Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

polyesterwol of akoestische plafondtegels
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 3:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk, maar waar is het complete Peutz rapport?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
1Paneel



Sinds: 22-11-2012
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 11:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voordat ik Peutz naar aanleiding van je post googelde had ik er nog nooit van gehoord Shocked

wellicht dat ze het desgevraagd wel beschikbaar stellen, geen idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2013 1:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

1Paneel schreef:
voordat ik Peutz naar aanleiding van je post googelde had ik er nog nooit van gehoord Shocked

wellicht dat ze het desgevraagd wel beschikbaar stellen, geen idee.


Peutz verstrekt de rapporten niet voor zover ik weet, hun klant (Merford in dit geval) heeft het complete rapport uiteraard en kan het wanneer ze dat willen beschikbaar stellen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2013 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In theorie mag Peutz dat niet. De eigenaar is degene die hiervoor betaald heeft.

Toch verkoopt Peutz dergelijke info als databases (in zover ik mij dit nog juist herinner werd mij dit ooit zo aangeboden).

Geluidforum, wat betreft die Excel file en de berekeningen van D'Antonio:
Ik heb het gevoel dat die berekeningen niet kloppen met nagalmkamermetingen. Vooral de hoekwerking van D'Antonio blijkt niet te kloppen.
Die file is belangrijk om relatieve principes uit te halen. Vanaf dat je de hoekwerking gebruikt heb ik mijn vraagtekens.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
1Paneel



Sinds: 22-11-2012
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2013 3:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik doelde eigenlijk ook op Merford, die het rapport misschien willen overleggen.

Nevima heeft de betreffende Peutz-rapporten gewoon op hun site staan: http://www.nevima.nl/index.php?id=31

Het rapport over de IVI-absorptieplaten (eveneens polyesterwol) is summier, maar meetwaarden van deze platen komen wel terug in de (laatste) metingen van het sporthal systeem.

Niet dat ik er zelf ook maar iets mee kan; wellicht wel de professionals/liefhebbers die zo goed zijn geweest mij hier te woord te staan.

Hoe dan ook, vriendelijk bedankt voor de reacties en het meedenken, ik ga eens rustig rekenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2013 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Nevima type-aanduiding (in beide gevallen is 50 mm dik bemeten) betreft volgens mij de densiteit, respectievelijk 15 en 40 kg/m3.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
1Paneel



Sinds: 22-11-2012
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Ma Feb 18, 2013 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat ik me nog flink had ingelezen heb ik toch besloten het met Rockwool te proberen.

Zoals in m'n openingspost gesteld vind ik de commerciele basstraps uit schuim erg duur.
Maar met polyesterwol zou het nog steeds erg duur worden, zeker met de benodigde 40 a 50 kg/m3 densiteit, die dan bovendien grofweg nog steeds slechts de helft van de doorstromingsweerstand van rotswol heeft.

Na op verschillende fora velerlei adviezen tot me genomen te hebben heb ik 2 pakken rotswol op de kasten gezet, en wat panelen aan de wand gehangen, ingepakt in wit plafond (firet) doek.

Ik heb er nog niet eenmaal van hoeven hoesten of krabben, dus qua allergie zit het wel goed.

Qua akoestiek ook, de nagalmtijd van de subwoofer is met wel 1 seconde teruggebracht.

Soms kan het heel simpel zijn. Op al die fora kwam ik hetzelfde advies van Eric Desart tegen: niet te druk maken en gewoon met rotswol doen. Via een omweg toch wijs geworden. Allen nogmaals bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.