Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast veroorzaakt door mezelf?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Don
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 17, 2006 9:40 am    Onderwerp: geluidsoverlast veroorzaakt door mezelf? Reageer met quote

Ik woon op een woonarkje en heb sinds een paar maanden een nieuwe buurman die ook op een woonark woont, afstand tussen de arken is ongeveer 2 meter.

Nou mag ik graag muziek luisteren en heb een eenvoudige installatie met een actief subwoofertje.

Die nieuwe buurman geeft aan dat wanneer ik de muziek aan heb staan niet eens erg hard hij "wegdreund"
ik heb eerlijk gezegd nog niet geluisterd bij hem binnen maar de vorige buren klaagden nooit en ik geloof dat hij zich iet wat aansteld.

maar goed, de vraag is eigenlijk wat kan ik doen om de lage tonen binnen mijn huis te houden.
Naar boven
Cas
Gebruiker


Sinds: 13-3-2006
Berichten: 16
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2006 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien inderdaad eerst eens op de koffie bij je buurman. Ik weet niks van woonarken maar kan me voorstellen dat die maar dunne wandjes hebben... Om bastonen goed te isoleren is (uitgaand van traditionele geluidsisolatie) massa of een zeer goed ontworpen en uitgevoerde voorzetwand een goede keuze.

Je ark moet echter niet gaan zinken of scheef gaan liggen Laughing

Voor horeca zijn er toepassingen waarbij de lage bastonen worden 'gesimuleerd' door feitelijk enkel hogere harmonische tonen te laten horen. De grondtoon wordt dan weggelaten. Dit schijnt goed te werken maar zal voor huis-tuin-en-keukenapparatuur niet beschikbaar zijn. Misschien kan iemand anders hier iets meer over vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Mei 21, 2006 10:34 am    Onderwerp: Re: geluidsoverlast veroorzaakt door mezelf? Reageer met quote

Don schreef:
Nou mag ik graag muziek luisteren en heb een eenvoudige installatie met een actief subwoofertje.
< snip>
ik heb eerlijk gezegd nog niet geluisterd bij hem binnen maar de vorige buren klaagden nooit en ik geloof dat hij zich iet wat aansteld.


Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green
That is zeker een lief subwoofertje. Hoe kan ie .....

Het beste is zelf eens te gaan luisteren en je voor te stellen dat anderen je muziek niet beluisteren in functie van hard of stil, maar in functies van storende beats, die dominant de aandacht kunnen trekken.

Luid en still zijn relatieve begrippen.

Zoals Cas zegde dit kan opgelost worden, maar is gewoonlijk behoorlijk duur of arbeidsintensief.
De oplossing van de simulatie heb ik reeds meer over horen discuteren, maar nog nooit een praktijktoepassing van gezien.

Heb jij al eens gedacht aan een koptelefoon, eventueel draadloos?
Met een goede open koptelefoon heb je voor weinig geld snel een topkwaliteit aan muziek.
Dergelijke dingen zijn zeer licht om dragen en isoleren je niet van de buitenwereld.
En een goede geeft je evenveel bas dan een lief actief subwoofertje.


Groetjes
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2006 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals in beide vorige reacties al aangegeven is de eerste aanzet tot een oplossing praten met de burman en zelf luisteren. Daarnaast zou je eens kunnen kijken of het ontkoppelt plaatsen van de subwoofer (door hem op een veerkrachtig materiaal te plaatsen) al verbetering oplevert.

Laat maar weten wat het oplevert, voor je verdere maatregelen neemt.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Wo Jun 21, 2006 11:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Stom grapje:

Je kan de buur ook vertellen dat hij nog geluk heeft.

Hier is een minder lief subwoofertje:
http://www.digitalgrabber.com/audio/the_60_inch_subwoofer.html
Quote:
Unfortunately, Tim and his crew didn't realize just how much acoustical power the sub could generate, and didn't build the vehicle to contain it appropriately. Even at less than 1/2 output, the doors were blown off the tracks, and the entire vehicle ballooned in and out several inches.

Mr. Green Advies: luister nooit of te nimmer naar mij .... (komt zelden iets goed uit).

Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert
Gast





BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2006 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

He Eric,

met een koptelefoon mis je je stereobeeld. Je krijgt in head localisation, omdat je het signal van de linkerspeaker naar het rechteroor en de rechterspeaker naar het linkeroor mist.
Hoe goed geeft water eigenlijk LF-geluid door?
(Is ook belangrijk vanwege onze underwater studio).
Naar boven
Sjomer
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 1:36 am    Onderwerp: last van gedreun Reageer met quote

Dat wegdreunen van de buurman zal vast veel meer te maken hebben met de muziekkeuze, hij zal dat bij "normale"conventionele muziek niet zo snel hebben, wel bij het monotone gebeuk van de "moderne"computermuziek.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.