Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Laminaat ondervloer op zwevende vloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
HarmPz
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2012 5:01 pm    Onderwerp: Laminaat ondervloer op zwevende vloer Reageer met quote

Ik wil in een nieuw appartement, waarin op de betonvloer door de aannemer een zwevende vloer is aangebracht, laminaat Meister MD300 met een silence onderlaag laten leggen. De zwevende vloer is opgebouwd uit een cementdekvloer van 60 mm met daaronder een contactgeluid reducerende tackerplaat uit EPS-T van 20 mm. Akoestisch Lw,r =28 dB. Ben van plan hierop een Parquetfeltondervloer 10db te laten leggen met daar onder een dampscherm om de geluidsisolatie voor ons zelf en de (beneden-)buren optimaal te maken.
Vraag: is dit een goede oplossing? Ik twijfel namelijk omdat ik ook gelezen heb dat een geluidsisolerende ondervloer op een zwevende vloer juist averechts werkt. Als 't inderdaad geen goede oplossing is, wat adviseert u dan bij het laminaat van onze keuze?
Bij voorbaat dank voor uw reactie
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2012 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lees hier even en zoek in de documentatie (bestekken) wat voor zwevende vloer je hebt: http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?t=1255
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.