Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluid bovenburen (plavuizen op ondervloer)
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Markm
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 08, 2015 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het met je eens dat het summier omschreven is. Ik zelf ben werkzaam in de techniek en heb een technisvhe opleiding. In deze contex kan ik hier uit opmaken dat zwevend betekend los liggend van de muren. Aamgezien er direcht achter staa "tevens dient er een geluidreducerende ondervloer aangebracht te worden".

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Om discussie met de vve te voorkomen wat onder zwevend word verstaan, zal ik eea eerst eens laten lezen door een expert.

Word vervolgd.
In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de input. Ik ben hier tot zover enorm mee geholpen
Smile
Naar boven
Sascha
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 09, 2015 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben altijd voorstander van eerst andere methoden:


1. weet niet hoe goed je bent met je buren, maar misschien zou je een betere band met ze kunnen scheppen. Zodra je richting goede buren en zelfs vrienden gaat, dan zie je overlast niet meer zo snel als overlast. De perceptie van geluidsoverlast kan veranderen! Tevens kun je ze dan ook makkelijker vragen om een gunst, zoals vloeraanpassing.

2. Weet dat je niet alleen bent met dit probleem. Bekijk het van de zonnige kant: je leeft tenminste niet naast buren met 3 honden die dag en nacht blaffen en janken.

3. Hoe meer je erop let, hoe gevoeliger je zenuwstelsel zal worden voor die geluiden. Zoek afleiding, zet muziek aan, ga op het balkon zitten.

4. Schaf een ruisgenerator aan. Je kan ook een appje downloaden op je smartphone. Een goede app is de AMBIO app in de Google play store. Aansluiten op een speaker en je slaapt als een roosje. Ik slaap zelfs door het blaffen van 3 honden heen.

Als dit niet afdoende is, denk dan na over een verbouwing. Weet wel dat je een professioneel bedrijf zal moeten inhuren en het zal niet goedkoop zijn. Beunhazen heeft geen zin, deze materie (akoestiek) is te ingewikkeld voor een leek. En zelfs dan is er geen garantie. Een zwevend plafond zou ik je afraden, ik ken niemand die daar enige winst mee heeft behaald als het om bonkende geluiden gaat.
Naar boven
markm
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2015 8:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry,
Maar daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik ga niet aan ze vragen of ze alsjeblieft op dr tenen willen lopen. gister en eergisteravond was het weer constant getik van het heen en weer lopen, vrij vervelend 's avonds om 23:30 terwijl je er om 6:00 uit moet de volgende ochtend.
Zeker aangezien ik heel moeilijk kan slapen. en ik was echt niet van plan om iets op de app af te spelen zodat ik geluid van een ander niet hoor.
Ik ben juist daar gaan wonen omdat het er rustig is.
Wanneer mijn buren 3 blaffende honden zou hebben had ik echt de vve of woningcorporatie erachteraan laten gaan, want je zal dan niet de enige zijn die daar hinder van ondervind, wellicht zit je het dichtst bij de bron, maar geblaf is door meerdere hoorbaar.

Heb inmiddels de vve benaderd om actie te gaan ondernemen middels een meting en besichtiging door een expert, daar heb ik immers recht op volgens het huishoudelijk reglement.
Wanneer daar niets uitkomt is de discussie gewoon gesloten en heb ik gewoon pech en zal ik de kosten moeten dragen voor het onderzoek en daar ben ik dan ook gewoon toe bereid.
Naar boven
Andere Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Do Jul 16, 2015 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluid is vaak een ingewikkelde materie. Wellicht is het beter je niet te veel te focussen op alleen wat je vermoed dat de oorzaak is. Misschien heb je gelijk, maar zou ook best kunnen zijn dat er een andere oorzaak is, of misschien een combinatie van (meerdere) oorzaken.

Om er bijvoorbeeld slechts enkele te noemen: ontbrekende ondervloer, ongeschikte ondervloer, niet goed aangebrachte ondervloer, etc., etc.

Zoals Geluidforum al heeft aangegeven wordt vaktaal door leken vaak niet begrepen. Ga er ook maar vanuit dat veruit de meeste ambachtslieden en klussers e.d. heel weinig of helemaal geen akoestische kennis en akoestisch inzicht hebben en die dus niet kunnen toepassen tijdens hun werkzaamheden.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.