Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

bromgeluid onbekend apparaat dat elke 1,5 tot 2 uur aanslaat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martin
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 11:58 am    Onderwerp: bromgeluid onbekend apparaat dat elke 1,5 tot 2 uur aanslaat Reageer met quote

Wie kan me helpen. Ik slaap al weken slecht doordat ik om de 1,5 tot 2 uur een brom hoor van een aanslaand apparaat. Ik word er dus wakker van. Overdag is het geluid er ook maar dan is het niet storend omdat er meer geluiden van de omgeving zijn. Maar als het doodstil word ik er dus wakker van.

Het klinkt net als een CV die aanslaat, hij start, loopt constant en stopt dan plots weer. Nu woon ik in een appartementencomplex en heb alle aangrenzende buren als gesproken maar die horen het niet en hebben ook geen problemen met hun CV. Omdat het om de 1,5 tot 2 uur aanslaat lijkt het me ook geen CV. Die slaan vaker aan lijkt me. De ventilatie lijkt het me ook niet aangezien die constant draait.

Iemand een idee? Misschien een centrale pomp in het complex die aanslaat? Ik word er aardig dol van!

Bedankt alvast voor jullie suggesties.

Groet Martin
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hydrofoorinstallatie (gebruik Google) of liftinstallatie zijn mijn eerste ingevingen!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Martin
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt! Ja de mogelijkheid van de Hydrofoorinstallatie ga ik eens nader bestuderen hoewel die volgens mij laag in het pand gevestigd is en ik op de 3e woonlaag woon.

De liftinstallatie lijkt me minder waarschijnlijk aangezien ik 5 appartementen van de lift af woon.

Het is ook een tijdje weggeweest en lijkt nu gelijk met de kou weer terug te zijn gekomen.... Realiseerde ik me net eigenlijk. Kan toeval zijn maar misschien toch CV gerelateerd, mijn CV is het in ieder geval niet.
Wellicht dat een Hydrofoorinstallatie ook vaker aanslaat om de druk bij te houden bij koud weer?
Naar boven
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat denk je van de koelkast
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Klaas Piening



Sinds: 2-8-2012
Berichten: 18
Woonplaats: Assen

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Martin,

Mag ik vragen in welke regio je woont?

Onlangs een soortgelijk verhaal gehoord over iemand die in Drenthe woont.
Hier was ook sprake van een bromtoon die repeterend circa 20 minuten aanwezig was, gevolgd door 1 tot 1.5 uur rust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Martin
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eigen koelkast is het niet, en volgens de buren die van hun ook niet. Was ook een van mijn eerste gedachten, CV of koelkast.

Ik kom uit de kop van Noord Holland dus de brom heeft een andere oorzaak dan de brom uit Drenthe denk ik Smile

Helaas ben ik er nog niet uit wat het wel is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.