Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

ik kan letterlijk alles horen in dit huis!!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lisalove33
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2011 9:11 pm    Onderwerp: ik kan letterlijk alles horen in dit huis!! Reageer met quote

E3Hallo allemaal,

Fijn om te lezen hier dat ik niet de enige bent met dit probleem!

Ik ben door ziekte een aantal maanden in mijn huidige woning gaan wonen, en heb al vanaf dag 1 last van geluidsoverlast van mijn bovenburen.
Ik ben me ervan bewust dat er altijd normale leefgeluiden zijn, maar als ik mijn bovenburen hoor poepen, douchen BLEEP hebben etc.. dan vind ik dit niet meer onder de normale leefgeluiden vallen. Het gebonk op de vloer is oorverdovend en s'avonds moet ik mijn tv harder zetten omdat ik door hun gesprekken of tv mijn eigen tv niet eens goed kan horen! Is dit normaal???

Ik heb de woningbouw gevraagd een vloerenonderzoek te doen, dit hebben ze gedaan door 1 of andere janlul van de woningbouw zelf en die zegt dat de laminaatvloer (11 jaar oud) voldoet aan de normen???

Nu heb ik die meneer naar boven zien gaan en na 5 minuten weer naar beneden zien komen, maar bij mij thuis zijn ze niet geweest? Ik was in de veronderstelling dat ze een akoestisch onderzoek zouden doen (dit kost natuurlijk teveel geld) en dat ze ook de bestaande vloer (deze is van latjes HOUT) ook na zouden kijken.

Ik heb een advocaat op de zaak gezet en mediation aangevraagd voor het dichtslaan van deuren en haar bim bam klok waar ik ook elk uur van de nacht wakker van word. Maar voor de contactgeluiden vind ik dat de woningbouw de vloer beter moet isoleren.

Ik heb het hele weekend op de bank moeten slapen omdat mijn bovenbuur de douchekraan niet goed uitgedraaid had en het hele weekend heeft staan druppen, boven mijn slaapkamer!!
drup drup drup drup om helemaal gek van te worden!! En ja raad het al mijn bovenbuur was het hele weekend weg! Ook zit er een fluittoon in de leiding dus ja ...dan maar aan de slaappillen anders kan ik niet slapen...

Ik zit er helemaal doorheen, heb ook een jong kindje in huis die tig keer wakker wordt van alle contactgeluiden aangezien mijn bovenbuur s'avonds vaak laat thuis komt.
Ik hoop dat de woningbouw mee wil werken aan een onafhankelijke vloeren onderzoek, maar ik ben bang dat ze dit niet doen omdat ze zich daarmee in de vingers gaan snijden!

Wie heeft advies voor mij?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2011 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is geen ander advies dan de medewerking van woningbouw of buren te krijgen.
Indien zo, maar geen degelijk onderzoek, een studiebureel te betrekken.
Eventueel doorgaan tot de rijdende rechter.

Maar even beginnen met de sticky (aan de top van dit subforum) en al zijn sublinks:
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=586

Er staat zéér duidelijk: Sticky: [BURENOVERLAST] LEES DIT EERST!!!
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.