Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Bromgeluid
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2011 1:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

gronddreun schreef:
Waar staat dmcr voor?

http://www.dcmr.nl/nl/dcmr/index.html

DCMR Milieudienst Rijnmond

De DCMR werkt voor bewoners, bedrijven en de overheid.

Ruim 1,2 miljoen bewoners van het Rijnmondgebied kunnen bij ons 24 uur per dag hun milieuklachten kwijt, maar ook vragen stellen over het milieu in het gebied. Meer dan 22.000 bedrijven vragen bij ons hun vergunning aan. Sommigen krijgen een vergunning op maat, anderen hoeven slechts hun activiteiten te melden. Ook neemt DCMR met zijn milieuexpertise deel in projecten in binnen- en buitenland.
Historie

De feitelijke oprichting van de DCMR dateert van 1971. De toenmalige Rijnmondraad besloot in dat jaar, gelet op de grote concentratie van milieubelastende activiteiten in een verstedelijkt gebied, tot oprichting van de Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gerard



Sinds: 22-1-2010
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 12:43 pm    Onderwerp: bromtoon Reageer met quote

http://www.laagfrequentgeluid.nl/index.htm

voor de mensen die in de noordelijke provincies van Nederland wonen en last hebben van bromtonen in hun woning...
check bovenstaande link.
Een belangengroep die zich bezig houdt met de al jaren aanwezige bromtoon overlast in deze regio.
De NAM [Grijpskerk, Groningen] heeft er iets mee te maken, er worden metingen gedaan etc.

Het vreemde van dit is dat t tot in Heerenveen [mijn woonplaats] hoorbaar is. En misschien nog wel verder?

Er wordt aan gewerkt, zelfs op politiek niveau, dus er is hoop.

groetjes Gerard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2011 2:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gronddreun schreef:
Na weken rust is sinds een aantal dagen het stromende, zoemende, dreunende geluid weer aanwezig.
In het verzet tegen de gasopslag in de buurt van Bergen mis ik het argument van de de gronddreun.

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Evert
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 7:06 pm    Onderwerp: Re: bromtoon Reageer met quote

Gerard schreef:

Er wordt aan gewerkt, zelfs op politiek niveau, dus er is hoop.


Er wordt zeker aan gewerkt. Binnen enkele weken wordt er zelfs een rapport gepresenteerd.
Naast de conclusie in het rapport zullen er zeer lokaal wellicht ook andere oorzaken zijn, maar de grootste oorzaak (strekt verder dan NL) komt "binnenkort in dit theater".

Ik wens iedereen een bromloze nachtrust, maar heb geen hoop dat het op kort termijn opgelost is, daarvoor is nog een weg te gaan.

Groetjes,
Evert
Naar boven
richard
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Sep 18, 2011 5:33 pm    Onderwerp: bromgeluid Reageer met quote

Hoi
Jaren hebben wij last gehad van een lage brom bij ons in huis. Dag en nacht. Inderdaad om gek van te worden. Daar de tijd voor verkoop van ons huis slecht is hebben wij daar van afgezien. GELUKKIG. Waarom?? Nou vorige week zijn bij ons digitale meters geplaats voor elektra en gas en sinds die dag is het STIL ! !
Jaren hebben wij gezocht dus dit is misschien voor anderen ook een oplossing.
Wij genieten inmiddels van onze herwonnen stilte.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 19, 2011 10:45 am    Onderwerp: Re: bromgeluid Reageer met quote

richard schreef:
Hoi
Jaren hebben wij last gehad van een lage brom bij ons in huis. Dag en nacht. Inderdaad om gek van te worden. Daar de tijd voor verkoop van ons huis slecht is hebben wij daar van afgezien. GELUKKIG. Waarom?? Nou vorige week zijn bij ons digitale meters geplaats voor elektra en gas en sinds die dag is het STIL ! !
Jaren hebben wij gezocht dus dit is misschien voor anderen ook een oplossing.
Wij genieten inmiddels van onze herwonnen stilte.


Interessant en goed nieuws! Vraag me nu wel af waar de meters geplaatst zijn ten opzichte van je/uw woonruimte en slaapkamer...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Uit betrouwbare bron vernomen (echt heel betrouwbaar!!!!).

Sinds 2005 zijn gefaseerd nieuwe roetfilters op vrachtwagens ingevoerd en deze zijn op geluid gemeten. Alleen niet gemeten op enkele kilometers afstand.
Dit veroorzaakt op enkele kilometers van rijkswegen en N-wegen af een irritante brom die niet iedereen kan horen. Je schijnt de trillingen te kunnen voelen via been geleiding want laag geluid veroorzaakt trillingen in de lucht.

Als er een minimale afstand tussen vrachtwagens zit gerekend tussen alle rijbanen van ongeveer 2,5 kilometer dan is verder weg een constant geluid te horen.

Als je vanaf 2005 er steeds meer last van heb en je woont tot ongeveer een paar kilometer hemelsbreed van een rijksweg ofzo vandaan dan kan het heel goed zijn dat je last hebt van de roetfilter. En de atmosfeer (temperatuurverschillen enzo) blijken ook een rol te spelen.
En tegenwoordig heb je de hele dag en week en ook op feestdagen vrachtwagens rijden.

Zegt het voort!!!!!!

Oja, en de metingen zijn door het hele land genomen en zijn specifieke metingen geweest op een specifieke frequentie enzo.

DCMR WEET ER VAN!!!!!!!!!!!!! MAAR DE ZEGGEN NIKS!!!!!!!!!!!
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Uit betrouwbare bron vernomen (echt heel betrouwbaar!!!!).

Sinds 2005 zijn gefaseerd nieuwe roetfilters op vrachtwagens ingevoerd en deze zijn op geluid gemeten. Alleen niet gemeten op enkele kilometers afstand.
Dit veroorzaakt op enkele kilometers van rijkswegen en N-wegen af een irritante brom die niet iedereen kan horen. Je schijnt de trillingen te kunnen voelen via been geleiding want laag geluid veroorzaakt trillingen in de lucht.

Als er een minimale afstand tussen vrachtwagens zit gerekend tussen alle rijbanen van ongeveer 2,5 kilometer dan is verder weg een constant geluid te horen.

Als je vanaf 2005 er steeds meer last van heb en je woont tot ongeveer een paar kilometer hemelsbreed van een rijksweg ofzo vandaan dan kan het heel goed zijn dat je last hebt van de roetfilter. En de atmosfeer (temperatuurverschillen enzo) blijken ook een rol te spelen.
En tegenwoordig heb je de hele dag en week en ook op feestdagen vrachtwagens rijden.

Zegt het voort!!!!!!

Oja, en de metingen zijn door het hele land genomen en zijn specifieke metingen geweest op een specifieke frequentie enzo.
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Uit betrouwbare bron vernomen (echt heel betrouwbaar!!!!).

...... en deze zijn op geluid gemeten. Alleen niet gemeten op enkele kilometers afstand.
Dit veroorzaakt op enkele kilometers van rijkswegen en N-wegen af een irritante brom die niet iedereen kan horen. Je schijnt .....
Als er een minimale afstand tussen vrachtwagens zit gerekend tussen alle rijbanen van ongeveer 2,5 kilometer dan is verder weg een constant geluid te horen.

Zegt het voort!!!!!!

Oja, en de metingen zijn door het hele land genomen en zijn specifieke metingen geweest op een specifieke frequentie enzo.

Je zal wel beseffen dat een bericht van een anoniem iemand, refererend naar een anonieme bron en een anonieme studie wetenschappelijk niet veel waarde heeft hé?
En aan de hand van je formulering ben jij zelf geen geluidsexpert, dus weet jij zelf wat je nu juist gehoord hebt?
Quote:
... want laag geluid veroorzaakt trillingen in de lucht.
Geluid ZIJN trillingen in de lucht, van laag- tot hoogfrequent.

Als roetfilters oorzaak van overlast kunnen zijn, is dat op zich een interessante informatie, waard om dieper op in te gaan via bronnen en referenties.
De niet onderbouwde "Zeg het voort" behoort alleen tot de pseudo-wetenschappelijke onverantwoorde geruchtenmolen, eerder te definiëren als sensatiezucht.
Niemand kan iets met dergelijke ijle informatie en kan zelfs behoorlijk misleidend zijn.
 
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Di Dec 20, 2011 12:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 12:43 pm    Onderwerp: Wel brom, geen bron(vermelding) Reageer met quote

Precies, Eric. Zo denk ik er ook over....
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp jullie twijfels, zou ik zeker ook hebben bij een anonieme gast en alles wat jullie quoten, laat dat duidelijk zijn.

Aangezien de eigenaar van het rapport, te weten DCMR die het externe bureau vorig jaar opdracht tot meting heeft gegeven, in alle talen zwijgt, probeer ik via allerlei wegen mensen te bewegen om vervolgstappen te ondernemen.
Het is nota bene nu bewezen (!!) dat op diverse locaties in den lande de roetfilters de oorzaak zijn, maar bij DCMR krijgen ze het weer voor elkaar om niets met die gegevens te doen.

Ja, ik ben ten einde raad, want ik slaap al jaren slecht.
Ik beaam dat een oplossing niet 1-2-3 voorhanden is, maar om het dood te zwijgen terwijl er duizenden mensen de dupe zijn, werkt nog meer frustraties in de hand.

Ik ben geen natuurkundige of geluidsexpert, maar ik schrijf het in jip-en-janneketaal, zodat de Jip's en Janneke's het begrijpen.

Let wel: De roetfilters zijn niet de enige oorzaak, er zijn meer bronnen. Die andere bronnen zijn meest lokaal, terwijl het vrachtverkeer een Europees probleem is.

Wij vertrouwen het onderzoeksbureau en wij vertrouwen hun rapport. Het is goed onderbouwd en er is geen speld tussen te krijgen.

Mochten er vragen zijn, dan hoop ik dat ik (nu) antwoord kan geven.

Ten laatste: Het is zéker géén (onverantwoorde) geruchtenmolen; er wordt alleen niks met het feit gedaan door DCMR, die allang stappen richting Den Haag had kunnen maken.
Zij hebben dit rapport, maar maken het nog steeds niet openbaar.
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2011 10:45 pm    Onderwerp: Klokkeluider? Reageer met quote

Anonymous schreef:
Wij vertrouwen het onderzoeksbureau en wij vertrouwen hun rapport. Het is goed onderbouwd en er is geen speld tussen te krijgen.

&

Zij hebben dit rapport, maar maken het nog steeds niet openbaar.


Wat let je om het naar een of andere politicus te lekken dan? Je weet van de inhoud, dus hebt het beschikbaar of hebt de ingangen er over te beschikken...

(ik mag hier niet toe oproepen natuurlijk)
Naar boven
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2011 9:48 am    Onderwerp: Re: Klokkeluider? Reageer met quote

Anonymous schreef:

Wat let je om het naar een of andere politicus te lekken dan? Je weet van de inhoud, dus hebt het beschikbaar of hebt de ingangen er over te beschikken...

(ik mag hier niet toe oproepen natuurlijk)


Mee bezig, maar erg 'toegankelijk' zijn ze niet.
Een andere gedupeerde heeft overleg gehad met een bestuurder, maar ook daar valt vervolgens een stilte, ook na beloftes.

Mensen die er geen last van hebben, missen vaak de inleving. Een hele grote groep mensen wordt al jaren voor gek verklaard. Het zou tussen de oren zitten, tinnitus wordt geopperd, stress wordt aangewezen, zelfs door artsen.

Helaas beschik ik niet over het rapport en heeft DMCR contractueel vastgelegd dat zij de eigenaar zijn van het rapport. Het onderzoeksbureau mag mij dus geen exemplaar verstrekken. Op boete van <>, je kent het wel?

De feiten in het rapport is een doorbraak in dit probleem en gaf een aantal gedupeerden hoop. De teleurstelling is groot nu blijkt dat het blijft liggen.
Aan gedupeerden is nota bene gevraagd om er vooral niet over te spreken, totdat DCMR de officiële weg heeft bewandeld. En dat laatste? DAT hebben ze nog steeds niet gedaan.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2011 10:30 am    Onderwerp: RTL Nieuws? Reageer met quote

Als je écht wat hebt te onthullen zou ik het RTL Nieuws eens bellen Very Happy

Je kunt hier wel van alles roepen, maar hier is vast niemand die zich er in kan vastbijten als een journalist!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2011 11:33 am    Onderwerp: Re: RTL Nieuws? Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Als je écht wat hebt te onthullen zou ik het RTL Nieuws eens bellen Very Happy

Je kunt hier wel van alles roepen, maar hier is vast niemand die zich er in kan vastbijten als een journalist!


Ook al gedaan! Ook het onderzoeksprogramma Labyrint, één vandaag enz.
Vanzelfsprekend in een andere bewoording dan mijn 1e post hier.

Op dit forum is veel gepost over bromtonen, dus plaats ik o.a. ook hier het e.e.a. Nooit geschoten is altijd mis, nietwaar?

Ik geef toe, mijn 1e post verdient niet de schoonheidsprijs Sad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.