Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Hoe decibels meten tijdens uitgaan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kdejaeger
Gast





BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2015 5:09 pm    Onderwerp: Hoe decibels meten tijdens uitgaan Reageer met quote

Omwille van tinnitus zou ik graag willen meten hoe luid het soms is. Uiteraard ook tijdens het uitgaan.

Ik heb een Nexus 5 smartphone en de apps die geluid meten, moeten worden gekalibreerd. Heeft dit zin of is het meetbare frequentiegebied bij een smartphone doorgaans niet voldoende?

Ook, welke compacte decibel meter raden jullie aan om te meten? Of waar moet ik op letten? Meten ze bijvoorbeeld de hoge frequenties (+10khz).
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2015 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Android telefoons zijn vrijwel allemaal onbruikbaar voor geluidsniveaumetingen, simpelweg omdat door de vele typen toestellen en daarin opgenomen microfoons niet voldoende nauwkeurig kan wordn gemeten.

Voor iPhone zijn er redelijke apps verkrijgbaar. Geadviseerd wordt het toestel 'op de kop' te houden, dus met microfoon naar boven.

Goedkope meters bijvoorbeeld via geluidmeter.nl
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.