Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluid van tv en gasten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evipevie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 10:38 am    Onderwerp: geluid van tv en gasten Reageer met quote

Hey allen,

vraagje... ik denk dat onze plafond/vloeren helemaal niet geïsoleerd zijn.
Als ik boven in bed lig, kan ik perfect de tv horen. Ook als er nog volk is kan ik perfect alles horen. Wat is hiervoor de beste oplossing naar geluidsisolatie? Ik word er helemaal gek van het lawaai.

Bedankt!

Evi
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op basis van de door je gegeven info: Oordoppen!

Minimaal zou je kunnen aangeven hoe de verdiepingsvloeren zijn opgebouwd Idea
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik opmaak uit de beschrijving heeft is de verdiepingsvloer een houten balklaag met onder gipsplaten en boven houten planken.
Er zijn 2 manieren om het geluid te beperken. nr 1 is een zwevend plafond. een beetje kostbaar maar het werkt wel.
de tweede manier is en dit is simpeler en goedkoper is de zgn estrich elementen van fermacel. Daarin heb je 2 soorten. Een soort heeft 1 cm steenwol de andere 2 cm. Het licht aan de ruimte welke je kan nemen. De tweede is beter.
Kan je helemaal niet meer omhoog met je vloer is loodruybber een mogelijkheid maar dit werkt slechter.
Succes
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Wat ik opmaak uit de beschrijving heeft is de verdiepingsvloer een houten balklaag met onder gipsplaten en boven houten planken.

Welke beschrijving? Rolling Eyes

Ik ben het met je eens dat het probleem zelf wel suggereert dat er geen sprake zal zijn van een betonnen verdiepingsvloer, maar van een beschrijving is natuurlijk niet echt sprake!
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.