Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

gooien met deuren
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
karel
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mrt 14, 2010 7:25 pm    Onderwerp: gooien met deuren Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over gegooi met deuren van de buren. Dat ze overdag ermee gooien is me nog tot daar aan toe. Maar ik zit regelmatig recht overeind in mijn bed omdat mijn buren in 2 ploegendienst werken en dus de ene week om 5 uur in de morgen en de nadere week na middernacht met de deuren gooit. Dat hun tienerkinderen er wel doorheen kunnen slapen is mij een raadsel.

Ook krijg ik schoon genoeg ervan dat ze elke keer mijn oprit voor een deel blokkeren met hun auto. Ook het boren op 2de kerstdag is iets wat ik niet echt op prijs kon stellen, ik ga dus ook geen rekening ermee houden als hun suikerfeest gaan vieren. Dan ga ik eens boren en klussen. Ook is het te veel moeite om eens een voordeurbel te kopen zodat dat gebonk eens afgelopen is.

Praten hielp echt niet en ik ben dus nu ook gaan gooien met mijn deuren op tijdstippen dat het mij schikt. Als hun net op bed liggen dus. Evil or Very Mad

En nu stonden ze dus boos aan mijn deur. Klagen over mijn gegooi als hun de deur dicht doen.
De woningbouw vind alles maar normale woongeluiden. Lekker makkelijk.

Tijd dat ik ga verhuizen.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 14, 2010 7:46 pm    Onderwerp: Re: gooien met deuren Reageer met quote

karel schreef:
En nu stonden ze dus boos aan mijn deur.
Wie problemen zaait zal problemen oogsten.
Die 2de Kerstdag gaat over één dag.

Als je ECHT problemen wil oplossen, checken of zij nog met jou willen praten, en of jij juist weet wat praten betekent, en dan:

Slaande deuren kunnen vaak relatief eenvoudig opgelost worden met betere afdichtingsstrippen of pompen, maar daar hebben we meer details voor nodig.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 14, 2010 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rubber dopjes in de (houten) kozijnen of (geplakt) in de stalen kozijnen, in combinatie met hydraulische deurvangers werkt prima.

(foto van www.onlinebouwmarkt.nl)


Een bel aan de voordeur (het betreft een huurhuis, toch?) is de verantwoordelijkheid van de verhuurder / woningbouwvereniging.

Als je ruzie met ze blijft maken wordt het er sowieso niet beter op... Eerst denken, dan doen!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Vr Feb 04, 2011 1:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
karel
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 15, 2010 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb normaal praten in het begin al geprobeerd. Dat hielp niet. Netjes gevraagd of ze wat minder met die deur willen gooien. Of ze eens mijn oprit in zijn geheel vrij willen houden. De maat is gewoon vol voor mij, het blijft elke keer dreunen binnen. Hun vinden het normaal dat hun wel met deuren mogen gooien en ik mag het niet. Twisted Evil Hun buran aan de andere kant klagen ook over dat gegooi met de deuren.

Na wat ik allemaal op internet gelezen heb over burenlawaai en wat de verantwoordelijke instanties er allemaal NIET aan doen lijkt mij het beste dat je lawaai met lawaai bestrijd.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 15, 2010 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

karel schreef:
Na wat ik allemaal op internet gelezen heb over burenlawaai en wat de verantwoordelijke instanties er allemaal NIET aan doen lijkt mij het beste dat je lawaai met lawaai bestrijd.

Dan zit je op het verkeerde forum.

Ik geef graag toe dat geluidforum een betere en meer gedetailleerde praktische oplossing gaf dan ikzelf, maar ook daar reageer je niet op. Het enige wat je krijgt is een cumul van problemen en spanningen.

Hier heb je een link: lees dit met al zijn sublinks.
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586
En wij staan verder open als je verder van plan bent constructieve dingen te doen. De rest hebben we geen interesse voor en is slecht advies voor anderen ook.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Ruby



Sinds: 1-5-2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2010 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me de reactie van lawaai terug maken best voorstellen als er al meerdere malen gepraat is en zij zich niet willen aanpassen. Ik herken ook veel uit jouw bericht, ik heb ook buren met wie niets te overleggen is en zich weigeren aan te passen qua geluid en tekeer gaan dat ik 2x in hun ogen teveel geluid maakte. Ze komen dan niet langs maar beginnen er over als ik klaag over hun geluid. Ik mag niet klagen als ik niet altijd stil ben. Terwijl hun al veel meer overlast veroorzaakt hebben.

Dat instanties niets of weinig doen klopt ook, en verhuizen is qua geld niet altijd een optie.

Ik weet niet of je huurt of gekocht hebt, maar ik zou de woningverhuurder aanspreken op woningaanpassing (zie eerder geplaatste bericht over deuraanpassingen) of de bewoners op rustig tijdstip om de woning aan te passen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kweetnie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 12:52 pm    Onderwerp: geluidsoverlast Reageer met quote

regel een oude wasmaschine die het nog werkt sluit de bedrading zo aan dat deze in zijn progamma blijft hangen en doe er dan stenen of knikkers in en zet hem dan aan en ga lekker weg, kom na een dag terug en ik denk dat je van je direkte buren weinig last meer hebt. Waarschuw wel de andere buren waar je wel mee overweg kunt dan kunnen deze ook weggaan, en krijg je hier geen last mee.
Naar boven
Cas
Gebruiker


Sinds: 13-3-2006
Berichten: 16
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kweetnie schreef:
regel een oude wasmaschine die het nog werkt sluit de bedrading zo aan dat deze in zijn progamma blijft hangen en doe er dan stenen of knikkers in en zet hem dan aan en ga lekker weg, kom na een dag terug en ik denk dat je van je direkte buren weinig last meer hebt. Waarschuw wel de andere buren waar je wel mee overweg kunt dan kunnen deze ook weggaan, en krijg je hier geen last mee.


Stel dat ik dit zou gaan doen:
  • Aanhanger huren
  • naar kringloopwinkel
  • betalen en in aanhanger laden
  • thuis uitladen, neerzetten
  • aanhanger terugbrengen
  • elektrisch schema downloaden op internet
  • openschroeven
  • bedrading aanpassen
  • kiezels rapen en machine vullen
  • brandverzekering en opstalverzekering bellen en vragen of brandschade en rookschade worden gedekt wanneer je een dag lang een zelf elektrisch aangepaste wasmachine met kiezels laat draaien en het mis gaat
  • kiezels weer in de tuin gooien
  • aanhanger huren
  • wasmachine terugbrengen naar kringloopwinkel
  • aanhanger terugbrengen
Maar probeer het vooral als je zin hebt... Ik denk persoonlijk dat het ze óf niet uitmaakt (terwijl jij je huis ontvlucht bent Rolling Eyes) of ze je ruit ingegooid hebben om in de hal je aardlekschakelaar uit te draaien. Sorry voor de inhoud van de vriezer....
Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
weg treiteren
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 09, 2011 9:23 pm    Onderwerp: Re: gooien met deuren Reageer met quote

karel schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar informatie over gegooi met deuren van de buren. Dat ze overdag ermee gooien is me nog tot daar aan toe. Maar ik zit regelmatig recht overeind in mijn bed omdat mijn buren in 2 ploegendienst werken en dus de ene week om 5 uur in de morgen en de nadere week na middernacht met de deuren gooit. Dat hun tienerkinderen er wel doorheen kunnen slapen is mij een raadsel.

Ook krijg ik schoon genoeg ervan dat ze elke keer mijn oprit voor een deel blokkeren met hun auto. Ook het boren op 2de kerstdag is iets wat ik niet echt op prijs kon stellen, ik ga dus ook geen rekening ermee houden als hun suikerfeest gaan vieren. Dan ga ik eens boren en klussen. Ook is het te veel moeite om eens een voordeurbel te kopen zodat dat gebonk eens afgelopen is.

Praten hielp echt niet en ik ben dus nu ook gaan gooien met mijn deuren op tijdstippen dat het mij schikt. Als hun net op bed liggen dus. Evil or Very Mad

En nu stonden ze dus boos aan mijn deur. Klagen over mijn gegooi als hun de deur dicht doen.
De woningbouw vind alles maar normale woongeluiden. Lekker makkelijk.

Tijd dat ik ga verhuizen.


Ik heb exact het zelfde probleem, aleen ik heb een kind van 5 jaar die hierdoor niet slaapt,.
Ik ben geen doprse dus dan is het makkelijk mensen weg jagen.
woningstichting nog de politie doet hier iets aan.
En eigenlijk is dat overal, maar mee luisteren doen ze niet, nee ook de deuren voorzien van het één en ander doen ze niet, maakt hun niets uit of je last hebt of niet, wel de huur moet je op tijd betalen, ik heb de hamer op de trap, kan ik ook timmeren als ze nog niet wakker zijn, en wat ik ze gedaan heb? geen idee, ik bemoei me met niemand maar zoals ik al zei, ben geen dorpse, dus moet ik maar verhuizen en een ander huis vinden kan je niet zo makkelijk meer, ik zit al jaren in deze ellende.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 9:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat dit onderwerp een voorbeeld worden van hoe het NIET moet? Die voorbeelden moeten er ook zijn.

Als de woningbouw daadwerkelijk niets doet stop je met zelf terug herrie maken en blijf je gewoon de politie bellen bij overlast. Laat hen maar contact opnemen met de woningbouwvereniging en/of de buren, dat is hun plicht. Verder contact opnemen met de gemeente om je beklag te doen over de woningbouwvereniging.

Woningbouwvereniging (na overleg met het juridisch loket) een aangetekende brief sturen dat je de aankomende tijd slechts een deel van je huur betaalt omdat kwaliteit van wonen achterblijft. Het is overigens niet zo dat geen enkele gemeente of woningbouwvereniging er iets aan doet. Ik weet dat meetapparatuur door zowel gemeentes als ook door woningbouwverenigingen wordt geplaatst bij huurders.

Lees bijvoorbeeld hier even...

Zelf herrie maken lucht misschien voor even op, maar voor de nachtrust van je kind -waar je je toch druk over lijkt te maken- is het nog minder bevorderlijk dan wanneer alleen je buren overlast veroorzaken. Bovendien lost het op termijn niets op. Straks dienen je buren, misschien mondiger en beter ingevoerd in de verschillende te bewandelen kanalen dan jij, een klacht in tegen jou...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goede reactie geluidforum

Het is en blijft trouwens een geluidforum, geen frustratie- of agressieforum.
Niemand kan hier iets bijdragen aan slechte relaties tussen buren, en het is vaak eigen angst en onzekerheid die in de weg staat om dingen in goede banen te leiden.

En er zullen inderdaad problemen zijn van sociale aard die niet, moeilijk of amper op te lossen zijn.
Maar daar kan een geluidforum ook niets aan doen.

Als iemand zijn frustratie of teleurstelling uit, gerelateerd aan een vraag naar een constructieve geluidsverwante aanpak kan je hier nog iets mee.

Dergelijke berichtjes en stijl schrikken mensen af die wel degelijk naar steun en constructieve oplossingen zoeken. En het is behoorlijk verleidelijk en een beetje een vrijkaart voor mogelijke anderen om hun frustraties hier aan toe te voegen.
Er zijn honderdduizenden Nederlanders met burenproblemen en velen gekoppeld aan geluidsoverlast.

Hoe erg en terecht problemen en frustratie ook kan zijn, dit hoort thuis bij andere hulpverleners.


Laatst aangepast door Eric Desart op Do Feb 10, 2011 2:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Dergelijke berichtjes en stijl schrikken mensen af die wel degelijk naar steun en constructieve oplossingen zoeken. En het is behoorlijk verleidelijk en een beetje een vrijkaart voor mogelijke anderen om hun frustraties hier aan toe te voegen.

Mochten er andere onderwerpen worden gestart met een gelijke strekking zal ik deze ook zeker verwijderen. Deze laat ik staan als een soort voorbeeld van hoe het NIET moet...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Chronic-Brend_NL
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2012 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan wel proberen genoeg redenen te verzinnen om ervoor te zorgen het te laten lijken alsof het allemaal aan de gene ligt die over geluidsoverlast klaagt?
Maar er zit namelijk verschil in de type klagers.

Je heb mensen die echt om elk klein geluidje of dingetje lopen te zeiken.
Zij verpesten het voor iedereen.
Want zij laten elke geluidsoverlast klager lijken op een zeikerd die wat te zeiken moet hebben.

Maar je heb ook mensen die het eerst proberen het sociaal op te lossen , maar wanneer dit niet lukt er nog maar 1 oplossing over blijft... (wat waarschijnlijk de slimmere types zijn met ervaring)

Maar sommige mensen die hebben echt schijt aan andere mensen maakt niet uit waarin of waarover.
Zij zouden zich echt niet aanpassen , ook vanwege hun lage IQ , drugs , familieproblemen , en/of dat niet weten hoe dat moet en simpelweg het ze gewoon niks uit maakt omdat ze zichzelf het belangrijkste vinden.

En ook zulke types zullen zich niet aanpassen na een sociale opmerking naar hun geluidsoverlast + nemen de Sociale opmerking als slecht commentaar en hebben gelijk een hekel aan je dus zullen gelijk helemaal niet meer luisteren en express geluidsoverlast veroorzaken.

En dan heb je ook nog de immigranten waarvan de meeste zichzelf niet aanpassen aan de Nederlandse samenleving en dus ook niet weten wat geluidsoverlast is en wat niet...

Voor zulk soort gasten waar een sociaal gesprek niet mee te voeren is moet de politie gebeld worden , niks anders helpt...
Laat de Politie het maar oplossen want zij zijn daarvoor , + daar betalen wij ook voor.

Cool
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2012 4:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat je gelijk hebt dat meestal dit soort dingen niet is op te lossen vanuit redelijkheid of techniek, het is meer dat mensen het lekker vinden om zich aan elkaar te ergeren en in een sfeer van vijandschap te leven.
Dat het door de Frankfurter Schule verpeste bovenkader van de samenleving dit niet wil zien en denkt dat de samenleving maakbaar is, is de basis van een hoop ellende waarmee we nu zitten in dit landje.

Maar denk je dat het deze discussie verder helpt als je gaat zitten schelden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2012 5:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga dit morgen even modereren...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.