Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Profielwerkstuk antigeluid
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer even een breedbandiger geluid. Weet je zeker dat je het geluid van de losse microfoon meet? Is het volume tussen de schelpen goed afgesloten?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2011 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op die site staat een goede ruis (denk ik toch)
http://www.slmsolutions.be/Downloads.html

Met wat voor microfoon meet jij?
Hoe juist?

Bedenk dat jij van alles in je hoofd hebt en ziet dat wij niet kunnen zien.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2011 6:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja inderdaad Eric, ik had van alles in m'n hoofd, ik heb een foto gemaakt met m'n iPod van de opstelling die we hebben gebruikt. Hopelijk is het dan wat duidelijker Smile




Wij hebben een microfoon van een headset. Het is geen goede microfoon maar het zou geschikt moeten zijn om een verschil aan te tonen, toch?

We hadden de roze ruis genomen van Eric.

De hoofdtelefoon hadden we erop gelegd en vastgezet. Met een stuk stof ertussen zodat de hoofdtelefoon niet beschadigd raakt Smile


Laatst aangepast door kyle op Ma Dec 12, 2011 11:24 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2011 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ziet die microfoon er uit?
Is dat geen richtmicrofoon die geluid dempt dat van de buitenzijde komt?
Kan jij hier nu eens een type opgeven of een link?
Ik zie een microfoontje liggen met een windkapje op. Deze foto kan voor 50% van de microfoons staan die wereldwijd verkocht worden.

Jij wil dingen weten. Leer nu eens exact dingen beschrijven.
Je praat ook over een hoofdtelefoon. Wat voor hoofdtelefoon?

Ga jij zo een verslag opmaken?

En hou foto's eens op een maximale breedte van 650 px. Anders veranderd die pagina layout te veel.


Laatst aangepast door Eric Desart op Ma Dec 12, 2011 7:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2011 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De hoofdtelefoon is de Platinum Plane Quiet (mijn exemplaar)! De opmerking over die richtmicrofoon snijdt flink hout. Daar had ik niet aan gedacht toen ik Kyle een dergelijke headset-met-microfoon voorstelde Embarassed (inderdaad met het argument dat het hier slechts ging om het inzichtelijk maken van een verschil).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kyle



Sinds: 22-11-2011
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2011 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het type hoofdtelefoon heeft geluidforum net gezegd, en het type microfoon zou ik niet weten. Hij ligt hier al erg lang, het enige wat ik weet is dat hij van Logitech is.

Ik zal morgen eens kijken of ik op school een goede microfoon kan regelen die hiervoor geschikt is.
En de foto voldoet nu aan de eisen als het goed is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2011 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kyle,

En als je zo meet zou ik zorgen dat je microfoon op de hoogte van de tweeters staat, dat je je 2 boxen mooi richt naar de microfoon (in axis). Ga ver genoeg van je microfoon en zorg eventueel dat je kussens of wat je ook kan vinden op de spiegelbronpunten bevestigd (als steun je ze op stoelen).

Probeer een zo zuiver mogelijke meting te krijgen.
Ook is het onduidelijk wat dat steunpunt op die tafel zelf doet, dat in wezen een soundboard is.
Ik kan al die invloeden van hieruit zo niet inschatten maar het is aan jou zo veel mogelijk neveneffecten proberen uit te schakelen om een zo zuiver mogelijke meting te krijgen.

Anders zit je altijd met van die nevenvragen: "wat ben ik nu eigenlijk aan het meten?".
Het is zo al moeilijk dergelijke metingen te doen.

Er is een onderscheid tussen meten gewoon in functie van het geluidsniveau waar je zoveel mogelijk naar stochastisch geluid zoekt. Hier ben je juist bezig met fase-invloeden te onderzoeken.
Ook de grootte van de ruimte kan helpen. Een heel grote ruimte zal een diffuus veld hebben op een beduidend lager niveau dan een kleine ruimte (bij dezelfde gemiddelde wandabsorptie).

Bert heeft ooit de spreiding door diffusers onderzocht, en is hiervoor naar een grote ruimte (zaal) gegaan waar hij toegang tot had/kreeg, gewoon omdat hij dan minder last had van die ruimte zelf.
Het is alles wat experimenteren. Maar minimaliseer neveneffecten zoveel je praktisch kan.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2011 12:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Alles hier geeft wel aan waarom antigeluid alleen in bepaalde gevallen nuttig is. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.