Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast van de zeilboten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kgi
Gast





BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2010 9:00 am    Onderwerp: Geluidsoverlast van de zeilboten Reageer met quote

sinds kort hebben wij een marinapark met nieuwe jachthaven waar sinds 3 jaar nu een volledig fluitconcert gaande is zodra er een bepaald wind staat. Dit fluitconcert wordt veroorzaakt door de wind en masten van de zeilboten.

Hier zijn nu zoveel klachten bij de gemeente over binnen gekomen dat er moet een oplossing komen !!! Wie heeft hier ervaring mee ??
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2010 10:38 am    Onderwerp: Re: Geluidsoverlast van de zeilboten Reageer met quote

kgi schreef:
sinds kort hebben wij een marinapark met nieuwe jachthaven waar sinds 3 jaar nu een volledig fluitconcert gaande is zodra er een bepaald wind staat. Dit fluitconcert wordt veroorzaakt door de wind en masten van de zeilboten.

Hier zijn nu zoveel klachten bij de gemeente over binnen gekomen dat er moet een oplossing komen !!! Wie heeft hier ervaring mee ??


Afzonderlijk per mast op te lossen, deels 'trial & error' waarschijnlijk. Voorts als voorwaarde op te nemen in de liggingsvoorwaarden / aanlegvoorwaarden. In Volendam hoort dit er toch gewoon bij? Razz

Lees hier!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kgi
Gast





BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 8:43 am    Onderwerp: zeilboten Reageer met quote

Very Happy das waar in volendam hoort een bepaalde muziek uit vandaan te komen maar niet dit soort geluiden Wink

Zijn er ergens hoesen te koop of iets dergelijks om dit op te lossen ? Waar kunnen we dit bestellen ?
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die hoezen zie je wel eens op boten, meestal van het merk van de boot zelf of de zeilmaker.

Ik neem ook aan dat een en ander niet 'standaard' is aangezien mastlengtes en uitvoeringen per botenmerk kunnen verschillen.

Er zijn toch ook (ik heb geen benul van boten) boten waarvan je de mast omlaag kunt klappen (voor transport bijvoorbeeld, of opslag). Ik weet niet of dat veel werk is maar misschien kun je eigenaren adviseren (lees: verplichten) hun mast omlaag te halen indien mogelijk.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Veel kans dat dit door de kabels komt waarmee de masten zijn opgespannen.
Als je zo'n kabel kan identificeren, eens experimenteren met hier een of andere kous over te trekken (ik ben zeiler geweest).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Veel kans dat dit door de kabels komt waarmee de masten zijn opgespannen.
Als je zo'n kabel kan identificeren, eens experimenteren met hier een of andere kous over te trekken (ik ben zeiler geweest).


Blij dat er íemand hier in elk geval deskundig is op maritiem gebied. Ik heb mijn zwemdiploma's, maar daar houdt het wel mee op! Laughing
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.