Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidsoverlast cafetaria
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

peter2301 schreef:
Eric Desart schreef:
Dat jij dingen hoort in die zaak betekent nog niet dat zij mee oorzaak zijn van dominante trillingsoverdracht.

Maar, en vergeef mij mijn onwetendheid, kan het dan niet zo zijn dat - omdat er een koeling is bijgekomen - er een grenswaarde wordt overschreden waardoor de vloer van het pand nu in trilling wordt gebracht? Dat zou nl wel verklaren waarom ik er vroeger nooit last van had en nu wel. Mijn gedachte is eigenlijk de optelsom van trillingen te verlagen waardoor de vloer niet meer trilt en ik rustig kan slapen. Is dat niet aannemelijk?

Dit is normaal mijn foto (gebruikt als avatar in andere fora):

          
Ik heb mijn kristallen bol (eerst gereinigd) geraadpleegd: De tweede figuur is wat ik zag.

Mr. Green Mr. Green Jij verwart akoestici met goochelaars geloof ik .....

Wat betreft die wielen wil ik eigenlijk weten hoe die bevestigd zijn, om te zien of dit hier standaard trildempers kunnen onder bevestigd worden met draadeinden M6, M8 of M10.

Als je die vroegere topic van mij in basis begrijpt. Kan jij jezelf iets voorstellen met die ISOFIX/Bonded foam?
Je kan hier ook andere elastische materialen voor gebruiken (Sylomer, granulaatrubber, nog andere...).
Die ISOFIX vind je bij elke GAMMA, of Merford, of ........
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Zo Sep 25, 2011 4:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm tis ook net of ik steeds gevoeliger word voor LF. Zo hoor ik nu ook LF waarvan ik in eerste instantie dacht dat het van het cafetaria af komt. Maar als ik mijn oor tegen een inpandige muur leg hoor ik (nu) niks. Het LF wat ik nu hoor komt van buiten (muziek), is me eigenlijk vroeger nooit zo opgevallen. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Mr. Green Mr. Green Jij verwart akoestici met goochelaars geloof ik .....


Nee, ik heb ondertussen gewoon een heeeeeel groot vertrouwen in jou Wink.

Trouwens, zeg het me ff als ik ergens totale onzin zit uit te kramen Embarassed .


Laatst aangepast door peter2301 op Zo Sep 25, 2011 5:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Overigens hier nog wat fotos van de afzuiging en van het koelaggregaat van de koelcel.

afzuiging 1
afzuiging 2

koelcel aggregaat 1
koelcel aggregaat 2
koelcel aggregaat 3

Voor zover ik kan zien allemaal lekker akoestisch gekoppeld aan de muur, en in het geval van het aggregaat lekker open voor maximaal geluidsplezier Wink. Maar goed, de koelcel is momenteel uitgeschakeld en de afzuiging werkt alleen van 12 tot 10 's avonds.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 5:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn idee:

Of je zoekt uit welke trildempers dat je in de plaats van die wieltjes kan zetten en/of je werkt met die vloerplaten die ik beschreef volgens de regeltjes in betrokken topic waarbij die doorzakking zéér belangrijk is. Kijk ook naar de nominale uitgangsdikte nodig om aan die doorzakking te geraken zonder dit materiaal te overbelasten (staat ook in dat topic). Zorg dat die dingen ook vrij genoeg staan van de muren.
Als je met die vloerplaten werkt kan je zelfs best wieltjes of vloerdoppen verwijderen omdat die een negatief effect kunnen hebben op de kwaliteit van de uiteindelijk ontkoppeling (meer is beter gaat hier niet op). Dus tracht een starre verbinding te bekomen met deze vloerplaat (eventueel met een dun viltje of stripje tussen om beschadiging te vermijden). Of iets anders wanneer een spleet noodzakelijk voor verluchting/ventilatie.

Inzake hygiëne moet je zelf eens nadenken hoe dit op te lossen zolang je met een soort kunststofplint, of wat ook, geen nieuwe starre verbinding maakt.

Wat betreft die afzuiging kan ik niets zinnig zeggen omdat ik niet het flauwste benul heb hoe belangrijk dit is in het geheel.

Verder ga ik dit stoppen, omdat dit in wezen een job is voor een expert om ter plaatste te bekijken, eventueel meten.

Toch kan het reeds duidelijk helpen om wat je kan reeds te ontkoppelen van de vloer zoals hier bovenaan beschreven. Kijk eventueel wat er nog rest aan stoorlawaai na het nemen van de maatregelen die je zelf reeds kan.
Inzake trildempers en mogelijke links kan je het forum even afzoeken.

Hou er rekening mee dat gemeentelijke ambtenaren wel goed zijn in betrokken regelgeving en gerelateerde metingen in functie van controle en handhaving (in zover er wat te handhaven valt), maar daarom nog geen ervaren technische akoestici zijn (materie die ze slechts zijdelings hoeven te kennen). Dit zijn verschillende deelgebieden in een veel ruimer akoestiek gebied.
Meestal zal zo'n ambtenaar niet eens over de meetapparatuur beschikken om dit gedetailleerd technisch te onderzoeken. Dat betekent niet dat zij geen hoogwaardige apparatuur hebben, maar apparatuur aangepast aan hun functie en noden.

Edit
: wat tekst toegevoegd.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Zo Sep 25, 2011 11:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Verder ga ik dit stoppen, omdat dit in wezen een job is voor een expert om ter plaatste te bekijken, eventueel meten.


Jammer, maar ik begrijp je. Ik ben je al ontzettend dankbaar dat je al deze tijd en energie in dit probleem hebt willen steken. Je hebt gelijk dat dit werk voor een expert is om te bekijken, maar je zult ook begrijpen dat dat alleen gaat gebeuren als pasen en pinksteren op één dag vallen. Enerzijds omdat de gemeente niet genegen is om meer te doen dan ze wettelijk verplicht zijn te doen (dat denk ik dan tenminste), anderzijds omdat de uitbaters wel een paar tientjes willen betalen voor wat hobbywerk maar niet de harde cash op tafel willen leggen voor een gedegen onderzoek en passende maatregelen. Als ze daar niet toe gedwongen worden tenminste.

Mij zijn in ieder geval de ogen open gegaan, niet alleen voor de wetenschap die er achter geluidsbestrijding zit, maar ook voor het feit dat er volgens mij in onze dichtbevolkte wereld gewoon veel slachtoffers van ongewenst geluid zijn die van het welbekende kastje naar de muur worden gestuurd. En uiteindelijk er maar mee moeten leren leven Sad.

Ik ga in ieder geval verder met zoeken naar een goede oplossing, en ik ben ervan overtuigd dat dat als de medewerking blijft zoals ie nu is best wel gaat lukken. Aan de informatie die ik hier heb gehad zal het niet liggen. Ik zal hier nog wel enige tijd blijven rondhangen op dit forum, al ben ik geen expert en zal ik weinig kunnen zeggen over de geluidsproblemen van anderen.

Allen bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 7:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

peter2301 schreef:
Hmm tis ook net of ik steeds gevoeliger word voor LF. Zo hoor ik nu ook LF waarvan ik in eerste instantie dacht dat het van het cafetaria af komt. Maar als ik mijn oor tegen een inpandige muur leg hoor ik (nu) niks. Het LF wat ik nu hoor komt van buiten (muziek), is me eigenlijk vroeger nooit zo opgevallen. Confused


Met alle respect, maar je maakt het er op deze manier, voor hen die toch al zonder metingen en bezichtiging 'ter plaatse' conclusies moeten trachten te trekken, niet makkelijker op. Is het niet mogelijk om 'op het gehoor' conclusies te trekken wanneer de koelinstallaties achtereenvolgens geheel worden afgeschakeld en weer één voor één in bedrijf worden gesteld?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie 'moeten' natuurlijk helemaal niks. Ik schrijf niet op dit forum met als enig doel het voor jullie als akoestici zo moeilijk mogelijk te maken. En nog gratis ook! Razz En ja, voor wat betreft het één voor een afschakelen van de koelingen daar heb ik zelf ook al aan gedacht. Gezien het feit dat het doordringende LF geluid 's nachts 'sterker' wordt of meer opvalt, moet dat 's avonds of 'snachts gebeuren. En aangezien de uitbaters van de zaak zo'n 30 km hiervandaan wonen, is het ideale tijdstip hiervoor als men de zaak op slot doet. Maar ja, ik wil binnenkort zeker deze procedure even doorlopen.

Eigenlijk wil ik gewoon dat men 'snachts niet zoveel inpandige koelingen heeft draaien, ik vraag mij ook af wat er gebeurt als er 'snachts brand uitbreekt. Ik neem aan dat er brandmelders in het pand aanwezig zijn maar zowel de eigenaar van het pand als de uitbaters van de zaak wonen hier niet. Dit zijn legitieme vragen maar jullie kunnen er niks mee, inderdaad. Ik ga dit trouwens wel uitzoeken.

Ten aanzien van het 's nachts sterker zijn van het LF geluid, daarvan heb ik mij afgevraagd of dat inderdaad zo is of dat het alleen maar zo lijkt. Overdag heb ik vaak momenten dat ik helemaal geen LF hoor, waarna ik het even later weer wél hoor. 's Nachts hoor ik het altijd. Hoe kan dit, denk ik dan? Is het misschien zo dat aanwezige andere apparaten die alleen overdag aanstaan zoals de afzuiging deze trillingen van de koelingen 'counteren' of dat misschien het feit dat er mensen op de vloer staan of lopen hiernaast en door hun gewicht het trillen van de vloer dempen?

Nogmaals, ik ben geen akoesticus. Ik heb alleen Havo en daarna nog enige technische opleidingen en cursussen via de baas gedaan dus kan alleen vanuit mijn boerenverstand en opgebouwde ervaring redeneren. En ik weet ondertussen dat ook in dit geval meten weten is. En uiteraard zou het veel makkelijker zijn als die zaak gewoon van mij is, dat ik de sleutel pak en ga kijken of luisteren als er iets aan de hand is.

Overigens, je 'moet' niet reageren op deze post. Je hebt nu eenmaal een hoop rare mensen op deze wereld en ik vind het gewoon fijn om op een forum zoals dit informatie tot mij te nemen en feedback te krijgen op mijn hersenspinsels om te proberen te begrijpen wat er gebeurt en tot een oplossing te komen Wink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidforum schreef:
Met alle respect, maar je maakt het er op deze manier, voor hen die toch al zonder metingen en bezichtiging 'ter plaatse' conclusies moeten trachten te trekken, niet makkelijker op.


Stel dat ik inderdaad een expert zou willen inhuren om dit probleem te bekijken, waar moet ik dan zijn en over hoeveel witte truffels of kreeftsalade hebben we het dan ongeveer?

200 euro? 500? 1000? 2000?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Linda



Sinds: 2-1-2011
Berichten: 344
Woonplaats: midden van het land.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

peter2301 schreef:
Eigenlijk wil ik gewoon dat men 'snachts niet zoveel inpandige koelingen heeft draaien, ik vraag mij ook af wat er gebeurt als er 'snachts brand uitbreekt. Ik neem aan dat er brandmelders in het pand aanwezig zijn maar zowel de eigenaar van het pand als de uitbaters van de zaak wonen hier niet.

Dat is een zaak voor de brandweer om te controleren. Is niet zo'n slecht idee om die er ook bij te halen als je ziet hoe de apparatuur aangesloten is. Doe dit wel pas als jouw probleem verholpen is. Wink
peter2301 schreef:
Ten aanzien van het 's nachts sterker zijn van het LF geluid, daarvan heb ik mij afgevraagd of dat inderdaad zo is of dat het alleen maar zo lijkt. Overdag heb ik vaak momenten dat ik helemaal geen LF hoor, waarna ik het even later weer wél hoor.

Over hoe het zit met LF lees dit eens door of de berichten op het forum over bromtoon. Dan wordt het je wat duidelijker.

Wat betreft die foto's ,een compliment voor de eigenaar dat ze er zo netjes uitzien op hun leeftijd.
Als het goed is moeten ze een logboek hebben voor het onderhoud en de jaarlijkse controle van de koelmotoren. Zover ik weet is dat verplicht. Probeer te achterhalen wie bij hun het onderhoud doet of storingen verhelpt. Dan kan je samen met dat bedrijf alle apparatuur controleren en uitzoeken welke het grootste probleem veroorzaakt.
Naar mijn idee is vooral die afzuiginstallatie op het dak een veroorzaker ,waar is is de motor die de boel afzuigt? Dan die motor aan de buitenkant die is aardig oud en zal behoorlijk staan te rammelen zonder trillingsdempend matriaal. De monteurs die dit soort dingen plaatsen staan er niet bij stil dat het op den duur door ouderdom gaat resoneren door versleten lagers etc.
Koelkast 1 staat op zijn transportwieltjes en moet gewoon op die andere pootjes gezet worden. die wielen zijn bedoeld om hem te kunnen verplaatsen en daarna op de pootjes goed waterpas zetten. Van deze koeling moet zeker een logboek aanwezig zijn ivm de koelvloeistof die erin zit.
Het is heel normaal dat die ijsvitrine dag en nacht aanstaat heel veel snackbars gebruiken dit type machine voor hun schepijs en je kan niet verwachten dat ze alle koelingen en vriezers de hele nacht uit zullen zetten. Probeer zo vriendelijk mogelijk te blijven zodat ze meewerken om verbeteringen aan te brengen daarmee bereik je meer dan boos te worden of ruzie te maken. Gelukkig hebben ze wel laten zien dat ze jou willen helpen anders had je nooit foto's kunnen maken.
(Deze dame staat hele dagen in grote keukens en voorheen in veel andere horecabedrijven in pannen te roeren.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 1:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

peter2301 schreef:
Geluidforum schreef:
Met alle respect, maar je maakt het er op deze manier, voor hen die toch al zonder metingen en bezichtiging 'ter plaatse' conclusies moeten trachten te trekken, niet makkelijker op.


Stel dat ik inderdaad een expert zou willen inhuren om dit probleem te bekijken, waar moet ik dan zijn en over hoeveel witte truffels of kreeftsalade hebben we het dan ongeveer?

200 euro? 500? 1000? 2000?


In mijn geval ongeveer 100 EURO exclusief BTW per uur 'uit en thuis', reisuren worden dus gerekend als tijd, km-kosten; huur apparatuur en avond/nacht-uren worden niet berekend. Reken dus (zonder schriftelijke rapportage) op ongeveer 400 EURO exclusief BTW.

Verder help ik je hier op het forum graag (gratis ook) verder, maar je moet begrijpen dat onze informatie gelimiteerd is zonder bezoek en dat wij niet graag fabeltjes vertellen of oplossingen geven waar wij, gezien juist dat gebrek aan informatie, niet overtuigd zijn van de werking.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com


Laatst aangepast door Geluidforum op Ma Sep 26, 2011 1:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda,

bedankt voor wederom deze andere invalshoek. Ik heb vanmorgen de voormalige eigenaar (Cor) opgezocht die erin zat toen wij hier kwamen wonen. Hij en zijn vrouw hebben het cafetaria jarenlang op een goede manier bedreven voordat het in korte tijd enkele malen van eigenaar is gewisseld en ook steeds failliet is gegaan.

Linda schreef:
Naar mijn idee is vooral die afzuiginstallatie op het dak een veroorzaker ,waar is is de motor die de boel afzuigt?


Dat klopt, hebben we ook last van als ie aan staat. Wil ik ook zeker aanpakken maar de LF problematiek is voor mij op dit moment belangrijker. Cor zei me trouwens dat het onderhoud van dat ding wel heel belangrijk is, door de vettige lucht die wordt afgezogen loopt er vet in het waaierhuis. Er zit een gaatje onderin dit huis maar dat moet je open houden. Eens in de zoveel tijd moest hij dat gaatje openprikken waarna er een kopje vet en troep uit kwam. Als je dat niet doet dan blijft die troep erin staan en dat veroorzaakt volgens hem beduidend meer lawaai. Zelfde geldt voor de waaier; eens in de zoveel tijd eraf en schoonmaken. De waaier wordt natuurlijk ook vettig en omdat die 's nachts uit staat verdeelt dit vet zich niet gelijkmatig over de waaier waardoor er onbalans (=trillingen) ontstaat. Nou volgens mij is er sinds Cor eruit is en de zaak is verbouwd geen onderhoud meer aan gepleegd. De motor zit trouwens onder die metalen kap links naast het waaierhuis.

Linda schreef:
Het is heel normaal dat die ijsvitrine dag en nacht aanstaat heel veel snackbars gebruiken dit type machine voor hun schepijs en je kan niet verwachten dat ze alle koelingen en vriezers de hele nacht uit zullen zetten.


Ja daar ben ik inmiddels ook achter.. Cor vertelde me dat die bij hem ook altijd aanstond maar hij legde er wel een isolerende doek overheen 's avonds.

Ik ga in ieder geval weer aan de slag met deze opmerkingen, ben van plan om deze week (liefst vanavond al) samen met de Chinese uitbaters te gaan kijken welk apparaat het LF veroorzaakt door systematisch alle koelingen uit en aan te schakelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Linda schreef:
Naar mijn idee is vooral die afzuiginstallatie op het dak een veroorzaker ,waar is is de motor die de boel afzuigt? Dan die motor aan de buitenkant die is aardig oud en zal behoorlijk staan te rammelen zonder trillingsdempend matriaal. De monteurs die dit soort dingen plaatsen staan er niet bij stil dat het op den duur door ouderdom gaat resoneren door versleten lagers etc.

Mr. Green Kan ik jou in dienst nemen? En kan je jouw vogelpik dan meebrengen?

De vraag is hoe relateert dit met Peters klachten ....?

Dat ding is een radiaalventilator. De motor zit in dat buisje dat je aan de linker-voorkant ziet (met dat trapeziumvormig gat in).
http://www.gloudemans.tweakdsl.nl/photos/cafetaria/afzuiging%20%282%29.JPG
Een motor rammelt niet zomaar .....
Als dat ding van dat laagfrequent geluid maakt, is het mogelijk structuuroverdracht van, in belangrijke mate, de cutof frequentie van het schoepenwiel dat in dat rond gedeelte zit.
En de hoofdstoorfrequentie hiervan is het aantal schoepen x het toerental van die motor gedeeld door 60.

Dat betekent dat je dit ofwel smalbandig moet meten, ofwel theoretisch berekenen, maar dat veronderstelt dat je de juiste technische gegevens van die ventilator moet hebben.
Dat betekent dus dat, mits smalbandig meten je onmiddelijk bij Peter binnen kan terugvinden of dat de bedrage van die ventilator ter zake doet bij zijn ervaren stoorgeluid of niet.

Rammelende motors klinkt onwaarschijnlijk. Als er al een onbalans zou zijn komt dit vermoedelijk nog van dat schoepenwiel. Als het roulementen zijn ben je vermoedelijk over hoogfrequenter geluid aan het praten dan waar Peter over bezig is.

En als je graag theoretisch het stoorgeluid van kogellagers wil berekenen is dit een leuk document:
http://www.bksv.com/doc/bo0210.pdf

Hoe dan ook een expert gokt niet (of zo weinig mogelijk, dan heet dat een hypothese) maar checkt en meet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik veronderstel dat we nog 1001 scenario's gaan bekijken? Met alle mogelijke nevenverhalen en achtergronden?
Weten we reeds wat de portier hier van vindt?

Peter het zou beter zijn moest je eens met praktische ideeën komen hoe je de dingen die je wel zelf kan, op basis van de info die je reeds hebt, denkt uit te voeren.
Maak een praktische en SYSTEMATISCHE samenvatting waar je last van hebt. Gebruik eventueel de techniek beschreven door geluidforum (aan en uitzetten van alle bronnen, zodat je het effect per bron kan inschatten) en zoek het forum eventueel af naar de "houten blokjes methode".

Het wordt saai zo, EN een warboel.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
peter2301



Sinds: 18-9-2011
Berichten: 64
Woonplaats: Noord Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Sep 26, 2011 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eric Desart schreef:
Maak een praktische en SYSTEMATISCHE samenvatting waar je last van hebt. Gebruik eventueel de techniek beschreven door geluidforum (aan en uitzetten van alle bronnen, zodat je het effect per bron kan inschatten) en zoek het forum eventueel af naar de "houten blokjes methode".


Voor mij wordt het nog lang niet saai.. en bovendien dacht ik dat je niet meer wou reageren Razz. Maar inderdaad, zoals ik al schreef wil ik deze week met de NIEUWE eigenaar (jaja na twee weken komt er alweer een andere Chinees Wink) op systematische wijze proberen te ontdekken waar het LF vandaan komt. Overigens kan dat 's nachts niet van de afzuiging komen want die staat dan uit. En ook de houten blokjesmethode is duely noted..

Diegene die niets meer wil lezen gelieve even je abo op deze thread te stoppen Wink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.