Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsniveau en reikwijdte

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 4:38 pm    Onderwerp: geluidsniveau en reikwijdte Reageer met quote

Beste,

Kan iemand mij een indicatie geven wat het effect is van het verhogen van de locatie van een geluidsbron (bv verhoogd aanleggen van een weg met circa 4m).

Mijn eerste inschatting is dat de reikwijdte van het geluid dan ook groter wordt; grotere invloedszone.
Maar met hoeveel?

Groeten
Eef
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou kunnen, maar jij geeft véééééééééééééél te weinig informatie in functie van de gehele situatie om hier iets zinnig te kunnen over zeggen.

Je kan het forum eens afzoeken naar geluidsschermen waar je de relatie tussen meerdere factoren kan terugvinden.
Jij hebt een beeld van een situatie in je hoofd.
In het forum hier zitten geen paranormalen (voor zover ik weet).
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vroeg mij gewoon af wat het verschil in reikwijdte is tussen een geluidsbron dat op maaiveld staat en een (zelfde) geluidsbron dat 4 m hoger (op een verhoging/brug) staat...
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
ik vroeg mij gewoon af wat het verschil in reikwijdte is tussen een geluidsbron dat op maaiveld staat en een (zelfde) geluidsbron dat 4 m hoger (op een verhoging/brug) staat...


Is afhankelijk van (hoogte van) het beoordelingspunt en de mate waarin de bodem geluid absorbeert. Zoals Eric al aangaf, het is onvoldoende informatie. Het verschil zal in de praktijk (grond 'vlak' verondersteld) niet heel groot zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.