Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsversterking

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2015 11:27 am    Onderwerp: geluidsversterking Reageer met quote

Ik moet vaker gaan slijpen en boren in een bijna dicht,metalen vat van ongeveer 3 m3 inhoud.
Ik draag wel oorkappen, maar ik heb toch nog veel overlast van het geluid.
Als veiligheidvoorziening ligt er nog een luchtslang met ademhalingslucht en een ejekteur in het vat. Mijn vraag is:
Hoe erg versterkt zo'n vat het geluid?
Hoeveel DB zou het geluidsniveau ongeveer zijn?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Feb 11, 2015 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het geluid versterkt niet zozeer, maar wordt (vrijwel helemaal) niet uitgedempt.

Een niveau van ca. 100 tot 110 dB(A) lijkt me voor slijpen realistisch. Ik adviseer in dat geval meestal gebruik van oordoppen of otoplastieken én een goed aansluitende oorkap van (zeer) goede kwaliteit.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2015 2:02 am    Onderwerp: Re: geluidsversterking Reageer met quote

Eric schreef:
...Ik draag wel oorkappen, maar ik heb toch nog veel overlast van het geluid. ...
Vragen:
01 Wat is het fabrikaat/merk en het typenummer van de oorkappen die je gebruikt?
02 Heb je een link naar documentatie/specificaties van de oorkappen?
03 Zijn de oorkappen aan een helm bevestigd?
04 Hoe oud of nieuw zijn de oorkappen?
05 Zijn de oorkappen onbeschadigd?
06 Passen je oren helemaal en goed in de oorkappen?
07 Sluiten de oorkappen rondom aan tegen je hoofd?
08 Drukken de oorkappen ergens tegen je oren?
09 Doe je de oorkappen soms/vaak af? (Bijvoorbeeld als het warm is, of als je zweet)
Naar boven
Klaas Piening



Sinds: 2-8-2012
Berichten: 18
Woonplaats: Assen

BerichtGeplaatst: Do Feb 12, 2015 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En vergeet niet het geluidlek dat je maakt wanneer je gebruik maakt van een (veiligheids)bril.
Vraag 7 ( sluiten de oorkappen rondom goed aan tegen het hoofd) zal dan waarschijnlijk met NEE moeten worden beantwoord.

Een veiligheidsscherm dat aan de helm is bevestigd (of een ademluchtkap) zal door het ontbreken van oorpoten die een geluidlek veroorzaken de effectiviteit van oorkappen niet nadelig beïnvloeden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid op de werkplek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.