Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bedrijfswoning vogelvrij???

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harm
Gebruiker


Sinds: 21-9-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 8:09 pm    Onderwerp: Bedrijfswoning vogelvrij??? Reageer met quote

Hallo

Ik heb een bedrijfswoning op een industrieterrein en volgens de "8.40 / 8.44 amvb's" besluit milieubeheer (zie hier meer: link ) is mijn woning min of meer vogelvrij.

In artikel 1H in van "besluit opslag en tranportbedrijven milieubeheer" staat namelijk: Woning: gebouw of gedeelte van een gebouw dat voor bewoning wordt gebruikt of daartoe is bestemd, met uitzondering van een dienst- of bedrijfswoning: 2 die op een bedrijventerrein is gelegen met een gemiddelde dichtheid aan dienst- of bedrijfswoningen van ten hoogste één per hectare

Dit laatste is van toepassing op mijn woning volgens de gemeente, waardoor mijn woning geen geluidgevoelig object is en de geluidsnormen dus niet gelden.

Probleem is een precies tegenover mij gelegen transportbedrijf, waar steeds vaker nachtelijke werkzaamheden plaatsvinden met bijbehorende forse geluidsoverlast.

De gemeente zegt dat hier niks aan te doen is, maar is dit ook zo??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Sep 27, 2006 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedrijfswoningen zijn inderdaad niet geluidgevoelig, het enige wat je kan doen is geen bedrijf meer zijn of elders gaan wonen. Ten minste hier komt het gewoon wel op neer
Naar boven
MichielvanEeden
Expert


Sinds: 7-10-2006
Berichten: 115
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za Okt 07, 2006 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gast schreef:
Bedrijfswoningen zijn inderdaad niet geluidgevoelig, het enige wat je kan doen is geen bedrijf meer zijn of elders gaan wonen. Ten minste hier komt het gewoon wel op neer


Dat is niet helemaal waar:
Bedrijfswonignen zijn in het algemeen WEL geluidgevoelig. Er twee uitzonderingen:
1
de gevoeligheid heeft geen betrekking op het eigen bedrijf, ergo: bij berekening van emissie van een bedrijf wordt niet getoetst bij de bedrijfswoning van het te beoordelen bedrijf.
2
de dichtheid van bedrijfswoningen is ten hoogste 2 per hectare.
dit laatste is relatief nieuw en houdt, bij mijn weten verband met europese harmonisatie. het is niet zo dat er dan helemaal geen grenswaarden van toepassing zouden zijn. er kan worden overwogen om deze af stemmen op waarden zoals toegepast op gezoneerde bedrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Harm
Gebruiker


Sinds: 21-9-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Za Okt 14, 2006 10:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

MichielvanEeden schreef:
Gast schreef:
Bedrijfswoningen zijn inderdaad niet geluidgevoelig, het enige wat je kan doen is geen bedrijf meer zijn of elders gaan wonen. Ten minste hier komt het gewoon wel op neer


Dat is niet helemaal waar:
Bedrijfswonignen zijn in het algemeen WEL geluidgevoelig. Er twee uitzonderingen:
1
de gevoeligheid heeft geen betrekking op het eigen bedrijf, ergo: bij berekening van emissie van een bedrijf wordt niet getoetst bij de bedrijfswoning van het te beoordelen bedrijf.
2
de dichtheid van bedrijfswoningen is ten hoogste 2 per hectare.
dit laatste is relatief nieuw en houdt, bij mijn weten verband met europese harmonisatie. het is niet zo dat er dan helemaal geen grenswaarden van toepassing zouden zijn. er kan worden overwogen om deze af stemmen op waarden zoals toegepast op gezoneerde bedrijven.



Ik las ook iets over het "bouwbesluit" daarin staan ook allemaal normen waar een huis/kantoor/gebouw enz. enz. aan moet voldoen. En ik dacht dat wat in het bouwbesluit staat bindend is over de amvb's???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Harm
Gebruiker


Sinds: 21-9-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harm schreef:
MichielvanEeden schreef:
Gast schreef:
Bedrijfswoningen zijn inderdaad niet geluidgevoelig, het enige wat je kan doen is geen bedrijf meer zijn of elders gaan wonen. Ten minste hier komt het gewoon wel op neer


Dat is niet helemaal waar:
Bedrijfswonignen zijn in het algemeen WEL geluidgevoelig. Er twee uitzonderingen:
1
de gevoeligheid heeft geen betrekking op het eigen bedrijf, ergo: bij berekening van emissie van een bedrijf wordt niet getoetst bij de bedrijfswoning van het te beoordelen bedrijf.
2
de dichtheid van bedrijfswoningen is ten hoogste 2 per hectare.
dit laatste is relatief nieuw en houdt, bij mijn weten verband met europese harmonisatie. het is niet zo dat er dan helemaal geen grenswaarden van toepassing zouden zijn. er kan worden overwogen om deze af stemmen op waarden zoals toegepast op gezoneerde bedrijven.



Ik las ook iets over het "bouwbesluit" daarin staan ook allemaal normen waar een huis/kantoor/gebouw enz. enz. aan moet voldoen. En ik dacht dat wat in het bouwbesluit staat bindend is over de amvb's???




Niemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Okt 18, 2006 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harm, hoe meer reclame je maakt voor dit forum des te meer mensen (en kennis) zal het bezoeken Wink

Kun je aangeven op welke normen in het Bouwbesluit je doelt? In dit PDF-bestand vind je de volledige tekst!

Ik vermoed dat je pagina 116 e.v. bedoelt? Volgens mij betreft het alleen 'te bouwen' (dus nog niet bestaande) objecten... Met je huidige woning heb je er volgens mij niks aan Sad

Het Bouwbesluit stelt juist eisen aan de bouwwijze zodat problemen voorkomen kunnen worden wanneer je een nieuw huis zou bouwen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Dorien
Gast





BerichtGeplaatst: Za Okt 21, 2006 12:19 pm    Onderwerp: Re: Bedrijfswoning vogelvrij??? Reageer met quote

BESTE HARM,
WIJ WONEN OOK OP EEN ZGN. COMBIKAVEL. ONZE BUURMAN HEEFT SINDS KORT EEN STROOMGENERATOR OP ZIJN OPRIT GEPLAATST DIE AAN ONZE TUIN GRENST. HIJ LAAT HEM DAG EN NACHT DRAAIEN EN SLAAPT ZELF ELDERS MET ZIJN GEZIN (HIJ IS DOOR ESSENT VAN STROOM AFGESLOTEN). ONZE ANGST IS DAT HIJ ERVOOR KIEST OM VOORTAAN MAAR ZONDER ESSENT VERDER TE GAAN. HIJ HEEFT EEN "SCHOONMAAKBEDRIJF".
BEN JIJ INMIDDELS AL IETS WIJZER GEWORDEN?
GROET,
DORIEN

Harm schreef:
Hallo

Ik heb een bedrijfswoning op een industrieterrein en volgens de "8.40 / 8.44 amvb's" besluit milieubeheer (zie hier meer: link ) is mijn woning min of meer vogelvrij.

In artikel 1H in van "besluit opslag en tranportbedrijven milieubeheer" staat namelijk: Woning: gebouw of gedeelte van een gebouw dat voor bewoning wordt gebruikt of daartoe is bestemd, met uitzondering van een dienst- of bedrijfswoning: 2 die op een bedrijventerrein is gelegen met een gemiddelde dichtheid aan dienst- of bedrijfswoningen van ten hoogste één per hectare

Dit laatste is van toepassing op mijn woning volgens de gemeente, waardoor mijn woning geen geluidgevoelig object is en de geluidsnormen dus niet gelden.

Probleem is een precies tegenover mij gelegen transportbedrijf, waar steeds vaker nachtelijke werkzaamheden plaatsvinden met bijbehorende forse geluidsoverlast.

De gemeente zegt dat hier niks aan te doen is, maar is dit ook zo??
Naar boven
Harm
Gebruiker


Sinds: 21-9-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Nov 07, 2006 4:45 pm    Onderwerp: Re: Bedrijfswoning vogelvrij??? Reageer met quote

Ik ben nog steeds informatie aan het verzamelen, maar het is allemaal vrij "taai" Dus mijn rechtsbijstandsverzekering zal het waarschijnlijk gaan behandelen.

Dorien schreef:
BESTE HARM,
WIJ WONEN OOK OP EEN ZGN. COMBIKAVEL. ONZE BUURMAN HEEFT SINDS KORT EEN STROOMGENERATOR OP ZIJN OPRIT GEPLAATST DIE AAN ONZE TUIN GRENST. HIJ LAAT HEM DAG EN NACHT DRAAIEN EN SLAAPT ZELF ELDERS MET ZIJN GEZIN (HIJ IS DOOR ESSENT VAN STROOM AFGESLOTEN). ONZE ANGST IS DAT HIJ ERVOOR KIEST OM VOORTAAN MAAR ZONDER ESSENT VERDER TE GAAN. HIJ HEEFT EEN "SCHOONMAAKBEDRIJF".
BEN JIJ INMIDDELS AL IETS WIJZER GEWORDEN?
GROET,
DORIEN

Harm schreef:
Hallo

Ik heb een bedrijfswoning op een industrieterrein en volgens de "8.40 / 8.44 amvb's" besluit milieubeheer (zie hier meer: link ) is mijn woning min of meer vogelvrij.

In artikel 1H in van "besluit opslag en tranportbedrijven milieubeheer" staat namelijk: Woning: gebouw of gedeelte van een gebouw dat voor bewoning wordt gebruikt of daartoe is bestemd, met uitzondering van een dienst- of bedrijfswoning: 2 die op een bedrijventerrein is gelegen met een gemiddelde dichtheid aan dienst- of bedrijfswoningen van ten hoogste één per hectare

Dit laatste is van toepassing op mijn woning volgens de gemeente, waardoor mijn woning geen geluidgevoelig object is en de geluidsnormen dus niet gelden.

Probleem is een precies tegenover mij gelegen transportbedrijf, waar steeds vaker nachtelijke werkzaamheden plaatsvinden met bijbehorende forse geluidsoverlast.

De gemeente zegt dat hier niks aan te doen is, maar is dit ook zo??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben in deze materie zelf niet thuis, maar misschien kan iemand iets met deze link (Infomil)?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.