Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

muziekkamer goedkoop isoleren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Petervdvucht
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 7:59 pm    Onderwerp: muziekkamer goedkoop isoleren Reageer met quote

Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik woon zo'n 3 jaar in een klein flatje, waar ik in mijn appartement een muziekkamertje heb. Als ik versterkt (bas)gitaar speel, gaat de versterker nooit harder dan standje 2, totaal niet hard dus. Ik had al eens rondgevraagd of er last van was, maar je woont in een flat, dus iedereen hoort elkaar werd er gezegd.
Nu stond gisteren mijn bovenbuurman voor de deur, om te klagen over geluidsoverlast. Hij is grafisch ontwerper, dus werkt meestal thuis. Aangezien ik vooral 's nachts in een café werk, speel ik dus vaak overdag. Ook geef ik gitaarles, dus die herhalende riffjes, liedjes en beginnelingen is nogal irritant.

Blijkbaar gaat het geluid van m'n versterker door het plafond heen, waardoor hij steeds zijn muziek hard moet zetten om mijn muziek niet te hoeven horen, wat natuurlijk vervelend is voor hem. Ik heb beloofd het op te gaan lossen, maar heeft er hier iemand tips voor mij?

Ik kan van een vriend van mij geluidsabsorberende gordijnen overnemen, heeft hier iemand ervaring mee of het wel helpt? Ik heb al een mooi stukje tapijt op de kop weten te tikken. Ook ga ik de versterkers van de muur af zetten, zodat de trillingen niet door de muur naar boven verplaatst. Ik heb ook gehoord dat een stuk plateau van piepschuim onder je versterker al een hoop kan schelen.

Heeft er iemand een goede tip voor mij, of kan iemand zijn ervaringen delen?

Bedankt!

Gr, Peter
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je niet gewoon met hoofdtelefoons werken (zowel voor student als voor docent)? Lijkt me (als niet-muzikaal buitenstaander) verreweg de meest kostenefficiënte oplossing.

Als je gitaarles geeft zou het zomaar mogelijk zijn dat je bij klachten van buren in de problemen komt (bedrijfswerkzaamheden in een appartement) voor wat betreft de huurvoorwaarden of huishoudelijke voorwaarden / eisen splitsingsakte in een VVE (bij een koopappartement).
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kevinnn



Sinds: 13-4-2012
Berichten: 9
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoofdtelefoons lijken mij ook de beste oplossing voor jouw probleem...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 1:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevinnn schreef:
Hoofdtelefoons lijken mij ook de beste oplossing voor jou probleem...

En met jou nog vele anderen, alleen schrijven die dat hier niet allemaal.

Kevin, Geluidforum is een pro.
Tot nog toe heb je niet veel nieuws bijgebracht in je vele recente berichtjes.
Het is nuttiger moest de Topic starter terug reageren als hij zich niet geholpen voelt of nog met resterende vraagtekens zit.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even aansluitend aan Eric:

Kevinnn, in vind het leuk als je hier post en een reactie, ook al is die niet altijd inhoudelijk, is voor veel vraagstellers prettig.

Té zeer irrelevante reacties (bijvoorbeeld op duidelijk niet actuele onderwerpen, zonder aanvullende inhoud) worden gemodereerd en zonodig verwijderd. Zo dat met een van je bijdragen zou gebeuren hoop ik op je begrip!

wise
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.