Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Buren overlast, vanaf hoe laat mogen zij herrie maken?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sabine
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 5:51 pm    Onderwerp: Buren overlast, vanaf hoe laat mogen zij herrie maken? Reageer met quote

Wij hebben sinds 3 maanden een nieuw huis gekocht en komen er nu achter dat de buurvrouw haar eigen manier heeft om dingen duidelijk te maken.
Onze huizen zijn absoluut niet overdreven gehorig, maar zij heeft overal last van.
Voorbeeld: Zaterdagavond hebben wij tot half 12 bezoek gehad (geen muziek) en dan heeft ze daar last van. Dan hoort ze stoelpoten schuiven, en kan ze niet slapen (mijn man en de buurman hebben naar eigen zeggen niks gehoord, dus het zal wel een lichte slaper zijn.)
Haar oplossing voor het probleem: de volgende ochtend, op zondag, om 9 uur, keihard muziek aan zetten die ze in de richting van onze slaapkamer zet. Zodat wij ons bed uit trillen. We hebben geprobeerd om met haar te praten, onze voordeel al aangepast zoudat hij niet te hard dichtslaat als we laat thuis komen, de traptreden vastgeschroefd, maar zij vindt dat ze het zo aan wilt pakken, als zij van ons wakker wordt, zal ze dit ons de volgende ochtend wel laten bezuren.
Hoe hier mee om te gaan? Kan ik een klacht indienen als ze zondag ochtend al zo vroeg begint?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sabine,

Juist nieuwsgierig: Is dit echt je naam of gebruikte je bewust de naam van ons (de akoestici = vreemd ras) aller vader in architecturale akoestiek.

Jouw probleem:
Via haar echtgenoot of bemiddelaar trachten met de buurvrouw te blijven praten om tot een compromis te komen.
Als zij een soort wraak neemt uit onmacht is dit zeer moeilijk te bewijzen. Tegen het ogenblik dat gelijk wie aanwezig zou zijn om de feiten te constateren is het toch weer stil.

Indien praten ECHT, maar ECHT niet helpt, kan je haar eigen techniek gebruiken. Somige mensen leren eerst als hun eigen gedrag "backfired".

Ik ga dit niet publiek uitleggen, maar met transducers op een scheidingswand kom je echt een eind.
http://www.clarksynthesis.com/reviews/hometheater/goodvibes.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je denkt flink door Eric... Ik vermoed niet eens in 1e instantie dat men de naam Sabine bewust kiest Wink... Beroepsdeformatie Shocked? Jij toch niet! En daarbij een hint geven naar een 'kwaad-met-kwaad-vergelden' oplossing (zoals je terecht opmerkt in het LAATSTE geval wellicht effectief) die neigt naar akoestisch terrorisme Very Happy. Zo kennen we je weer! Nogmaals: Tof dat je terug bent...

Beste Sabine,

Misschien even een briefje sturen aan je buurvrouw waarin je aangeeft wát je precies (al) allemaal hebt gedaan om haar hinder te beperken:
  • Viltjes onder de stoelpoten
  • Rubbertjes in de kozijnen van de binnendeuren
  • De voordeur aangepast
  • Traptreden vastgeschroefd
  • Andere vrienden en kennissen gezocht Wink
Als ze dan nog klaagt (je hoeft niet alle bovenstaande daadwerkelijk te doen hoor Wink) gewoon vragen wat je in haar ogen nog meer moet doen... Laten haar en haar eventuele partner zelf maar eens nadenken waarover ze daadwerkelijk klagen en of jij niet hetzelfde zou ervaren (maar er niet over klaagt) op de wijze waarop zij naast je leven.

Mocht je (UITEINDELIJK) psychologisch oorlogje willen spelen (jammie!) dan kom je met humor verder dan met woede. Als jíj boos wordt is dat in de ogen van dit soort mensen vaak een overwinning. Voorbeeld: Mocht ze de speakers weer een zondagochtend op je slaapkamer richten, bel aan en geef haar één van je favoriete CD's met de vraag deze voortaan te draaien Wink...

Gangbaar als 'eindtijd' t.a.v. geluid in en om het huis: zie hier...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 10:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen gebrande CD, dat mag niet....
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2007 1:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Je denkt flink door Eric... Ik vermoed niet eens in 1e instantie dat men de naam 1) Sabine bewust kiest Wink... 2) Beroepsdeformatie Shocked? Jij toch niet! En daarbij een hint geven naar een 3) 'kwaad-met-kwaad-vergelden' oplossing (zoals je terecht opmerkt in het LAATSTE geval wellicht effectief) die neigt naar akoestisch terrorisme Very Happy. Zo kennen we je weer! Nogmaals: Tof dat je terug bent...

Smile Smile

1) Mensen gebruiken vaak pseudoniemen in groepen, Sabine in een akoestische groep lijkt mij toepasselijk. Maar mijn hersens werken een beetje raar, graag toegegeven.

2) Of het beroeps- is weet ik niet maar de deformatie klopt zéér zeker.

3) Confused Hoe ...., wie, ....., wat ....., waar ....., kwaad met kwaad ........... 'k zou niet durven ........
'k Wou echt een zéér, zéér mooi plaatje afspelen voor de buurvrouw .........

Ik geef je 10^6% gelijk, PRATEN is het beste, maar of ze jouw "last resort" voorstel in die omstandigheden als humor zou interpreteren? 'k Zie de potten en pannen al vliegen.
Jouw voorstel IS beter, maar het mijne veiliger.

Smile Vrede op aarde aan de mensen van goede wil .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2007 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemorgen. Bert, Eric, begrijp jullie van harte. Als mijn buurvrouw iets (d)erge(r)lijks zou flikken en ík ga meer herrie maken als tegenactie, geeft mij dat niet zozeer voldoening doch maakt het me enkel kwader. Dat is zij niet waard! Dan liever voor mezelf relativeren...

Mocht ik overwegen de buren het huis uit te trillen ga ik de link van Eric maar eens goed doornemen Wink. Ach, als je kiest voor terugpesten zijn er wel leukere dingen te bedenken. Vraag je alleen af wat de tegenactie weer zal zijn...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2007 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het met je eens. Mensen die zich overal aan ergeren zoeken vaak aandacht, en als ze die krijgen willen ze alleen meer. dus de confrontatie gaat niet over door een tegenaanval. Psychologie van de koude grond, ik weet 't, maar in de praktijk lijkt het vaak te kloppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2007 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Confused Ik ga in het vervolg voorzichtiger zijn in mijn antwoorden. Was eigenlijk meer als grapje bedoeld.
Jullie worden behoorlijk ernstig. Ik heb voldoende de aandacht en prioriteit op praten gelegd dacht ik.



Bert op een serieuze noot.
Er zijn mensen die gevoeliger zijn aan geluidshinder. Ik heb er velen meegemaakt. Dit afdoen met gewoon aandacht zoeken is echt iets te eenvoudig

Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 13, 2007 5:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel Eric,

Maar als ze dan zaterdag 's morgens de buren het bed uitblazen met harde muziek wijst natuurlijk niet op fijnzieligheid. Dan is er een stukje persoonlijkheid dat de strijd wil aangaan op ondiplomatieke wijze.
Zo zou ik het natuurlijk ook doen Very Happy.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 9:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Confused Ik ga in het vervolg voorzichtiger zijn in mijn antwoorden. Was eigenlijk meer als grapje bedoeld. (...)


Wij (ook Bert neem ik aan) begrepen het ook wel als een grapje hoor... Alleen ik pest er graag een beetje mee. (--> Wink) Goedemorgen overigens. Jullie waren er weer vroeg bij vanochtend?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.