Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Resultaat door verlaagd plafond?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2012 11:18 pm    Onderwerp: Resultaat door verlaagd plafond? Reageer met quote

Beste mensen,

Ik overweeg om een verlaagd plafond te plaatsen tegen contactgeluid van de houten vloer van de bovenburen. Ik lees hierover op dit forum (vanzelfsprekend) veel vragen en soms verschillende reacties. Het uiteindelijke resultaat is niet altijd te lezen.

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met het plaatsen van een verlaagd plafond voor het isoleren tegen contactgeluid. Heeft het gewerkt?

Iemand reactie?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 12:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tikgeluiden?
Dreungeluiden?
Hoe zit het nu constructietechnisch in elkaar?
Vragen, vragen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans
Gast





BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Het gaat me hier vooral om ervaringen met het plaatsen van een verlaagd plafond in het algemeen. Wat was de situatie, en is na het plaatsen van een verlaagd plafond (of andere ingreep) de geluidsoverlast verbeterd of onveranderd? Je leest namelijk veel over situaties en adviezen, maar weinig over hoe het nu is afgelopen.

Groet,
Hans
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 1:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toch zul je eerst moeten zeggen wat jouw probleem precies is.
Als je bijvoorbeeld last hebt van flanking zal een verlaagd plafond heel anders reageren dan bij andere problemen.

Vergelijk het met auto's; je kunt wel vragen wat in het algemeen de invloed van andere schokbrekers is, maar dan moet je wel zeggen of je een racewagen hebt of een SUV met een paardentrailer erachter.
Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Hans
Gast





BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Situatie is als volgt:

Probleem
Van mijn bovenburen klinkt met name geluid van lopen erg hard door. Dit is een dreunend geluid. Er is duidelijk sprake van contactgeluid

Vloer bovenburen
Hun vloer is als volgt: op de houten draagvloer ligt ter egalisatie mdf plaat, daarop een ondervloer en daarop zwevend gelegd toplaminaat. Tussen hun vloer en mijn plafond (stuc op riet) zit ongeveer 15 cm ruimte.

Beoogde oplossing
Nu is mijn gedachte om een zwevend plafond te plaatsen:
- Ik heb hoge kamers en kan daarom makkelijk een nieuwe spouw maken van bv 30 cm.
- De spouw deels vullen met bv 10 cm isolatiemateriaal (bv glaswol)
- Daaronder dan een constructie van metalen profielen tegen de muur en 2 lagen gipsplaat.
- Vervolgens alles goed dichtkitten en stucen en een afwerkrand toevoegen.
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar goed: lees eerst dit eens.

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1387

Ik ben het overigens met je eens dat mensen iets vragen en hier antwoord krijgen, maar vaak niet even melden wat de resultaten zijn. Jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2012 11:01 pm    Onderwerp: Re: Resultaat door verlaagd plafond? Reageer met quote

Hans schreef:
Beste mensen,

Ik overweeg om een verlaagd plafond te plaatsen tegen contactgeluid van de houten vloer van de bovenburen. Ik lees hierover op dit forum (vanzelfsprekend) veel vragen en soms verschillende reacties. Het uiteindelijke resultaat is niet altijd te lezen.

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met het plaatsen van een verlaagd plafond voor het isoleren tegen contactgeluid. Heeft het gewerkt?

Iemand reactie?


Je zou een C60/27 constructie kunnen gebruiken - zie b.v. http://www.astrimex.nl/prod/c60-27-metal-stud-plafondsysteem . Die heb ik in de keuken toegepast en ik het lopen vanaf de bovenverdieping een stuk minder dan in de woonkamer (waar ik de oude gestucte plafonds nog heb). In de keuken heb ik geen extra isolatiemateriaal aangebracht boven de gipsplaten, maar als je op zeker wilt gaan zou je dat nog kunnen doen. De C60/27 constructie werkt m.i. op zichzelf al prima, omdat deze vrij hangt van de de vloer erboven.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2012 10:42 am    Onderwerp: Re: Resultaat door verlaagd plafond? Reageer met quote

Anonymous schreef:
Hans schreef:
Beste mensen,

Ik overweeg om een verlaagd plafond te plaatsen tegen contactgeluid van de houten vloer van de bovenburen. Ik lees hierover op dit forum (vanzelfsprekend) veel vragen en soms verschillende reacties. Het uiteindelijke resultaat is niet altijd te lezen.

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen met het plaatsen van een verlaagd plafond voor het isoleren tegen contactgeluid. Heeft het gewerkt?

Iemand reactie?


Je zou een C60/27 constructie kunnen gebruiken - zie b.v. http://www.astrimex.nl/prod/c60-27-metal-stud-plafondsysteem . Die heb ik in de keuken toegepast en ik het lopen vanaf de bovenverdieping een stuk minder dan in de woonkamer (waar ik de oude gestucte plafonds nog heb). In de keuken heb ik geen extra isolatiemateriaal aangebracht boven de gipsplaten, maar als je op zeker wilt gaan zou je dat nog kunnen doen. De C60/27 constructie werkt m.i. op zichzelf al prima, omdat deze vrij hangt van de de vloer erboven.


Dergelijke afhanging als in je link zou ik toch met trillingdempende hangers uitvoeren denk ik.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.