Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast bovenburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joppert O.
Gast





BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2011 3:55 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast bovenburen Reageer met quote

Ik heb al sinds 2007 last van mijn bovenburen. Ik kan hun voetstappen horen (normale loopgeluiden). Wanneer zij met hakken lopen, is het nog erger en dan lijkt het alsof ze gewoon in mijn woning aan het lopen zijn.

De woonvereniging bracht een bezoek (een isolatie inspecteur) aan de woning boven me en hij vertelde me dat de vloer (vinyl) heel erg dik is en dus geen isolatie nodig heeft.
In een of ander papiertje die ik nog heb van mijn woning stond echter dat de isolatie minstens 10 dB moet zijn, maar hij zegt dus dat dat niet hoeft, omdat de vinyl hoog is... Shocked

Waar ik nu naar op zoek ben is een goede plafond isolatie voor mijn woning, zodat ik geen loopgeluiden (en hak geluiden) meer hoor.

Weet iemand waar ik een (uiteraard goede kwaliteit) plafond isolatie kan kopen?
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2011 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je vkan altijd die -10 dB laten nameten of dit wel klopt ......
Vooral jouw opmerking "wanneer zij met hakken lopen" roept bij mij vraagtekens op.
Ik ben niet overtuigd dat die woorden van die inspecteur zomaar kloppen. En er zijn middelen om TE WETEN: met name METEN.


Het alternatief is een "zwevend plafond". Je kan hier het forum op nazoeken (diverse topics over).
Het probleem is echter dat zo'n loopgeluiden zich voortplanten op de muren en via die muren ook bij jou hoorbaar kunnen blijven.

Dus de beperking ligt hier niet alleen in de kwaliteit van het zwevend plafond, maar hoeveel geluid komt er via de wanden door.

Bij dergelijk geluid is het véél efficienter dit op te lossen langs de kant van de bron.
Het is nuttig dat je dat bestaand plafond eens exact beschrijft, en ten tweede beseft dat zo'n contactgeluidverbetering in belangrijke mate beperkt wordt door de nevenwegen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.