Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Kan aan deze geluidsoverlast nog wat gedaan worden .... ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BernardWG



Sinds: 22-11-2012
Berichten: 1
Woonplaats: Nederland

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2012 10:13 am    Onderwerp: Kan aan deze geluidsoverlast nog wat gedaan worden .... ? Reageer met quote

Hallo,
Mijn naam is Bernard en ik heb het volgende probleem met betrekking tot een in 1974 gebouwde flat, die heel rustig is gelegen. Eigenlijk wonen hier voornamelijk wat oudere mensen, zoals ik en mijn vrouw. Wij kijken uit op landerijen en 's nachts als je het raam open hebt hoor je alleen vogels of soms wat vliegtuigen van Schiphol over komen. Verder is het dood stil ...

Waarom dan toch geluidsoverlast ?

Het complex is van 1974 en de constructie is dusdannig dat als men ergens maar boort, timmert o.i.d. dat het in de gehele flat en hal te horen is. Zo ook met muziek, op hakken lopen, zelfs zonder parket !, of ook maar schoenen uit laten vallen, ALLES is hoorbaar en draagt op de vloerplaat door naar de wanden en komt als gestommel, geroffel, getik of harde klappen over.

Recentelijk zijn twee bovengelegen appartementen verhuurd door de eigenaren. Voorheen hielden de eigenaren rekening met elkaar en hield men zich aan het huishoudelijk regelement waarin allerelei afspraken in zijn gemaakt. Met name geluiden, harde muziek, televisie, hakken lopen, hond in de kamer uitlaten en laten rennen, etc. na 22:00 uur 's avonds wordt verzocht niet te doen zodat mensen rustig kunnen slapen.

Helaas niet voor de huurders. Zij hebben lak aan dit soort afspraken met als gevolg dat wij nu "buren overlast " na 22:00 uur tot 01:00 of later toe ervaren.

Mijn vraag:

Is het mogelijk om een deel van het appartement, de slaapkamer met name, dusdannig te isoleren dat dit soort contactgeluiden afgeschermd kunnen worden ?

Vooral daar de constructie uit gehele vloerplaten bestaat, die rusten op de zijmuren, heeft men mij verteld dat het nagenoeg onmogelijk is de voornoemde geluiden af te schermen of tegen te houden. Omgedraaid zou wel kunnen, als zou ik willen voorkomen dat geluid door mijzelf geproduceerd afgeschermd wordt, door een box in een box o.i.d. te maken. Maar geluid binnen het gebouw en met name van buren af te schermen schijnt niet mogelijk te zijn.

Graag hoor ik of er een expert is die hier ervaring mee heeft en eventueel een andere mening heeft. Indien niet, dan kan ik dit als bevestigend beschouwen, en zal ik een ander besluit moeten nemen, zoals verhuizen, verkopen, of ook zelf doorverhuren.

Bedankt alvast.

Bernard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
gast
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2012 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En zou het helpen om de gehele slaapkamer in te kapselen met geluidwerende isolatieplaten? Uiteraard een geluidwerend voorzetwand aan de woningscheidende muur. Maar dan ook vanwege de flankerende geluidsoverdracht de vloer, het plafond en de andere muren voorzien van voortzetisolatie.

Zou het ook helpen om in je slaapkamer een extra geluidsdichte slaapkabinet te maken die op halve rubberen tennisballen rust? Die tennisballen moeten voorkomen dat je bed dreunt op de bassen van de muziek van je overlastgevende buren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.