Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Suizende leidingen, isolatie?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
J
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 12:45 pm    Onderwerp: Suizende leidingen, isolatie? Reageer met quote

Ik ben op zoek naar info over geluidsisolatie. Wij ervaren veel overlast van de suizende waterleidingen van de buren. Zo erg dat we er dagelijks door gewekt worden. Nu zijn we al geregeld het gesprek aangegaan met de buren, maar deze verlenen nauwelijks hun medewerking en je krijgt snel een "nou en". Dus isoleren maar. Alleen nu grenst hun badkamer aan onze overloop en slaapkamer met haaks op hun muur onze scheidingsmuur van de slaapkamer en de overloop. In de slaapkamer heb ik alle ruimte voor een voorzetwand. Op de overloop echter niet door de trap die hier aan de muur bevestigd zit. Nu kan deze van de muur, maar dat wordt een kapitale verbouwing, het is namelijk niet wat je noemt een standaard trap. Nu heb ik slechts 4,5cm om nog iets voor/tegen deze wand te plaatsen. Alleen wat? Ik heb al gedacht aan 3 lagen gipsplaten of een isolatieplaat met gipsplaten. En dit dan rechtstreeks op de muur plaatsen. Is dit een idee? En wat met de muur die er haaks opstaat. Reist dat geluid niet uiteindelijk weer door die scheidingsmuur? Er is nu overigens geen sprake van isolatie het betreft hier een enkelsteens wandje. Dus we horen uiteraard veel meer vanuit die ruimte.

Veel vragen, maar ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Alle tips zijn welkom.

Groet, J.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voorzetwanden met akoestische eigenschappen vrijwel per definitie contactloos aanbrengen, zeker voor het middenfrequente en hoogfrequente geluid van leidingen. Indien de leidingen contact maken met de wanden (zoals in mijn jaren 30 huis), draagt het geluid vaak erg ver, ook omdat leidingen zijn gekoppeld (in jouw geval geldt dit minder omdat je geen leidingen met je buren deelt).

4,5 cm is erg weinig, je moet dan al met trillingdempende regels (de platste) gaan werken (Metalstud is er niet voldoende dun) en kunt waarschijnlijk nog maar een enkele gipsplaat kwijt.

Verzwaren van een enkelsteens wand (ca. 180kg/m2?) door direct aanbrengen van massa gaat écht niet opschieten.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2 gipsplaten op 2 cm dikke schuimrubber plakken, is qua ruimte de enige oplossing. Niet de beste maar het kan misschien werken.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.