Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsmetingen: Op welke frequentie gebieden?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2014 10:13 am    Onderwerp: Geluidsmetingen: Op welke frequentie gebieden? Reageer met quote

Op Radio Noord-Holland hoorde ik dat er geen normeringen zijn bij laagfrequente geluiden? Dus doe maar wat je wilt en zin in hebt? Zo ik begrepen heb gaat men dan uit van het menselijk gehoor en wat die kan waarnemen?

Maar hoe zit het dan met APV? Daarin staat dat geluidshinder niet mag. Daarbij staat niet om welke frequenties het gaat. Ook in het BW 5:37 staat niets over welke toonhoogtes het zou gaan. Wie heeft hier meer informatie over en zo ja, staat er elders in de wet wat daarover in?

Begrijp ik het goed dat je dan zelf mag weten wat je mag doen met laagfrequente geluiden omdat hiervoor geen normen vastgelegd zijn? Als dat zo is kun je hiermee een machtsmiddel gaan ontwikkelen?!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.