Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Home Studio Akoestische Behandeling

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chris
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 4:48 am    Onderwerp: Home Studio Akoestische Behandeling Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een kleine kamer over om om te bouwen tot studio. De akoestiek in de kamer is op dit moment bar slecht. Vooral het laag is erg rommelig en veel last van staande golven. de kamer is 3 bij 3 en 2 meter hoog. Erg klein dus!
Ik heb kleine krk-tjes en een resolv sub. Ik weet dat het in een kleine kamer niet handig is om een sub te hebben, maarja, de krk's hebben bijna geen laagweergave. De optie om toepasselijke monitoren te kopen is niet aanwezig wegens geldgebrek.
Mijn plan is om in elke hoek bass corner traps te plaatsen. Die wil ik zelf gaan bouwen met steen of glaswol. Achter het wol wil ik graag een open ruimte laten om daar dik rubber strak te trekken die alles onder de 100hz kan dempen. Dus visualizeer een normale corner trap, maar dan niet de hele trap opgevuld met wol, maar tot de helft, en daarachter strakgetrokken rubber, of ander materiaal dat het lage op kan vangen. Een membraam dus.
Is dit een goed idee???

Voor mid en hoog ga ik misschien van dat eierdopschuim halen, of tapijt, of gewoon gordijnen langs alle muren, die je open en dicht kan doen. Zo kan ik de hoeveelheid reflectie beter afstellen.
Ik zat ook te denken om aan de achtermuur, dus waar de speakers naartoe wijzen, een diffuser op te hangen, om het geluid wat meer de ruimte te geven. Op het plafond ook iets??

Alvast bedankt!

Chris
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat membraan, de diffusor en het eierdoppenschuim zijn mijns inziens geen goede ideeen.
Kijk eens hier:

http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?f=8&t=48

of hier:

http://www.homerecording.be/gids/studio-constructie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Apr 03, 2011 1:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In aanvulling op Bert.

En als je al aan een membraan zou denken wordt dat akoestisch meet en rekenwerk.
Als het zo simpel was waren die dingen standaard zo uitgerust.

Zo gemakkelijk geraak je niet "Aan alles beneden 100 Hz"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.