Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Galm in woning

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bart Janssen
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 5:21 pm    Onderwerp: Galm in woning Reageer met quote

Beste Forumleden,

Weet iemand een oplossing voor de Galm in mijn woning. Heb zelf al op internet wat rondgezocht en heb wel iets gevonden alleen ben benieuwd of jullie een oplossing hiervoor hebben?

Groetjes
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit hoort bij het subforum 'in het huis'

Er bestaan 1001 oplossingen en op zo 'n vage vraag zonder enige serieuze beschrijving is geen antwoord te geven, tenzij je te refereren naar het net of de boekerij.

Samengevat: je moet absorberen, met zorg, en juist .....

Tenzij jij me weet te vertellen hoe ik mijn auto moet maken die stuk is.
Een antwoord kan niet ernstiger zijn dan een vraag, of hoop je dat wij hier een boek gaan kopiëren?
Via de sticky link vindt je links naar cursusmateriaal.

Verwacht op een oppervlakkige vraag geen ernstig of doelgericht antwoord.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gordijnen en kleden zijn zelden voldoende, met name voor demping van lagere frequenties. Er zijn legio absorberende wandpanelen, al dan niet stootvast of bedrukt, van standaard afmetingen tot wandvullend (of plafondvullend). Met speciale materialen kan een relatief breedbandig geluidsabsorberend stucplafond (prijzig!) of een spanplafond worden gemaakt.

Zoals Eric aangeeft is gedetailleerder advies mogelijk wanneer je je huidige situatie en je eisen aangeeft. Ben je een audiofiel of wil je gewoon een wat minder galmende kamer...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Janssen
Gast





BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2012 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn excuses dat ik zo onduidelijk ben geweest. Mijn vriendin en ik hebben pas geleden ons huis helemaal verbouwd en de wanden voorzien van een stuclaag. Ook hebben we het plafond verlaafd, nu valt het mij op dat er in de woning ontzettend veel galm zit als we praten of muziek beluisteren.

Ik denk dat dit komt door het plafond omdat die natuurlijk is verlaagd. Heb even op internet gezocht en kwam op Akoestiek.nu terecht. Zijn jullie bekend met deze oplossing?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2012 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bart Janssen schreef:
Mijn excuses dat ik zo onduidelijk ben geweest. Mijn vriendin en ik hebben pas geleden ons huis helemaal verbouwd en de wanden voorzien van een stuclaag. Ook hebben we het plafond verlaafd, nu valt het mij op dat er in de woning ontzettend veel galm zit als we praten of muziek beluisteren.

Ik denk dat dit komt door het plafond omdat die natuurlijk is verlaagd. Heb even op internet gezocht en kwam op Akoestiek.nu terecht. Zijn jullie bekend met deze oplossing?


Als je dit overweegt, zoek dan op Stucacoustic en ook op Baswaphon, het zijn soortgelijke (of misschien zelfs gelijke) producten, elk met een eigen dealernetwerk in Nederland. Het maakt het mogelijk de (niet misselijke) prijzen te vergelijken. Indien toegepast met een onderliggende absorptieplaat (mineraalwol of hout-/cellulose-vezel meestal) kan een redelijke breedbandige absorptie worden bereikt. Dit kost echter wel 'hoogte', dus misschien is het handiger het verlaagde plafond weer te slopen om voldoende hoogte in je kamer te houden.

Bedenk wel dat de dealers plafondmontagebedrijven of stucadoorsbedrijven zijn, die niet automatisch beschikken over relevante akoestische kennis.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.