Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Scheuren of niet scheuren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
just.sounds



Sinds: 24-12-2011
Berichten: 6
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 2:22 pm    Onderwerp: Scheuren of niet scheuren Reageer met quote

We willen graag de vloer van onze nieuw gebouwde studio ontkoppelen. De funderingsplaten zijn al los van elkaar gestort op granulaatrubber matten op de fundering. Nu blijkt na wat testen dat er nog redelijk veel contactgeluid overdracht is.

Dit willen we graag oplossen binnen de 12cm die ons gegeven is met een zwevende vloer.
Ik dacht om een rand te leggen van d120 (voor de boekenkast oid) 15cm breed en de rest volvlaks te leggen met d80. Folie erop en smeren..... hoop ik.

3 of 4 cm dikte van de agglomer en daarop 8 cm zandcement met vloerverwarming. Toplaag van lamelparket 10mm

En toen kwam de vleugel! Enig idee of zo'n vloer dat houdt?

Tips tricks?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wapening? Het parket zal de druk redelijk verdelen verder. Ik voorzie geen grote problemen (mechanisch, over de akoestische werking kan ik zo snel niets zeggen) eigenlijk...
_________________
- Ook ๚ kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
just.sounds



Sinds: 24-12-2011
Berichten: 6
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 4:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gezien alleen een krimpnet waar de vloerverwarming ook aan wordt gemonteerd. Heeft het nog zin om vezels erdoor te laten mengen?

De afveerfreq zal wat aan de hoge kant blijken denk ik maar het is een opnameruimte die voornamelijk voor akoestische muziek zal worden gebruikt. Dus geen hele heavy bass!
Maar desalniettemin ben ik benieuwd wat de vloer zou doen en of andere opties beter zijn in dit geval.

12 a 13 cm vloerhoogte.

Voorstel:

3cm d80
9cm zandcement. (1500kg m3?) 135 kg m2
1cm hout 10 Kg m2
statische last 3 Kg(?) m2


Als ik de grafiek van deze Agglomer draad neem veer ik dan minder dan 5%.

Maar om nog minder neer te leggen maakt e.e.a. minder praktisch en ik maak me nu al zorgen over de scheurvorming. Laat staan als ik die stroken 60 h.o.h. ga leggen en dat messing wiel staat er precies tussen. Of ben ik nu gewoon een bangerd Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/Belgi๋

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 11:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon info:

Een meting van een agglomer zwevende vloer (officieel lab = WTCB):
Basisvloer 16 cm gewapend beton
agglomer 2 cm densiteit 100 kg/mณ
chape (dekvloer) 6 cm dikte

Delta L (je winst in dB) in 1/3 octave van 100 tot 5000 Hz

..100 Hz • 12 dB
..125 Hz • 13 dB
..160 Hz • 14 dB
..200 Hz • 22 dB
..250 Hz • 25 dB
..315 Hz • 32 dB
..400 Hz • 31 dB
..500 Hz • 34 dB
..630 Hz • 35 dB
..800 Hz • 36 dB
1000 Hz • 40 dB
1250 Hz • 47 dB
1600 Hz • 52 dB
2000 Hz • 54 dB
2500 Hz • 56 dB
3150 Hz • 55 dB
4000 Hz •(56)dB
5000 Hz •(51)dB

De 2 laatste getalletjes beperkt door meetruimte zelf (kunnen dus iets beter zijn).

Jouw voordeel: werkt met 80 kg/mณ (iets lagere densiteit = iets lagere MSM) en gebruikt grotere dikte agglomer en iets zwaardere/dikkere vloer (heb hier geen meting van).

Je hoeft normaal die topvloer niet te wapenen. Wil je dit wel kan je dit gewoon met kippengaas.

Geen tijd om hier naar te gaan rekenen nu.

Gewoonlijk gebruikte wij wapening (้้n of meerdere lagen kippengaas) waar de dekvloer dunner werd voor bijvoorbeeld leidingen die we onder die vloer inwerkte om zo'n zwakkere delen te beschermen tegen scheuren.
Dan legde we eerst leidingen (buizen) op de basisvloer. smeerden die zijdelings aan dat dat een zachte helling werd. legde daar de agglomer over. Legde wapening over die verhoging (waar dekvloer dunner werd) en goten/smeerde dan de dekvloer over het geheel.

Als je natuurlijk staalvezel bij je mengsel doet is altijd extra safety.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.