Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Wat moet ik er mee...? (burengerucht)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vink



Sinds: 4-7-2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 6:46 pm    Onderwerp: Wat moet ik er mee...? (burengerucht) Reageer met quote

Beste forum lezers.

Om maar met de deur in huis te vallen ga ik hier een verhaal weg zetten.
En graag zou ik van jullie meningen en advies willen horen wat ik nog zou kunnen doen.


Ik woon hier nu vier jaar fijn huis fijne groene omgeving.
Alleen de buuren worden steets erger.
Heb ze al diverse malen op hun gedrag aangesproken de woonhuis verkoper geweest.
En niks helpt ik spreek ze persoonlijk aan word ik als 28 jarige als oude zeur weg gezet.
Door n vrouw van 55 rond uit belachelijk de politie komt niet voor die types en de rest lijkt er schrik van te hebben.

Wat speelt er de vier bewoners van het pand kunnen niet normaal praten schreeuwen de heledag luid in het rond tot snachts dat ze naar bed gaan.
Ze springen van de trap af wat ik binnen hoor en dat word knap irritant.
Ze smijten met keukenkastdeuren als of ze door de muur naar binnen komen eveneens ook de rest van de huisdeuren.
Ook daar heb ik ze eens geadviseerd er alstublieft wat aan te doen maar helaas.
Stoellen over de tegelvloer schaaren als of de voeggen eruit moetten met zwaare schoenen en naaldhakke de heletijd rond boldere.
Mevrouw in kwestie kan zogenaamd nooit slapen zelfs slaappillen helpen niet.
Vind ik dan ook niet gek voorheen toen ik werkte wist ik niet alles maar daar door ben ik met koppijnen en dergelijk thuis komen zitten.
En iedereen moet het voorzich weten wat ze drinken en doen maar Mevrouw zuipt tot de late uurtjes koffie wat haar zeer hyper actief maakt plus nog de andere preparaten die ze inhuis verhandelen ze kunnen verder helemaal niks behalve het zwartwerken.
Word er savonds van af halftien tot 3 4uur snachts vijfdagen in de week gewassen hoe kryg je het voorelkaar ?
Dat wasmachien maakt n herry als of er over de boven verdieppingen een tankbattelion rijd.
En ze klossen over de boven verdieping als of het steets verzakt.
Leuk en aardig maar geen rust snachts en overdags...
De tv kan ik in mijn huiskamer mee volgen ook hun gesprekken dus.
Zelfs toilet bezoekken gaan ze van af de toilet de woonkamer in zitten schreeuwen smijten met de bril enz.
Ze is knap irritant ze moet ook de heledag aandacht hebben ze laat sleutels in de auto liggen doet de auto dan opslot komt dan vervolgens de hele buurt bij elkaar krijsen dat ze niet meer weet wat ze moet doen.
Feestjes worden er ook regelmatig gegeven met luide hardcore muziek.
De politie al verschillende keren er op gewezen maar ze durven niet te komen lijkt wel.
Want ze kunnen alles klaar maken laatst nog en daar gingen ze trots op een poging tot doodslag.
Ze hebben een goede maatschappelijkwerker die steets voor hun de kolen uit het vuurhaald.
Die heb ik ook al eens gebeld maar zei weet van niets want als er iemand daar komt zijn ze stil en lopen ze tegen elkaar te slijmen.
Zo heb ik ook enkele keren gevragen horen jullie ooit iets van mij en kan ik er wat tegen doen.
Nee ze horen nooit niks.

N heel verhaal maar wat kan ik nu nog doen ? help help !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonder enige bijbedoeling, maar ben jij anderstalig?

Eigenlijk is praten via gemeente, politie, een buurtwerker, maatschappelijk assistent het enige dat je kan doen.
Als dat niet eenvoudig is voor jou iemand zoeken die je hierin wil helpen en begeleiden.
Vooral elke vorm van agressie vermijden die de tegenpartij haast automatisch in verdediging brengt, en zeker de wil tot echt luisteren en eventueel helpen niet motiveert.
Vaak is vanuit een underdogpositie handelen de beste manier om te winnen, en agressie of op je rechten staan de beste manier om te verliezen. Mensen helpen graag zolang ze zich niet gedwongen voelen om te helpen.

De andere weg is hier een akoestisch bureel bij te betrekken. Maar dit gaat per definitie geld kosten (tenzij de gemeente je kan helpen).
Er zijn hier reeds een paar vermeld geweest:

Je kan checken of je gemeente of een studiebureau naar keuze beschikt over de Matron III
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=643

Hier staat ook nog een ander systeem maar ben ik steeds terug kwijt ....
Gevonden >>
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=2750#2750
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=2766#2766
Lees dit ganse topic maar eens.

En vergeet NIET de sticky met sublinks te lezen:
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Vink



Sinds: 4-7-2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uw andwoord.

Ja ik ben half mexicaan ook niet met opzet hoor Razz

De Gemeente zowel wijkbeheer zeggen dat je dit onderling moet kunnen oplossen.
Diverse malen heb ik aan hun gevraagd wat ik zou kunnen doen of hoe ik het zou kunnen oplossen.
Ook de geluidsmeting heb ik al eens naar voorengehaald echter beschikt hier de gemeente er niet over zegt men of het is makkelijk doen.?
Verder zal ik zeker bijde gegeven links de info doorlezen en kijken wat er eventueel nog gedaan kan worden.
Anders maar verhuizen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 9:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vink schreef:
Ja ik ben half mexicaan ook niet met opzet hoor Razz

Smile Leuke reactie ....

Ik zeg het alleen maar omdat dit communicatie ook zou kunnen bemoeilijken. En vaak tot mijn spijt moet ik toegeven dat mensen mensen zijn en het soms moeilijker hebben met iets dat hen vreemd is.

Als praten niet helpt moet je echt een bureel inschakelen die over de aangepaste apparatuur beschikt.
En ik moet zeggen dat de methode van Rein Muchall (in een van de posts die ik linkte) mij wel aansprak. http://www.geluidconsult.nl/wie_zijn_wij.html
http://www.geluidconsult.nl/PDF/beoordelingssysteem-burenlawaai.pdf
http://www.geluidconsult.nl/PDF/beoordelingssysteem_burenlawaai_blad_geluid_juni_2007.pdf
Een normenstelsel voor burenlawaai met extra niet-akoestische factoren
Normaal noem ik hier geen namen, maar hier is dit direct gekoppeld aan een beschreven systeem.

Dit betekent niet dat die Matron III het ook niet doet.

Alleen vind ik dat B&K de lijst van zijn klanten eens zou moeten publiceren, zodat je tenminste geen detectivetocht moet gaan doen om te weten wie je in Godsnaam kan helpen ...
In het gelinkte topic staat (uiteindelijk) één adres waar mensen mogelijk terecht kunnen ...... Ik hoop dat de Matron meer succes heeft dan dat ....
http://www.aberline.nl/akoestisch/index.php
EDIT: Uit NIETS kan ik op die site echter afleiden dat die WEL een Matron zouden hebben. Het lijkt een bureel zoals er meerdere zijn ..... ZONDER MATRON ??????? MET ??????

Ik kan mij voorstellen dat bepaalde klanten niet willen gepubliceerd worden, maar er zullen er toch minstens een aantal zijn die dit wel positief zouden vinden.
Alleen door die mist al, voel ik hoe langer hoe minder behoefte om naar de Matron te refereren. Mensen moeten niet weten hoe goed de Matron wel is, mensen willen weten waar ze terecht kunnen.
En als ik een Matron zou bezitten zou ik het als een reclame of kwaliteitslabel opvatten als B&K dit zou publiceren in één of andere lijst, tenzij de Matron iets moest zijn waarvoor ik me zou moeten schamen.
Twisted Evil Paaseieren zoeken is véél gemakkelijker ......
EDIT: Kunnen we geen prijs uitloven voor de 1ste NIET-B&K medewerker (en geen bezitter zelf) die ontdekt waar er ergens ten velde zo'n Matron bestaat?

Vink, en zéér duidelijk hier: jij kan zelf dergelijke metingen op eigen houtje NIET uitvoeren.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Vink



Sinds: 4-7-2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Eric,

Nee zelf metingen uitvoeren kan ik niet.
Heb ook niet zo'n gevoellig matriaal alhoewel de telefoon het geluid
van het wasmachien toch goed heeft geregistreerd en dergelijke.
Verder heb ik vandaag met de Vrom-inspectie en een Politiebureau van een andere stad contact gelegd en dat werpte meer vruchten af dan dergelijke instanties uit deze omgeving.
Ook zijden zei ( wat nog onderzocht kon worden )
Hoe het met de woning isolatie enzo zit was dat eventueel te weinig kon ik dat ook nog bij de Huisbaas van de huurkoop aankaarten waarop hij voor eenplossing zou moetten zorgen.
Zoals dus betere isolatie tussen de muuren.
Al met al vroegen ze mij dingen bij te gaan houden en de tijden te noteren van voorvallen.
En van daaruit zou er iemand met een meter kunnen komen als het dus daadewerkelijk op vreemde en onmensenlijke tijden voorvalt.
Dus al met al een meevaller in de tegenvaller.
We wachten af en kijken wat ze brengen.

Hartelijk dank nogmaals voor je andwoorden en hulp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Alleen vind ik dat B&K de lijst van zijn klanten eens zou moeten publiceren, zodat je tenminste geen detectivetocht moet gaan doen om te weten wie je in Godsnaam kan helpen ...

Het zou toch mogelijk moeten zijn dat ze in ieder geval een lijst van gemeentes -die een dergelijk apparaat bezit- openbaar te maken.
Valt dit niet onder Wob?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
Eric Desart schreef:
Alleen vind ik dat B&K de lijst van zijn klanten eens zou moeten publiceren, zodat je tenminste geen detectivetocht moet gaan doen om te weten wie je in Godsnaam kan helpen ...

Het zou toch mogelijk moeten zijn dat ze in ieder geval een lijst van gemeentes -die een dergelijk apparaat bezit- openbaar te maken.
Valt dit niet onder Wob?


Interessant experiment, maar ondoenlijk wanneer niet centraal bekend is welke gemeenten een dergelijk apparaat bezitten. Ik vermoed dat men in Den Haag zo'n lijstje niet bijhoudt. En om nu iedere gemeente afzonderlijk te vragen...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans van Setten
KGI kennispartner


Sinds: 27-6-2006
Berichten: 9
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 11:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
Eric Desart schreef:
Alleen vind ik dat B&K de lijst van zijn klanten eens zou moeten publiceren, zodat je tenminste geen detectivetocht moet gaan doen om te weten wie je in Godsnaam kan helpen ...

Het zou toch mogelijk moeten zijn dat ze in ieder geval een lijst van gemeentes -die een dergelijk apparaat bezit- openbaar te maken.
Valt dit niet onder Wob?


Hallo,

Binnen Nederland zijn er meerdere MATRON systemen verkocht.

Een kleine greep uit de gemeenten en/of instanties die mij zo te binnen schieten:

Gemeente Ede
Gemeente Delft
Gemeente Hengelo
Provincie Fryslan
Regionale Milieudienst
Provincie Gelderland
Gemeente Maastricht
Gemeente Houten
Gemeente Veendam
Provincie Drenthe
Woningstichting Eigen Haard
Parteon
Gemeente Den Haag (DSO)
CHRi
Aberline
Gemeente Oss

Ik vergeet er nog een aantal, maar dit is wat mij zo opkwam.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Mochten er specifiekere vragen zijn, mail me dan gerust.
Groeten,

Hans van Setten
_________________
ENMO/Brüel & Kjær Nederland B.V. - www.enmo.eu en www.bksv.nl - Nr. 1 in meet- en analyseapparatuur voor Geluid en Trillingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2011 1:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hans kan je dat vervolledigen?

Zodat mensen of hun eigen of zo dichtbijgelegen gemeente vinden waar ze om hulp kunnen vragen?
Gemeenten zullen dat meestal voor hun eigen grondgebied bedoelen, maar zullen al wel eens sneller willen helpen bij buurtgemeentes die zo'n toestel niet zouden hebben.

Zouden privébedrijven (studieburelen) het onaangenaam vinden om ook vermeld te worden?
Uiteindelijk is het ook een vorm van reclame voor hen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans van Setten
KGI kennispartner


Sinds: 27-6-2006
Berichten: 9
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2011 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Hans kan je dat vervolledigen?


Beste Eric,

Ik denk dat de lijst al redelijk compleet is voor Nederland. Ik wil de lijst wel bijwerken van tijd tot tijd om zo een up-to-date overzicht te behouden.

Hans
_________________
ENMO/Brüel & Kjær Nederland B.V. - www.enmo.eu en www.bksv.nl - Nr. 1 in meet- en analyseapparatuur voor Geluid en Trillingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2011 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat weinig gemeentes staan er op de lijst. Je zou verwachten dat er veel meer gemeentes deze meetapparatuur zouden hebben. Of in ieder geval de grotere regionale steden waar de kleinere dorpen mee samenwerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2011 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag voor de gein eens wat zo'n ding kost.....
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans van Setten
KGI kennispartner


Sinds: 27-6-2006
Berichten: 9
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2011 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Vraag voor de gein eens wat zo'n ding kost.....
Very Happy


Vragen mag altijd Smile

Het Matron systeem heeft een 'vanaf' prijskaartje van zo'n € 7.000,-
Het hart van de Matron word gevormd door de 2250 geluidmeter, en deze is modulair op te bouwen middels softwarelicenties. Wil je bijvoorbeeld de meter ook gebruiken voor bouwakoestiek, FFT analyses, Nagalm, Tonaliteit, Trillingen etc, dan komen er licenties bij.

Dit bepaalt mede de prijs.

Groeten,
Hans
_________________
ENMO/Brüel & Kjær Nederland B.V. - www.enmo.eu en www.bksv.nl - Nr. 1 in meet- en analyseapparatuur voor Geluid en Trillingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2011 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Vraag voor de gein eens wat zo'n ding kost.....

Dat is niet meer nodig Bert. Laughing
Hans bedankt voor je uitleg.
Valt me nog mee........had het duurder verwacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2011 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hans van Setten schreef:
Eric Desart schreef:
Hans kan je dat vervolledigen?

Beste Eric,

Ik denk dat de lijst al redelijk compleet is voor Nederland. Ik wil de lijst wel bijwerken van tijd tot tijd om zo een up-to-date overzicht te behouden.

Hans

Hans,

Ik heb dit toegevoegd in een sticky topic (onderaan):
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=4163#4163

Het is hier een beetje dubbel aangezien we hier normaal in dergelijke algemene topics geen duidelijke verwijzingen naar personen of specifiek merkgekoppelde meetsystemen doen.
Dit lijkt mij echter een uitzondering/afwijking waar het technisch en sociaal belang primeert voor potentiële bezoekers.

In jouw referenties zitten een aantal zaken die voor de leek onduidelijk zijn.

Is het mogelijk voor zaken als bijv. provincies een contactpersoon, dienst of link te geven?
Hetzelfde voor dingen als bijvoorbeeld:
    Woningstichting Eigen Haard
    Parteon
    Gemeente Den Haag (DSO)
    CHRi
    Aberline
Mijn vraag is: kan jij helpen om jouw lijstje wat bruikbaarder en gemakkelijker vindbaar/toegankelijk te maken voor de gemiddelde leek?

Met vriendelijke groeten
Eric
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.