Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laag frequentie bromgeluid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marietje
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2011 1:58 pm    Onderwerp: laag frequentie bromgeluid Reageer met quote

Beste forum,
Regelmatig heb ik last van een laag frequentiegeluid in mijn huis. De rest van mijn familieleden horen het niet, dus dachten we eerst dat ik het geluid "in mijn oor" had zitten. Echter, bij gebruik van oordoppen
wordt het geluid beduidend zachter. Het komt dus echt ergens vandaan.
's Avonds kan ik er soms niet van slapen. Het lijkt alsof het niet altijd is. Soms hoor ik het hele perioden
niet, dan begint het weer. Het duurt dan dagen aan een stuk en ik wordt er heel onrustig van.
Ik ben al op zoek geweest naar de bron. Maar het is werkelijk overal te horen. In alle kamers. Zodra ik naar buiten ga, hoor ik het niet meer. We hebben een vrijstaand huis, geen ventilatoren in de buurt zoals ik weet. Weet iemand waar ik ergens een geluidsonderzoek kan laten doen? Of kan ik dat zelf ook als ik zo'n apparaat koop bij Conrad.nl?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2011 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een geluidsonderzoek kun je zelf niet uitvoeren, zeker niet met een prul-meter van Conrad. De gevoeligheid van deze meters is juist bij lage frequenties ver onder de maat.

Onderzoek naar laagfrequente bronnen is om andere redenen (geringe directiviteit en geringere afname ten gevolge van absorptie aan de lucht bijvoorbeeld) erg moeilijk.

Lees dit onderwerp (en de links erin) ook even.

Heb je al geprobeerd alle elektra uit te schakelen (hoofdschakelaar) en te luisteren of je het geluid dan hoort?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
marietje
Gast





BerichtGeplaatst: Za Feb 19, 2011 9:47 am    Onderwerp: bromgeluid Reageer met quote

Hallo,

Dank je wel voor je snelle reactie. Het bromgeluid is er nog steeds, gelukkig hebben andere personen
het nu ook gehoord.
Gisteravond had ik zelfs het idee dat er een voelbare trilling bijkwam.
Het was midden in de nacht, dus dan is het moeilijk andere mensen hierover na te vragen.
Het bromgeluid is er dus nog steeds. Gisteren was ik het dorp uit en heb geen last gehad van het geluid.
Toen ik echter weer in het dorp kwam, ging ik even boodschappen doen bij de supermarkt en op de parkeerplaats hoorde ik het ook?
In onze omgeving ligt een groot industriegebied. Als het geluid hier nu vandaan komt, waar kan ik dan
mijn klachten doorgeven?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Feb 19, 2011 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klachten over industrie doorgeven bij de gemeente. Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Za Feb 19, 2011 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Supermarkten hebben grote koelmotoren en een luchtbehandelingsinstallatie die dit kan veroorzaken. Als ik bij mijn ouders ben hoor ik het ook en die wonen in het buitengebied maar loop ik iets van hun huis af dan hoor ik niet meer. Blijkt bij hun ook een motor te zitten boven naast de verwarmingsketel voor afzuigsysteem die ronkt. Heeft ook tijd geduurd voor ik dat had gevonden want sta je boven dan merk je het bijna niet. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Cory
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Feb 27, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat hier in de flat ook heel erg lang gehad.
De ketel van de verwarming kan niet goed zijn afgesteld. Vooral als het vroor
was het een en al gebrom, vooral 's nachts.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.