Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ventilator aan verlaagd plafond

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Moni
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2011 10:50 pm    Onderwerp: Ventilator aan verlaagd plafond Reageer met quote

Allereerst complimenten voor jullie forum. Makkelijk, vriendelijk en heel informatief!

Nu de vraag
Ik heb een plafondventilator in mijn slaapkamer opgehangen. Daar zit een verlaagd plafond in en jullie willen niet weten wat een lawaai dat ding nu maakt. Is er een snelle fix door iets tussen het plafond en de ventilator te doen? Er zit nu een half tuinkussen tussen, dat helpt,maar niet voldoende.
Het lijkt wel of het plafond aan staaldraden of zoiets hangt. En ik heb niet zoveel trek het plafond te vervangen. Ventilator doet het trouwens prima, hij hing eerst boven aan een betonnen plafond en daar hoorden we hem nauwelijks.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken, en hou er rekening mee dat ik in spanje Cool woon, dat vaak dat ding aan heb. Bovendien zijn veel nederlandse snufjes hier moeilijker te krijgen. Beetje huis, tuin en keuken oplossing zou me zeer welkom zijn Very Happy
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2011 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet natuurlijk niet wat voor plafond het is. Gips? Plafondplaten in een raster? Het beste is het de ventilator aan het bouwkundige plafond (dus achter het verlaagde plafond) te bevestigen, bijvoorbeeld door er een stalen frame tussen te plaatsen dat de bovenkant ventilator weer op de hoogte van het verlaagde plafond brengt. Probeer vervolgens mechanisch contact tussen de ventilator en het verlaagde plafond te voorkomen.

Als je een plafond met tegels ingelegd hebt is het natuurlijk makkelijk te doen. Met de opmerking over de eerdere ophanging aan een veel zwaarder plafond heb je zelf de oplossing eigenlijk al gesuggereerd...
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2011 11:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn jullie over hetzelfde aan het praten?

http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/klimaattechniek/ventilatoren/plafondventilatoren/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Moni
Gast





BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2011 1:03 am    Onderwerp: Ventilator aan verlaagd plafond Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Ik weet natuurlijk niet wat voor plafond het is. Gips? Plafondplaten in een raster? Het beste is het de ventilator aan het bouwkundige plafond (dus achter het verlaagde plafond) te bevestigen, bijvoorbeeld door er een stalen frame tussen te plaatsen dat de bovenkant ventilator weer op de hoogte van het verlaagde plafond brengt. Probeer vervolgens mechanisch contact tussen de ventilator en het verlaagde plafond te voorkomen.

Als je een plafond met tegels ingelegd hebt is het natuurlijk makkelijk te doen. Met de opmerking over de eerdere ophanging aan een veel zwaarder plafond heb je zelf de oplossing eigenlijk al gesuggereerd...


Uhm.... rare rotzooi? Het lijkt op gips maar ik vraag het me af. De oplossing die je aangeeft is logisch,maar niet zo simpel ben ik bang. Ik heb geen idee wat er boven mijn hoofd hangt. Rolling Eyes
Kan ook nergens kijken.....
Maar bedankt voor je moeite, was er al bang voor Very Happy

@eric, jaja, van die dingen Very Happy
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2011 4:24 am    Onderwerp: Re: Ventilator aan verlaagd plafond Reageer met quote

Moni schreef:


@eric, jaja, van die dingen Very Happy

_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.