Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

last met de buurvrouw

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
konimex
Gast





BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 4:30 pm    Onderwerp: last met de buurvrouw Reageer met quote

Hallo,

Ook wij hebben een probleem waar we niet uitkomen...

Mijn man woont in een koophuis , een tussenwoning en sinds 1,5 jaar woon ik samen met mijn zoon bij hem in. Mijn man heeft om de week zijn kinderen in huis, en nu dus ook mijn zoon en dochter.

Naast ons woont een vrouw alleen, van middelbare leeftijd, zeer godsdienstig, en helaas een beetje contactgestoord ( sorry, kan geen ander woord verzinnen).

In de zomer maanden zitten we met z`n allen in de tuin, die door een schutting van de hare is gescheiden. Komt ze van haar werk terug dan loopt ze haar tuin in en bergt de fiets op, zegt geen woord, kijkt ons niet aan en vertrekt naar binnen en sluit de deur en gooit acuut de rolgordijnen naar beneden. Onze kinderen kijken er inmiddels niet meer van op, maar ik vind het nog steeds bijzonder gedrag.

Zit mijn man in de tuin lekker in het zonnetje, en ze geeft wel een teken van leven dan is het in de trant van... zit je nou alweer in de zon, dat is helemaal niet goed voor je, krijg je kanker van!

Heeft mijn man de radio aan, op acceptabel geluidsniveau dan kan er ook alleen een sneer vanaf, in de trant van... vind je dat normaal?! En dan loopt ze in razendsnel tempo naar binnen en je krijgt geen kans om überhaupt te reageren.

Zijn we in huis aan het praten, muziek aan het luisteren, of lopen we op hakken gedurende de dag, dan staat ze of voor de deur of beukt als een bezetene op de ruiten. Heeft dat geen resultaat dan gaat ze op de muren zitten bonken.

Het komt erop neer dat we zowel overdag als s avonds geen muziek (of heel zacht) kunnen luisteren, niet op hakken mogen lopen, niet op het normale volume met elkaar mogen praten en ook `s morgens als ik naar m`n werk moet niet op hakken door mijn eigen woning mag lopen.

Laatst ramde ze zowat de ruiten uit de sponningen omdat ze zich weer eens irriteerde, het moest nu maar eens afgelopen zijn. Ze had al weer weken last van ons. Van de hakken van de muziek van ons praten, en dan in de zin van... jullie hebben ook geen gordijnen en jullie hebben ook geen vloerbedekking op de vloer. Ik weet precies wanneer `ze`thuis is, lees wanneer ik dus thuis ben.

Laten we wel wezen, ik als nieuwe buurvrouw heb me bij haar voorgesteld. Bovendien ben ik tot rede vatbaar, wil best `s avonds de hakken niet dragen, we hebben de boxen al naar de andere kant verplaatst van de woonkamer, hebben inmiddels gordijnen...

Hoeveel moet je nog doen om je buurvrouw het naar de zin te maken, haar geduld is op, maar helaas het mijne ook...

Wie doet me een idee aan de hand om hier vanaf te komen, zonder dat wij ons woongenot helemaal op haar moeten afstemmen.

Groetjes Monika
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een volgende agressieve actie van haar zijde (en daaronder reken ik in elk geval het bonzen op jullie deuren en/of ramen) haar aanspreken en zeggen dat je best op een normale manier met haar over de blijkbaar door haar ervaren hinder wilt praten en meedenken, maar dat je dergelijke onbeschaafde acties minder waardeert.

Zo simpel kan het zijn.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Monika,

hoewel ik vind dat buren best wat van elkaar mogen verdragen moet ik uit eigen ervaring zeggen dat met name hakken een ware kwelling zijn, en ja...ook overdag.

Ik heb een buurvrouw die soms de hele dag op hakken rondloopt en niet zo'n beetje ook.
Ik kan van iedere stap die ze zet meegenieten. Het is echt geen lolletje, en het houdt soms gewoon niet op.
Persoonlijk zou ik het gebruik van hakken dus tot het minimum beperken(bij visite of zo).

Natuurlijk hoef je mijn raad niet aan te nemen, ik kan alleen van mijn kant aangeven dat het echt zenuwslopend kan zijn.

groetjes Jeroen
Naar boven
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 10:40 pm    Onderwerp: Re: last met de buurvrouw Reageer met quote

konimex schreef:

Zit mijn man in de tuin lekker in het zonnetje, en ze geeft wel een teken van leven dan is het in de trant van... zit je nou alweer in de zon, dat is helemaal niet goed voor je, krijg je kanker van!

Heeft mijn man de radio aan, op acceptabel geluidsniveau dan kan er ook alleen een sneer vanaf, in de trant van... vind je dat normaal?! En dan loopt ze in razendsnel tempo naar binnen en je krijgt geen kans om überhaupt te reageren.

Zijn we in huis aan het praten, muziek aan het luisteren, of lopen we op hakken gedurende de dag, dan staat ze of voor de deur of beukt als een bezetene op de ruiten. Heeft dat geen resultaat dan gaat ze op de muren zitten bonken.

Het komt erop neer dat we zowel overdag als s avonds geen muziek (of heel zacht) kunnen luisteren, niet op hakken mogen lopen, niet op het normale volume met elkaar mogen praten en ook `s morgens als ik naar m`n werk moet niet op hakken door mijn eigen woning mag lopen.
Wie doet me een idee aan de hand om hier vanaf te komen, zonder dat wij ons woongenot helemaal op haar moeten afstemmen.

Groetjes Monika


Eerst checken in hoever jij reëel last berokkend. Er zijn woningen die gevoeliger zijn aan geluid.
Mat naaldhakken lopen kan behoorlijk hinderlijk zijn en is makkelijk te mijden/voorkomen.
Muziek in de tuin kan behoorlijk vervelend zijn.

En wat betekent luisteren op reëel niveau? Niet elk huis is even goed geïsoleerd.

Zonder meer te weten over de omstandigheden is dit niet te beoordelen, en heb ik ook het gevoel dat jij sterk op rechten staat, maar interessant te bedenken is dat plichten rechten van anderen zijn.

Zoek eventueel een bemiddelaar en lees vooral de STICKY ter zake.
Besef ook dat wij hier naar een éénzijdig verhaal aan het luisteren zijn, vooral emotioneel zonder enige akoestische details.
Tussen haakjes: Jij kan eventueel wat aan je isolatie doen, maar dat moet in detail bekeken worden.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2012 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In deze situatie is mediation misschien een oplossing. Bij mediation hoor je elkaars verhaal en misschien kom je zo ook tot een oplossing. Mediation bestaat uit max 5 sessies van 2 uur. Per uur kost het ongeveer E125,--
Het is misschien een idee.
Succes
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.