Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

appartement met vloerverwarming zonder zwevende vloer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Teddy
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 11:33 am    Onderwerp: appartement met vloerverwarming zonder zwevende vloer Reageer met quote

Beste experts.

Ik hoop dat u kunt helpen. Ik zoek een harde vloer (liefst hout) voor een nieuw te bouwen appartement. Er wordt geen zwevende dekvloer aangebracht, wel vloerverwarming als hoofdverwarming.
Ik kom er niet uit. Volgens de bouwer is een harde vloer af te raden ivm geluidsoverlast. Maar tapijt willen we liever niet en is volgens mij ook niet ideaal op vloerverwarming. Bestaat hier iets voor?
Hieronder heb ik de door de bouwer opgegeven specificaties overgeschreven.

"De woningen worden verwarmd met een per ruimte regelbaar vloerverwarmings-systeem. De maximale RA (??Ik weet niet hoe ik het tekentje dat op een A lijkt uit mijn toetsenbord krijg??) waarde van de vloerafwerking op de vloer van uw woning is vastgesteld op RA waarde: <0,09 m2.K/W
Het aanbrengen van een zogenaamde harde vloerbedekking is alleen dan toegestaan als een geluid isolerende tussenlaag wordt toegepast en in de gebruikssituatie een Lco>11dB in grootste ontvangstruimte wordt gemeten.
Ter plaatse van de voordeur mag het hoogteverschil, conform het Bouwbesluit, met de bovenzijden van de onderdorpel niet meer zijn dan 20mm. U dient hiermee rekening te houden bij het maken van uw keuze van de vloerafwerking in de hal.
Het is door de aanwezigheid van verwarmingsslagen in de dekvloer niet toegestaan in de vloeren te boren, zagen of spijkeren."

Dank!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het appartement wordt dus opgeleverd met een smeervloer (afwerkvloer) in beton, waarin opgenomen de leidingen voor de vloerverwarming?

De frase over het hoogteverschil zegt niet zo veel aangezien er niet bij staat wat het (standaard) hoogteverschil tussen bovenzijde dorpel en smeervloer bedraagt.

Er bestáán in elk geval (volgens leverancier, maar vraag altijd om het bijbehorend meetrapport) speciale ondervloeren voor (harde) vloeren op een betonvloer met vloerverwarming:
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Teddy
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 12:36 pm    Onderwerp: appartement met vloerverwarming zonder zwevende vloer Reageer met quote

Dank voor de snelle reactie!

Het gaat volgens de bouwer om "Een constructieve betonvloer met daarop een zandcementdekvloer waarin de vloerverwarming slangen zijn ingestort."
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 12:42 pm    Onderwerp: Re: appartement met vloerverwarming zonder zwevende vloer Reageer met quote

Teddy schreef:
Het gaat volgens de bouwer om "Een constructieve betonvloer met daarop een zandcementdekvloer waarin de vloerverwarming slangen zijn ingestort."


Dat bedoel ik inderdaad. Dit is een standaard afwerkvloer in de bouw. Laat je goed voorlichten over ondervloeren IN COMBINATIE MET de houten dekvloer (of laminaat dekvloer) die je kiest. Vraag tevens het meetrapport of certificaat van de ondervloer, bij voorkeur gemeten met eenzelfde dekvloer als die je uiteindelijk kiest.

Zo kun je altijd bewijzen aan VVE dat je voldoet aan de eisen.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.