
Enig idee waar je dit soort roosters / kasten kunt kopen cq bestellen?

Houten roosters weet ik niet, stalen via aannemer of groothandels in stalen of aluminium roosters. Stalen geluidsisolerende roosters verkrijgbaar via een lawaaibestrijder. Ik zag dat u een van de forum-adverteerders ook had benaderd. Zij kunnen u eventueel ook verder helpen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.