Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid opnemen op laptop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dubie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 10:22 am    Onderwerp: Geluid opnemen op laptop Reageer met quote

Goedemorgen,

Ik moet een opname maken van liederen die gezongen worden door een gemengd koor dat meer stemmig zingt.
Het is een eenmalige gebeuren dus ik wil geen dure apparatuur aanschaffen.

Ik zou dit op mijn laptop willen doen.
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?
Wat voor programma kan ik het best gebruiken en hoe krijg ik de beste kwaliteit?
Ik kan het achteraf nog iets optimaliseren.

Groet.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik stuur normaal niemand door, maar ik denk dat je voor deze specifieke vraag meer hulp kan vinden en krijgen hier:

http://www.homerecording.be/
The community website voor opnemende artiesten

Dat forum zit vol met hobbyisten tot zelfs semi-pro's die zich constant bezighouden met exact wat jij nodig hebt.
Wij kunnen je hier wel wat namen geven van freeware, mics en interfaces, maar daar is dit hun hoofdzakelijke vrijetijdsbesteding. Het forum bestaat daar zowel uit Nederlanders als Vlamingen.
Echt beginnende beginners worden daar met evenveel respect geholpen dan de ervaren kerels.
Misschien heb je zelfs geluk dat iemand je praktisch wil helpen als zij dichtbij wonen.

Goed opnemen is meer dan het hebben van de geschikte software en hardware, maar is iets waar ervaring, creativiteit en techniek komt bij kijken.
Ik vergelijk het een beetje met een kunstschilder. Het is niet omdat je de juiste verf, borstels en canvas hebt dat je een mooie schilderij kan maken.

Met vriendelijke groeten.
Eric
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
dubie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Ik stuur normaal niemand door, maar ik denk dat je voor deze specifieke vraag meer hulp kan vinden en krijgen hier:

http://www.homerecording.be/
The community website voor opnemende artiesten

Dat forum zit vol met hobbyisten tot zelfs semi-pro's die zich constant bezighouden met exact wat jij nodig hebt.
Wij kunnen je hier wel wat namen geven van freeware, mics en interfaces, maar daar is dit hun hoofdzakelijke vrijetijdsbesteding. Het forum bestaat daar zowel uit Nederlanders als Vlamingen.
Echt beginnende beginners worden daar met evenveel respect geholpen dan de ervaren kerels.
Misschien heb je zelfs geluk dat iemand je praktisch wil helpen als zij dichtbij wonen.

Goed opnemen is meer dan het hebben van de geschikte software en hardware, maar is iets waar ervaring, creativiteit en techniek komt bij kijken.
Ik vergelijk het een beetje met een kunstschilder. Het is niet omdat je de juiste verf, borstels en canvas hebt dat je een mooie schilderij kan maken.

Met vriendelijke groeten.
Eric
 


Hoi Eric,

Heel erg bedankt voor je tip!
Ik ga daar even snuffelen en wie weet!

Fijne dag en groetjes,
Dubie
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hé ......

Bedankt voor JOUW leuke reactie ...
Ik vind het steeds fijn als mensen iets laten horen, ook en vooral NA je ze geholpen hebt.

Jouw situatie is voor velen in dat forum herkenbaar.
Velen starten met een dergelijke hobby omdat zij op de een of andere manier zelf met muziek te maken hadden/hebben als muzikant, componist, dirigent of schrijver, een band(je), als zanger(s), of op welke manier ook, dit uiteindelijk ook eens wilden opnemen, maar hoegenaamd niet de middelen hadden, of zich dit (in dat stadium) verantwoord konden permitteren om hier professionelen of een professionele studio bij te betrekken.
Dus ...... zelf proberen ..... En dat groeit dan tot een uit de kluiten gewassen hobby, soms zelfs veel verder.

En de hedendaagse software (deels freeware), 1001 filters en effecten, de exponentiële toename van de rekenkracht van computers maakt dingen mogelijk die vroeger alleen voorbehouden waren voor studio's met zware investeringen.

Groetjes en succes.
Eric
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Wel leuk om de snelheid en kwaliteit van reacties te volgen.

http://www.homerecording.be/forum/t26083.htm

Dit homerecording forum (met vele neveninitiatieven) wordt zeer goed en fijn geleid (mijn echt respect hiervoor) met toffe moderators, wat zijn weerslag heeft op de leden en hun reacties ook.

Hiermee zeg ik niets over dit forum: niet voor niets ben ik hier hoofdzakelijk actief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Louise_J
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 02, 2012 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

én handig omdat ik precies dezelfde vraag had!
Scheelt mij weer een nieuw topic starten Laughing

Gr, Louise


*** Louise, er een een beleid op dit forum dat reclame-maken verbiedt. Je bijdragen, mits relevant Exclamation worden zeer gewaardeerd, reclame is echter niet toegestaan! ***
Naar boven
Hendriks



Sinds: 7-3-2012
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Ik stuur normaal niemand door, maar ik denk dat je voor deze specifieke vraag meer hulp kan vinden en krijgen hier:

http://www.homerecording.be/
The community website voor opnemende artiesten

Dat forum zit vol met hobbyisten tot zelfs semi-pro's die zich constant bezighouden met exact wat jij nodig hebt.
Wij kunnen je hier wel wat namen geven van freeware, mics en interfaces, maar daar is dit hun hoofdzakelijke vrijetijdsbesteding. Het forum bestaat daar zowel uit Nederlanders als Vlamingen.
Echt beginnende beginners worden daar met evenveel respect geholpen dan de ervaren kerels.
Misschien heb je zelfs geluk dat iemand je praktisch wil helpen als zij dichtbij wonen.

Goed opnemen is meer dan het hebben van de geschikte software en hardware, maar is iets waar ervaring, creativiteit en techniek komt bij kijken.
Ik vergelijk het een beetje met een kunstschilder. Het is niet omdat je de juiste verf, borstels en canvas hebt dat je een mooie schilderij kan maken.

Met vriendelijke groeten.
Eric
 

Dit is erg handig. Ik wilde ook binnekort iets soortgelijks doen met mijn laptop maar ik ga zeker even een kijkje nemen op deze website.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.