Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidwerende cabines binnenshuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
femke
Gast





BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2006 2:39 pm    Onderwerp: geluidwerende cabines binnenshuis Reageer met quote

Beste geluidsdeskundigen,
Misschien dat jullie mij uit de brand, ik bedoel lawaai, kunnen helpen.
Mijn geluidsprobleem is een gehorig huis met veel vooral contactgeluid van buren.
Dit betreft gestamp op een betonnen trap, geklak op vloerlaminaat, slaande deuren e.d.
Via de buren zelf is hieraan weinig te verhelpen.

Ik overweeg nu een geluidwerende ruimte in mijn woning te laten aanbrengen.
Je vindt ze als geluidstudio, bijv. www.meyernoisecontrol.nl of www.esmono.nl
Maar ook als personencabine in de fabriekenhoek: www.vidar.eu/geluidsomkasting.htm
of www.noisecontrol.nl/personencabines.html.

De benodigde afmetingen: lengte 2,5 m, breedte 2m, hoogte 2 m.
Ik weet dat zulke cabines prijzig zijn.
Mijn budget gaat tot 5.000 euro, als het niet anders kan eventueel tot 10.000 euro, maar
liever goedkoper natuurlijk.
Kunnen jullie mij advies geven welke ruimte hiervoor het meest optimaal is?
Dank jullie wel.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2006 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Femke,

Binnen het door je genoemde budget kun je al een heel eind slagen bij de door je genoemde bedrijven. Zelf knutselen is alleen aan te raden als je echt goedkoper wilt en (goedkoop) over deskundige begeleiding kunt beschikken. De Nederlandse Stichting Geluidshinder (www.nsg.nl) geeft een boekje uit waarin het zelf bouwen van een 'ruimte-in-een-ruimte' wordt toegelicht.

Voor wat betreft aankoop van een 'studio-cabine' zou ik bij aanvraag bij bovenstaande twee leveranciers extra rekening houden met / vragen stellen over:
  • Gewicht van de cabine in relatie van de draagkracht en het eigen gewicht van de vloer;
  • Je speciale eisen ten aanzien van trillingdempende eigenschappen.

Succes en laat even weten welke richting je kiest en welke keuze je uiteindelijk hebt gemaakt...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
femke
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 12:02 pm    Onderwerp: geluidwerende cabines Reageer met quote

Hoi,
Bedankt voor het advies.
Vergeef me mijn domme vraag, maar geluidsstudio's zijn toch vooral bedoeld om eigen decibellen te beperken? Zijn ze ook geschikt om contactgeluiden van buren te dempen?
En zijn personencabines in fabrieken hiervoor niet beter voor geschikt?
Of zijn er andere redenen om er niet voor te kiezen.
Bedankt weer.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

femke schreef:
(...) Vergeef me mijn domme vraag

er zijn geen domme vragen...

femke schreef:
(...) maar geluidsstudio's zijn toch vooral bedoeld om eigen decibellen te beperken? Zijn ze ook geschikt om contactgeluiden van buren te dempen?

Bij studio's waar opnames worden gemaakt kan ook geluid van buitenaf uiterst hinderlijk zijn Wink. Beide zaken zijn dus ten aanzien van studiocabines soms gewenst. Gewoon je wensen goed aangeven wanneer je zaken aanvraagt. Daarom ook mijn opmerking extra aan te geven dat trillingdemping gewenst is.

femke schreef:
(...) zijn personencabines in fabrieken hiervoor niet beter geschikt? Of zijn er andere redenen om er niet voor te kiezen.
(...)

Industriële cabines zijn vaak minder standaard, dus meer maatwerk, dus duurder. De 'drumcabine-jongens' zijn volgens mij ook wat bedrevener in het plaatsen van cabines in relatief kleine ruimtes...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.