Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Zwevende vloer bij een dubbelwandige geluidscabine
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Hobby en vrije tijd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2012 4:50 pm    Onderwerp: Zwevende vloer bij een dubbelwandige geluidscabine Reageer met quote

Hallo iedereen
Ik ben nieuw hier (Nederlands is niet mijn eerste taal, maar met mijn spellingchecker moet het lukken Wink ). Ik heb wat artikelen hier gelezen over zwevende vloeren, ik hoop iemand kan me goed adviseren want ik heb een uitdaging.
Ik ben muzikant, en speel saxofoon. Ik zoek al jaren naar een oplossing om in mijn appartement s‘avonds muziek te spelen zonder overlast voor de buren te veroorzaken.
Omdat ik weinig wist van geluidsisolatie, besloot ik vorige jaar om een muziekstudio te kopen, dus een volledig bouwpakket met alle onderdelen, inclusief isolatiemateriaal. De studio bestaat uit MDF panelen met steenwolplaten tussenin (dus tussen de wanden en ook tussen de 2 vloeren). Het is in principe 2 cabines, de binnenste cabine is volledig ontkoppeld van de buitenste. Stel je voor je hebt een kartonnen doos, die je volledig uitvoert met steenwol aan de binnenkant, en dan plaats je een kleinere kartonnen doos binnenin. Dat is het principe.
De vloer van het buitenste cabine rust op een matriks van schuimrubber blokjes (ongeveer 10 bij 10 cm), die het geheel dus ontkoppelt van de laminaatvloer van mijn appartement:



Dan komt er een laag (drukvaste) steenwolplaten bovenop:



En dan komt de bovenste vloer (van de binnenste cabine) bovenop de steenwollaag:



Dus nu heb je 2 vloeren, gescheiden door steenwol, en het geheel rust op schuimrubberblokjes :