Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast onderburen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Amsterdam13
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Mrt 04, 2012 5:34 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast onderburen Reageer met quote

[/code][/b]Hallo,

Ik heb al een beetje gezocht op dit forum maar nog geen antwoord gevonden. Ik heb het volgende probleem. Geluidsoverlast van de onderburen in mijn slaapkamer:
- huilen baby (in hun slaapkamer onder mij)
- wasmachine in aangrenzende badkamer, dus schuin onder mijn slaapkamer
- Amsterdam oud jaren 30 huis
- oude houten vloer/plafon, met loze ruimt dus tussen vloer/plafon delen
- op de houten vloer ligt bij mij ligt simpele ondervloer, met daarop vloerbedekking

Hoe kan ik het best isoleren. Dit moet bij mij dus de vloer. Buren willen niet mee werken.
- opvullen met isofloc, easycell of glaswol. Of helemaal niet opvullen. En kan dit zomaar
- isolatievloer aanbrengen iets van isomat?..
- kitten van kieren ?

Of dit alle drie?
Dank voor info!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 2:30 pm    Onderwerp: Re: Geluidsoverlast onderburen Reageer met quote

Amsterdam13 schreef:

- opvullen met isofloc, easycell of glaswol. Of helemaal niet opvullen. En kan dit zomaar
- isolatievloer aanbrengen iets van isomat?
- kitten van kieren ?

Of dit alle drie?


Ik heb er eens een boekje van de NSG over "geluidsisolatie vloeren" bijgepakt (ja, netjes gekocht, wel een hele tijd geleden). De uitleg daarin (copyrighted helaas) is best de moeite waard en ik adviseer je het boekje (paar euro) aan te schaffen.

Je problematiek lijkt vooral luchtgeluid te omvatten. Het verzwaren van de vloer (in combinatie met het dichten van kieren) zal dan het meest opleveren. Fermacell, mass-loaded vinyl, de pas besproken karton-met zanplaten of lood voldoen. Magische materialen bestaan niet.

Het effect van het vullen van de spouw wordt vaak wat overschat. Mocht je dit tóch overwegen, kies dan voor het goedkoopste absorptiemateriaal dat je kunt vinden. Lichte mineraalwol, mineraalwolvlokken of cellulose. De vullingsgraad van de spouw is eveneens van ondergeschikt belang aangezien het slechts bedoeld is om spouwresonanties te dempen.

Volg ook dit topic.
_________________
- Ook ś kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.