Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Berekening Geluidsniveau Buren (Basgeluid)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ilona83
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2012 9:28 pm    Onderwerp: Berekening Geluidsniveau Buren (Basgeluid) Reageer met quote

Hoi.
Kan iemand me helpen met het berekenen van de geluidsniveau die mijn buurman eerst zijn basgeluiden mee draaide?
(Daarmee bedoel ik meer Heavy Methal en andere hardcore muziek)

Het ging dwart door de tussemuur, mijn huiskamer, de gand en de badkamer heen.
(Ik woon op de begaande grond in een appartement..en mijn buurman ook)

Ik zoek nu een formule die rekening houd met deuren, muren en open ruimtes zodat ik kan uitrekenen met hoeveel DB hij bezig was.
(In dit geval wilt zelfs de beste mineraalwol niet meer helpen....ik moet dan een geluidsstudio bouwen voor mijn eigen rust Confused )
Hoe dan ook...alle wegen heb ik al bewandeld en ik ben gewoon te zachtaardig geweest...had gewoon eerder de politie moeten bellen.
(Niet alleen overdag.hij ging ook tot half 3 snachts door met die zeer harde muziek)

Bestaat er een formule of moet ik uiteindelijk toch alles met de hand gaan uitrekenen????
Can sombody help me??
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Apr 15, 2012 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier zitten zoveel onbekenden in dat dat niet te berekenen is.

Als die luid speelt speelt die misschien op 90 dB(A) of meer, wat nog niets over de bassen vertelt.
Wat jij zoekt kan niet en is gemakkelijker en goedkoper te meten dan te berekenen.
En aangezien je buur niet zal toelaten om te meten enz .......

Wat jij kan doen is klagen.
Waar en hoe kan je lezen in de sticky (met sublinks) in dit forum.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2012 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eric heeft gelijk (ik heb de link in zijn bericht toegevoegd Idea). Buiten dat alles: Waarom is het van belang te weten hoeveel dB je buurman produceert? Hij mag gewoon geen overlast veroorzaken, punt.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
kevinnn



Sinds: 13-4-2012
Berichten: 9
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2012 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja precies het is niet echt van belang hoeveel geluid hij nou precies produceert. Als hij volgens jou overlast bezorgd is dat al genoeg reden om hem daarop aan te spreken Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.