Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Jaren burengerucht van studenten - Bewijs (opnames)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vermoeide eigenaar
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 12:24 am    Onderwerp: Jaren burengerucht van studenten - Bewijs (opnames) Reageer met quote

Al 5 jaar heb ik als huiseigenaar last van 3 studenten in de particuliere woning boven mij. Ik heb alle informatie op internet nageplozen, dus ik ken de kanalen: eerst praten, meldpunt overlast inschakelen, in uiterste geval politie bellen.
Ik heb me keurig aan alle adviezen gehouden. Niets helpt. Ik probeer nog altijd eerst aan te bellen en persoonlijk de buren te laten weten dat ze nu echt te lawaaiig zijn, in de hoop dat er een lichtje gaat branden, een menselijke kant bovenkomt of een beetje inlevingsvermogen. Als zij om half 3 's nachts tijdens de werkweek in een heel gehorig complex nog luidkeels zitten te joelen en op de vloer stampen zouden minstens studenten kunnen bedenken dat dat echt overlast geeft bij een buurvrouw die de volgende dag om kwart over 7 opstaat om te werken.
Inmiddels nemen ze me helemaal niet serieus meer. Als ik nu nog eens bij ze aanbel, eens in de maand, soms enkele maanden, na lang aarzelen en uren balen, hoor ik - voor ze opendoen - al joelen: "de buurvrouw".
Door het ontwerp van de omliggende appartementen ben ik helaas de enige die ernstige overlast heeft. Tussen de naastgelegen appartementen en de gezamenlijke ruimte van de studenten zitten 2 slaapkamers, in het bovenste appartement wonen 4 studenten, waarvan ik niet weet of zij ook overlast ervaren. Dus een gezamenlijke aanpak is onwaarschijnlijk.
Na 5 jaar ben ik het wel heel zat. En ik voel me als huiseigenaar tegenover huurders in een ongelijke positie, weinig gesteund door b.v. de gemeente. In de enkele keren contact met politie of meldpunt overlast wel gesteund in de zin van meelevendheid en begrip; jammer alleen dat die zo weinig handhavingsmiddelen hebben en dat er nooit een verbetering of bemiddeling uit voortvloeit.
Inmiddels loopt de overlast, na 2 jaar periodes met rust, weer op tot wekelijkse overlast, altijd tijdens de werkweek en juist nooit in het weekend. Ik merk dat het me nu echt gaat belemmeren in mijn functioneren op mijn werk: moe, concentratiegebrek en als ik langer dan een uur in de auto zit na een werkdag zo moe dat ik moeite heb de auto op de weg te houden. Ergens vind ik dat te belachelijk voor woorden. Waar is mijn recht, ten opzichte van huurders met mooie praatjes die zich nergens iets van aantrekken?

Verhuizen lijkt een makkelijk advies. Echter, geen optie voor mij. Ik heb 5,5 jaar geleden veel geinvesteerd in mijn huis met verbouwing, toen er in de omliggende woningen nog geen enkele student woonde. Met mijn budget in een studentenstad loop ik bij koop van een andere woning grote kans dat ik in dezelfde situatie terecht kom. Dus verkopen met een flink verlies, met kans op dezelfde situatie in een nieuwe woning, is geen optie.

Ik snak naar goede adviezen!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 9:07 am    Onderwerp: Bewijs - Geluidsopnames - Burengerucht (Studenten) Reageer met quote

vermoeide eigenaar schreef:
Zie mijn vorige bericht Jaren burengerucht door studenten.

Ik probeer al een paar jaar geluidsopnames te maken van de overlast van mijn bovenburen. Dit omdat ik door de inrichting van omliggende appartementen de enige ben die directe overlast heeft en het bij echt juridische stappen mijn woord tegen de overlastveroorzakers wordt.

Ik heb opnames geprobeerd met mobiele telefoon, ingebouwde microfoon van mijn laptop, goedkoop los microfoontje gekoppeld aan de laptop en een memorecorder van een vriendin. Alle geven veel ruis en weinig opname van geluid op afstand dat in werkelijkheid wel goed te horen is.

Iemand een tip voor goede opnames? Geen probleem als dat honderden euro's tot 1.000 euro kost. Een professioneel bedrijf kost volgens mij nog altijd enkele duizenden euro's, gebonden aan een bepaalde tijd (zul je net zien dat het dan een week rustig is).

Je zou me enorm helpen met goede tips!!


*edit* onderwerpen samengevoegd
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Iemand een tip voor goede opnames? Geen probleem als dat honderden euro's tot 1.000 euro kost. Een professioneel bedrijf kost volgens mij nog altijd enkele duizenden euro's, gebonden aan een bepaalde tijd (zul je net zien dat het dan een week rustig is).


Opnames worden niet zonder meer als bewijs geaccepteerd. Het moet absoluut aantoonbaar zijn dat de hinder niet van jezelf komt. Zoek op dit forum eens naar "Matron" (meetsysteem) en bel eventueel de leverancier om te vragen wie in je buurt over zo'n systeem beschikt.

Er zijn kleine bureaus (zoek vooral in je omgeving) die binnen je budget wel opnames kunnen maken lijkt me (ik weet dit niet zeker, maar krijg ook niet het idee dat je al geïnformeerd hebt). Dan nog geldt: "Wat wil je ermee?" Wie ga je ermee overtuigen? Ga je de huurders of de pandeigenaar juridisch aanpakken? Wat wil je eisen en hoe is dat, zelfs bij een uitspraak, te borgen?

Volgende keren bij extreme overlast met een aangetekend schrijven de eigenaar (ik neem aan dat de studenten huren) van het pand melden (adres via gemeente, ook daar de hinder melden) en aangeven dat de volgende keren consequent de politie zal worden ingelicht. Dit dan ook doen uiteraard.

Zeker wanneer de verhuurder zijn zaakjes (fiscaal) niet op orde heeft zit hij daar niet op te wachten, neem ik aan.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Marco
Gast





BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 3:47 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast.. Reageer met quote

Geluidsisolatie..

Ik heb hetzelfde probleem en ik denk aan geluidsisolatie.
Ik hoop alleen dat de gemeente het gaat betalen want de geluidsisolatie die ik bedoel,
de enige die werkt kost 450 euro per 12m3.
Dat is 10 cm dik bedoelt voor oefenruimten waarin bands spelen, daar komt bijna niets
aan geluid doorheen, maar dan ook echt bijna niets..

*EDIT* link heeft niets met genoemd materiaal te maken

het neemt wel wat van je woonruimte in beslag want de dikste platen zijn 10 cm, en ik ga er vanuit dat je dat ook weer af wilt dekken met gipsplaten anders staat het niet echt.
Maar ik weet zeker dat je dan niets meer hoort.
Ik heb in een band gespeeld en de oefenruimte liet niets door naar buiten terwijl er binnenin een gigantische herrie te horen was.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 5:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marco, koop je dat materiaal (ik neem aan dat je een vlokkenschuim, agglomer of soortgelijk bedoelt) per kubieke meter?

Verder bestaat er niet zoiets als "het enige materiaal dat werkt", maar dat leer je vast wanneer je hier wat meer leest.

Ik denk dat je bedoelt dat je voorzetwanden wilt maken. Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar waarom denk je dat de gemeente maatregelen voor je gaat financieren? Heb je een huurwoning of een koopwoning?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.