Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Theater akoestiek

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast100
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2012 4:18 pm    Onderwerp: Theater akoestiek Reageer met quote

Hallo!

Ik vroeg me af of iemand me hier kon helpen met een onderzoek.
Ik ben bezig een onderzoek te plegen naar een probleem in een schouwburg. Onder het balkon in deze schouwburg wordt namelijk het laag versterkt. Ook de verstaanbaarheid iets iets minder dan in de rest van de zaal wat hier waarschijnlijk mee te maken heeft. Technici bij de schouwburg hebben me verteld dat dit waarschijnlijk komt door hoe de ruimte hier is gebouwd. Het plafond loopt hier namelijk schuin af boven het dunne plafond van stuukwerk en steengaas.
Dit is ook het enige waar ik me in het onderzoek mee bezig houdt anders wordt het te groot!

Denken jullie dat het inderdaad hieraan ligt of wordt het door iets anders veroorzaakt? En hoe kan ik hier iets aan doen zonder het hele plafond ingrijpend te verbouwen? Misschien iets met basstraps boven het stuukwerk of tegen de achterwand?

Hieronder een link met foto's van het probleemgebied:
http://www.mijnalbum.nl/Album=MKQ6SHSF

De subwoofers (D&B Qsub) bevinden zich aan de zijkant van het toneel, onder de trappen en op de autocad tekening naast de 3e rij stoelen.
Naar boven
e-sonic
Gebruiker


Sinds: 19-6-2006
Berichten: 41
Woonplaats: oosterhout

BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2012 3:12 pm    Onderwerp: akoestiek Reageer met quote

Dit onderwerp hoort dan weer onder Geluid op de werkplek...

Mocht dit een stage opdracht zijn voor je studie, onderzoek dan het ontwerp- en oplever rapport van het audiosysteem, daar zal al vast wat info te vinden zijn. Ongelijke verdeling van geluidsvolume is in een theater niet ongebruikelijk, de spraakverstaanbaarheid kan toch overal goed zijn.

Hoe is de instelling/opstelling van de delay speakers, ook wel under balcony, of infill genoemd?



[i]
Bovenstaande vragen staan nog open, loopt ook een topic over op homerecording.be.
Voor stage onderzoek is meten prima, o.a. STI meten kan met een Iphone, geeft ook de luidheidsvariatie en spectraal verschil. Wat is de dekking van het hoofdsysteem?

[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Akoestiek Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.